Чому в Україні паскудні дороги. Винна і держава, і бізнесмени (ІНФОГРАФІКА)

В Європі скрізь бачимо знаки обмеження ваги та обмеження навантаження на вісь. На автобанах такі обмеження вищі, в бічних дорогах - значно нижчі. І їх дотримуються. У нас можна побачити фуру на маленькій доріжці, від чого ця доріжка практично зминається.

Колонка куратора реформи дорожнього господарства Романа Хміля в картинках пояснює, чому в Україні такі паскудні реформи. Винна і держава, і бізнесмени, які порушують нормативи.

Цю проблему неможливо вирішити будівництвом більш "потужних" доріг, здатних витримувати більш важкі вантажівки. Збиток дорозі збільшується експоненціально росту навантаження на неї. Тому дороги, що витримують більшу вагу, виходять значно дорожчими на 1 кг ваги, ніж ті, які існують на сьогодні.

І в українських умовах, коли інтенсивність руху в три рази нижча, ніж у Європі, ніколи не окупляться. Навіть у Європейських країнах є тільки 3-4 країни, де такі дорогі дороги існують: Іспанія, Франція, Греція, Нідерланди.

У США, Великобританії, Німеччині тощо будують дороги, які витримують не більше 11 тонн на вісь вантажівки.

Немає ніякого сенсу дозволяти перевезення роздільних вантажів з перевищенням вагових норм. Зараз в Україні можна купити "індульгенцію" (розмір якої від 1800 грн і не покриває збиток нанесений дорозі. При цьому навіть зараз перевізники намагаються не платити навіть цю суму. Простіше дати хабар інспектору 200 грн і їхати далі.)

Дороги місцевого значення здатні витримувати не більше 7 тонн на вісь автомобіля. Відповідно, всі успішні країни забороняють на місцевій мережі автодоріг рух авто з перевищенням цих вагових норм. У нас на сьогодні по дорозі, що витримує 7 тонн, часто їздять вантажівки з 11-20 тоннами на вісь. Ось і знищуються дороги на наших очах, скільки б їх не ремонтували.

законопроект україна реформи дороги транспорт Європа

Знак гривні
Знак гривні