Українська Мрія може потіснити російські Руслани на ринку

Поки що "Руслани" домінують на ринку негабаритних і надважких авіаперевезень. Але їхнє майбутнє не виглядає безхмарним: українська компанія "Антонов", за даними ВВС, має намір будувати надважкі транспортні літаки спільно з Китаєм.

Напередодні стало відомо, що компанія уклала угоду з китайською фірмою Aerospace Industry Corporation of China (AICC) про співпрацю. В рамках цієї співпраці планується добудувати другий екземпляр найбільшого у світі літака - Ан-225 "Мрія", а потім організувати в Китаї виробництво таких літаків за українською ліцензією.

Щоправда, експерти вважають, що, можливо, КНР не збирається серійно випускати копію "Мрії", а просто за допомогою українських фахівців, вивчаючи вже побудовану машину, створить щось своє.

У будь-якому випадку, це дуже дорогий і складний з технічної точки зору проект, проте в результаті КНР може налагодити серійне виробництво літаків і зайняти домінуючі позиції на ринку надважких авіаперевезень, на якому в даний час найміцніші позиції у Росії.

При цьому Росія, що володіє значним парком надважких літаків Ан-124 "Руслан", відчуває серйозні проблеми з подовженням терміну експлуатації: власником всієї документації, а також уповноваженим органом із сертифікації цих машин є українська компанія "Антонов", яка, за словами росіян, відмовляється співпрацювати з Росією.

Крім того, Китай, освоївши виробництво таких машин, отримає стратегічний військово-транспортний літак, який також можна буде використовувати в космічній програмі.

Про операцію не було оголошено офіційно: в Китаї першими про неї розповіли журналісти державного телеканалу CCTV, і тільки після того, як новина розійшлася соцмережами й онлайн-ЗМІ, "Антонов" підготував прес-реліз.

З китайської сторони угоду уклала компанія, майже невідома в авіаційному світі. Її назва - Aerospace Industry Corporation of China - майже збігається з назвою найбільшої державної аерокосмічної корпорації Aviation Industry Corporation of China.

Вона була створена в 2010 році в Гонконгу з порівняно невеликим для аерокосмічної компанії статутним капіталом у 500 млн гонконзьких доларів (приблизно 65 млн доларів США), а на її веб-сайті нема згадки про проекти в галузі літакобудування, тим більше такого масштабного.

Фахівці підозрюють Китай у намірі розробити свій літак за допомогою "зворотної інженерії", проте в тексті договору безпосередньо йдеться про передачу технологій і навіть організації виробництва Ан-225 в КНР.

Подробиці угоди невідомі. Неясно, зокрема, яку саме документацію "Антонов" надасть Китаю, яким чином буде в перспективі організовано виробництво. Обсяг угоди також тримають у таємниці.

За матеріалами ВВС

Китай авіація технології україна

Знак гривні
Знак гривні