Маразм: український провайдер заблокував український сайт на вимогу Росії

Оцінка статті на цей момент: +1/-0
Читати Не читати Коментувати
  • 5008 Перегляди
  • 1 Коментарі
  • 26/01/2017Дата публікації

Харківський провайдер на вимогу Роскомнагляду заблокував сайт "Вечірня Умань".

23 січня провайдер безлімітного хостинга, який обслуговував інформаційний портал “Вечірня Умань” (vch-uman.in.ua), заблокував доступ до сайту на вимогу Роскомнагляду та Генеральної прокуратури РФ. Про це повідомив редактор сайту Володимир Гамалиця на своїй сторінці у Фейсбук та підтвердив цю інформацію ІМІ.

За його словами, офіс компанії Анлім, яка обслуговувала сайт, знаходиться у Харкові. “Не знав що українські компанії мають виконувати приписи російської прокуратури”, - зазначив Володимир Гамалиця.

Адміну сайту компанія надіслала наступне повідомлення: “Акаунт розміщує домен (vch-uman.in.ua), на якому розташовувалися матеріали, схильні до блокування Роскомнаглядом. Наразі домен відкріплений з акаунта. Будь ласка, не додавайте його туди без повного усунення проблеми (404-а помилка). Не можна, щоб акаунт виробляв подібну активність, саме тому, на жаль, його роботу ми змушені обмежити. Будь ласка, прийміть невідкладні заходи щодо припинення порушення, вийдіть на зв'язок і поясніть ситуацію”.

Також хостер надіслав редакції повідомлення від Роскомнагляду. У повідомленні російського регулятора йшлося про обмеження доступу до інформаційного ресурсу “Вечірня Умань” в “інформаційно-телекомунікаційних мережах, в тому числі мережі “Інтернет”, на підставі вимоги Генеральної прокуратури Російської Федерації від 12.03.2015 №27-31-2015/Ід831-15, як такого, що містить заклики до масових безладів, здійснення екстремістської діяльності, участі в масових (публічних) заходах, що проводяться з порушенням встановленого порядку”.

В коментарі ІМІ Володимир Гамалиця повідомив, що видання вже кілька разів отримувало попередження від Роскомнагляду з вимогою зняти деякі матеріали.

“Коли ми писали про бої під Донецьким аеропортом за участю “Правого сектору”, кілька разів отримували попередження з вимогою зняти матеріали від Роскомнагляду. Ми на них не звертали увагу. І ось зараз хостер відключив нас”, - розповів редактор.

Точно сказати, через які саме матеріали заблокували доступ, він не може: “Матеріал наразі - або про уманського розвідника Артура, що у Слов’янську під виглядом “зеленого чоловічка” дійшов майже до мерії, або ж про бої під Донецьким аеропортом за участю “Правого сектору”.

При цьому Володимир Гамалиця зауважив, що у порталу не було свого окремого ІР. “І тепер виходить, що Роскомнагляд, вимикаючи наш сайт, вимикає і інші сайти, що на цьому ІР. І хостер не хоче, щоб ті сайти мали проблему, і вимикає занадто “українські”. Звідси для себе висновок - бути патріотичним і українським сайтом - це дорожче. Бо потрібно мати виділений сервер і платити в середньому у 6-8 разів більше, ніж інші” - зазначив він.

Крім того, редактор телефонував до хостера з приводу блокування: “Адмін написав листа, я телефонував. По телефону мені сказали, що чекайте відповіді техпідтримки”.

Володимир Гамалиця готує заяву з приводу блокування до правоохоронців та СБУ.

Медіа-юрист ІМІ Роман Головенко зазначає, що юридична особа, що надає послуги хостингу не підпадає під юрисдикцію Роскомнагляду чи інших державних органів РФ. Відповідно, за його словами, в юросіб України немає обов’язку виконувати їхні приписи.

“Я припускаю, що тут з боку РФ міг бути задіяний не стільки юридичний, скільки економічний важіль. Наприклда, заблокувати в РФ всі сайти, що користуються хостингом відповідної харківської компанії, або “попросити” російські сайти піти з цього хост-сервісу. Якщо на порталі “Вечірня Умань” працюють журналісти, то варто звернутися в Нацполіцію із заявою про злочин за ст. 171 Кримінального кодексу”, - прокоментував юрист.

Оцінка статті на цей момент: +1/-0
Читати Не читати Коментувати
 
 

Коментарі 1

Для того, щоб писати свої коментарі, залогіньтесь! Якщо ви не маєте логіну, тоді спочатку зареєструйтесь, щоб його отримати!

У нас є два майже виключні монополісти на ринку зв'язку - "Кієвустал" і "Кацапофон", які вже давно треба було б націоналізувати з міркувань безпеки інформаційної й економічної; з тими усіма "інтернет-провайдерами" нічим не краще (ще гірше, бо часто, будучи формально українськими підприємствами, є у власності відвертих ворогів усього українського)