Податкова амністія по-українськи: Податківці втратили понад 500 тис. документів

Оцінка статті на цей момент: +1/-0
Читати Не читати Коментувати
  • 1524 Перегляди
  • 0 Коментарі
  • 18/04/2016Дата публікації

Якраз в день дурня, 1 квітня, глава Державної фіскальної служби Роман Насиров підписав наказ №278 з малопримітним заголовком «Про результати перевірки» (див. нижче копію документа).

Однак, незважаючи на скромність назви, зміст документа, який вдалося знайти Hubs, як мінімум бентежить.

Як випливає з тексту наказу, «... в результаті збою в роботі АІС «Управління документами» (з 6 по 11 грудня 2015 року) на рівні ДФС втрачено близько 3 Терабайт (!) інформації (близько 531 тис. Електронних документів, 26 тисяч даних в реєстраційних картках, 4,1 тис. реєстраційних карток (...), 3,1 тис. контрольних карток і т.д. ».

Примітно як те, що «збій» тривав цілих шість діб, так і те, що обсяг безповоротно втраченої інформації вимірюється терабайтами, а її перелік настільки великий, що перевіряючі вирішили обійтися черговим «і так далі».

Далі в документі вони, до речі, злегка розшифровують цей запис: «Кількість втраченої внутрішньої кореспонденції і на рівні територіальних органів не встановлено».

І ця розшифровка свідчить про те, що навіть в самій ДФС не знають, яка саме інформація була втрачена. Або - нібито не знають ...

Ще більш примітно, що розпорядження №22-р про проведення перевірки вийшло лише 3 лютого 2016 року - тобто через два місяці після катастрофи у веденні баз даних, коли вона, мабуть, і була виявлена. За межі самої ДФС скандал із безповоротною втратою інформації не вийшов зовсім.

Здається, не тільки в цивілізованих західних державах, але навіть де-небудь в Африці керівник державного органу після такого «збою» негайно змушений був би подати у відставку. У нашому ж випадку все обмежилося пошуком «цапа-відбувайла» всередині самої ДФС.

З технічного боку подія пояснюється «виникненням і накопиченням помилок в системі зберігання даних Hitachi VSP, які привели до неможливості створення резервної копії системи і втрати даних (06-11.12.15 р)».

Причиною чого стали «перегріви серверного обладнання, викликані неналежною роботою системи охолодження, збої в роботі, вимикання електроенергії, відсутність документації на обладнання (!), розміщене в серверному приміщенні, відсутність обслуговування системи зберігання даних»!

Тобто мала місце не одна причина, а цілий їх комплекс. Причому ми привели далеко не всі технічні неузгодженості в роботі обладнання (детальніше див. документ).

Якщо грунтуватися на даних перевірки, то можна зробити відповідний висновок про системні грубі порушення в зберіганні інформації в держоргані, через який проходять основні дані про рух податків в країні: інформація про більш ніж 85% доходів зведеного бюджету, дані про нарахування податкових зобов'язань та їх погашення , інформації про відшкодування ПДВ та порушеннях податкового законодавства, про реєстраційних даних платників податків і їх відносинах з контрагентами, і ще безліч іншої інформації.

Немає сумнівів, що ціна всієї цієї інформації в сукупності вимірюється навіть не мільярдами, а десятками мільярдів доларів!

Найбільш ймовірно, що величезний масив інформації був дійсно безповоротно втрачений через системного головотяпства в питанні зберігання інформації в ДФС.

До речі, з наказу №278 випливає, що перші збої в роботі систем проявилися ще влітку 2014 р. Ніяких заходів вжито не було. Як не було і перевірок щодо більш ранніх випадків втрати інформації. Ймовірно, що цим як мінімум повинні зацікавитися чиновники в Держспецзв'язку.

З урахуванням ціни питання не можна виключити і корупційної складової, яка мала наслідком, наприклад, навмисне знищення якоїсь конкретної інформації, замасковане під втрату величезного масиву. Але це вже - сфера компетенції Національного антикорупційного бюро.

Повертаючись до результатів перевірки зауважимо, що головним її наслідком стало звільнення з займаної посади заступника директора департаменту розвитку IT Дороніна Д.В., який і був призначений «цапом-відбувайлом», а також винесення дисциплінарних стягнень декільком співробітникам.

ДОКУМЕНТ (PDF)

Оцінка статті на цей момент: +1/-0
Читати Не читати Коментувати
 
 

Коментарі 0

Для того, щоб писати свої коментарі, залогіньтесь! Якщо ви не маєте логіну, тоді спочатку зареєструйтесь, щоб його отримати!