Фінляндія модернізує освіту: переходить від "предметів" до "тем"

Оцінка статті на цей момент: +1/-0
Читати Не читати Коментувати
  • 5204 Перегляди
  • 1 Коментарі
  • 26/03/2015Дата публікації

Уряд Фінляндії має намір провести найбільшу реформу в історії освіти країни, ввівши викладання за темами замість викладання предметів. Про це повідомляє The Independent.

Незважаючи на те, що система освіти Фінляндії вважається однією з найкращих у світі (у 2012 році держава займала дванадцяте місце у найпрестижнішому рейтингу PISA за якістю навчання), влада країни має намір влаштувати місцевим старшим школам справжній струс.

Замість звичного викладання предметів у Фінляндії пропонують запровадити навчання «за явищами» або за темами. У новому режимі від школяра не зажадають проходити повні курси фізики та англійської літератури, а дозволять вибрати їх окремі фрагменти, які знадобляться йому в майбутньому.

Головне завдання інноваційної системи освіти - позбутися вічних питань «Навіщо мені це знати?» та «Для чого я це вчу?». Кожна «тема» складатиметься з цілого комплексу звичних предметів - наприклад, під час курсу «роботи в кафетерії» підлітки зможуть отримувати знання про мови, математику, навички письма та спілкування з клієнтами. При цьому записуватися на будь-яку «тему» ​​учень буде, керуючись уявленням про її необхідність для свого подальшого життя.

Нова система стане випробуванням не лише для учнів, яким належить працювати невеликими колективами, щоб отримувати навички роботи в команді, а й для викладачів - їм також доведеться більш тісно взаємодіяти один з одним. Кожна «тема» розділена на кілька занять з різними вчителями, чиї програми повинні ідеально доповнювати одна одну.

Глава департаменту освіти Гельсінкі Марьо Кіллонен (Marjo Kyllonen), автор реформи, має намір заохочувати викладачів до нового способу навчання невеликими додатками до зарплати.

Завершити цю реформу планують до 2020 року.

Оцінка статті на цей момент: +1/-0
Читати Не читати Коментувати
 
 

Коментарі 1

Для того, щоб писати свої коментарі, залогіньтесь! Якщо ви не маєте логіну, тоді спочатку зареєструйтесь, щоб його отримати!

Проблема может заключатся в том, что школьник еще не определился с выбором. Сегодня ему нравится одна профессия, завтра - другая. Он переходит на темы, необходимые для второй профессии, и что?... Получает пробелы в знании, ведь предыдущие темы он не учил? Или начинает обучение заново?