На південно-західній залізниці сталась контрреволюція

Чи зможе Кабмін повернути державний контроль над однією з залізниць? Про це міркує у статті сайт Коментарі.

Південно-Західна залізниця фактично підтвердила, що виходить з підпорядкування Кабміну: на своєму офіційному (!) сайті адміністрація ПЗЗ опублікувала новину - «17 березня 2015 рішенням суду зупинено дію розпорядження Кабінету Міністрів України від 11.03.2015, яким ТЯГУЛЬСЬКИЙ В.Г. призначений в.о. начальника ПЗЗ, таким чином підтверджена правомірність дій КРИВОШИПІНА А.М. в частині покладання обов'язків на час свого усунення на першого заступника ПЗЗ Федорка І.П.»

Формально ПЗЗ прикривається судовим рішенням. Але офіційний сайт замовчує, який саме суд його виніс - досить дивний момент, погодьтеся.

Особливо враховуючи особливості прийняття таких рішень системою, яка все ще очікує люстрації і анктикорупційних заходів. Іншими ж словами підприємство вирішило, що розпорядження її начальника все ж має більшу вагу, ніж рішення глави уряду.

Що ж змусило компанію фактично оголосити про свою незалежність від центральних органів влади?

На початку місяця в програмі "Наші гроші" телеканалу ZIK вийшов сюжет про начальника Південно-Західної залізниці Олексія Кривопішина.

Журналісти з'ясували, що чиновник за гроші «Укрзалізниці» на місці відомчого санаторію під Києвом звів приватний комплекс «Олімпік Вілледж».

Елітний об'єкт побудований на 11 гектарах землі, що належали оздоровниці державного підприємства «Український центр обслуговування пасажирів на залізничному транспорті» (УЦОП). Як розповів радник генерального директора «Укрзалізниці» з питань економічної безпеки Григорій Безкровний, в ході перевірки діяльності ДП виявлено, що колишніми керівниками в 2001 році на базі держпідприємства було створено ЗАТ зі схожою назвою - ЗАТ «УЦОП», акціонерами якого виступили працівники держпідприємства.

За словами Безкровного, «згодом акції ЗАТ були сконцентровані в руках його керівника - Олексія Кривопішина, який пізніше зайняв пост глави Південно-Західної залізниці. Після цього основна частина прибуткових державних активів держпідприємства була переведена керівниками ПЗЗ на баланс ЗАТ, а саме ДП стало «благодійним фондом».

Як виявили «Наші гроші», будівництво «Олімпійського села» вела приватна компанія сім'ї Олексія Кривопішина. Однак, за свідченнями працівників залізниці, безпосередньо будівельними роботами займалися ... співробітники Південно-Західної залізниці з використанням державних матеріалів і засобів. Зараз об'єктом, за даними The Insider, управляє невістка Кривопішина Інна Поліщук і його дочка Марія.

Варто відзначити, що у залізничників вкрали не тільки землю. За словами в. о. начальника ДП «УЦОП» Олександра Гудкова, в період з 2001 по 2005 рр. компанія надала однойменним ЗАТ ряд безвідсоткових позичок та послуги фінансової допомоги, що принесло державі збитки на загальну суму близько 16 млн грн.

Крім того, як встановили журналісти, у 2004 році найближчі родичі Кривопішина забрали у держпідприємства в безстрокову оренду готель «Експрес» у центрі столиці (контрольним пакетом акцій ПАТ «УЦОП» володіла компанія «Солід-Актив», заснована Любов'ю Бєлової та Марією Сніжко - дружиною і дочкою Кривопішина).

Факти виявилися неспростовними, і вже на наступний день після виходу телесюжету, 4 березня, прем'єр-міністр Арсеній Яценюк на засіданні Кабміну відсторонює Кривопішина від займаної посади.

У зв'язку з підозрою чиновника в корупції Міністерству інфраструктури доручається провести службове розслідування. У свою чергу глава Кабміну дає вказівку правоохоронним органам відкрити кримінальне провадження.

Очевидно, що начальник ПЗЗ не міг діяти сам по собі. Тому цілком логічно, що на період розслідування виконуючим обов'язки глави ПЗЗ уряд призначив нейтральну людину з апарату залізниці - директора з інфраструктури Володимира ТЯГУЛЬСЬКОГО.

Але підкорятися прем'єру адміністрація ПЗЗ не збиралася: юристів відправили оскаржувати рішення Кабміну в суді, охоронці тим часом просто ... виштовхали нового начальника з його кабінету - і про це кричущий факт відкрито повідомляє в.о. генерального директора «Укрзалізниці» Максим Бланк.

«Історія з узурпування влади на Південно-Західній залізниці триває, - зазначив на своїй сторінці в фейсбук в.о. генерального директора «Укрзалізниці» Максим Бланк. - Сьогодні особисто представив колективу ПЗЗ тимчасово виконуючого обов'язки В. ТЯГУЛЬСЬКИЙ. А вже через 15 хвилин з кабінету, в якому він проводив оперативну нараду, його вивели невідомі в камуфляжі ».

За даними керівника «Укрзалізниці», люди в камуфляжі встановили постійне чергування в будівлі ПЗЗ. З'ясувалося, що їх ротацію бойовиків забезпечує ... помічник начальника дороги Коновал. Максим Бланк інформує, що паралельно на ТЯГУЛЬСЬКИЙ намагаються терміново накопати компромат: «Службовий автомобіль Південно-Західної дороги, за кермом якого співробітник адміністрації Південно-Західної дороги,« за особистою ініціативою », за казенний рахунок відправляється фотографувати дачу ТЯГУЛЬСЬКИЙ».

Керівництво Південно-Західної залізниці також зробило спробу помститися з співробітникам, що дали коментарі для журналістів. Приміром, їх фотографії передали в охорону для заборони допуску на робочі місця, одну зі співробітниць виселили з гуртожитку.

Чи зможе Кабмін повернути державний контроль над однією з залізниць?

Як пише Forbes, «Кривопішина підозрюють у наявності сильного лобі у владі по лінії президента». Видання розповідає, що наприкінці минулого року високі покровителі обіцяли начальнику Південно-Західної залізниці місце гендиректора «Укрзалізниці». У січні в «Дзеркалі тижня» було опубліковано велику «програмне» інтерв'ю «майбутнього глави компанії», де він докладно розповідає про свої подальші кроки. Власне, Олексій Кривопішин та сам підтвердив Forbes, що проходив співбесіду в Мінінфраструктури «на прохання міністра».

«Під прикриттям конкурсу була розіграна комбінація, - повідомляють на умовах анонімності джерела в Мінінфраструктури. - Була домовленість, що комісія оголосить фіналістів, без досвіду роботи на залізниці. Профспілки моментально обуряться, напишуть на керівництво країни гнівні листи, і тоді, нібито з урахуванням громадської думки, на місце генерального призначать залізничника - Кривопішина ».

Існування таких домовленостей підтверджують джерела видання. «Після відстрочки оголошення результатів конкурсу Кривопішин весь тиждень королем ходив по управлінню», - зазначає Forbes з посиланням на одного із співробітників ПЗЗ. На жаль, комбінація була зруйнована самими ж товаришами по службі всесильного начальника, яким набридло мовчати: в результаті з'явилося скандальне розслідування, яке поставило хрест на кар'єрі всесильного начальника ПЗЗ. Проте, вважають експерти, Кривопішин демонструє, що його ще рано списувати з рахунків.

Найближчим часом стане ясно - чи готові на Банковій і далі підтримувати «залізничника в законі», ризикуючи надати розвитку подій в «Укрзалізниці» некерований характер. Історія з Кривопішиним - перевірка для нової влади на готовність жертвувати своїми політичними амбіціями і сферами впливу заради боротьби з корупцією. «Перевірка Південно-Західної дороги, для мене особисто - це тест на зрілість нової влади», - стверджує Максим Бланк.

скандал корупція кривопішин транспорт уряд

Знак гривні
Знак гривні