Вартість проїзду в метро в різних країнах. Найдешевше - в Києві (ОГЛЯД)

Оцінка статті на цей момент: +4/-0
Читати Не читати Коментувати
  • 9627 Перегляди
  • 3 Коментарі
  • 02/01/2015Дата публікації

У 2015 році вартість проїзду в київському метро зросте одразу вдвічі — до 4 гривень.

Як наголошує міська влада, такого дешевого метро, як у столиці України, немає більше ніде в світі. І піднімати ціну на проїзд потрібно вже давно, адже нинішні 2 гривні не покривають навіть собівартості користування найзручнішим міським транспортом.

Смак подорожника” з’ясував, скільки коштує метро в найбільших містах деяких інших країн. І виявив, що мерія Києва не збрехала — наша підземка справді найдешевша у світі. У Дніпропетровську — ціна така сама.

Цікаво, що так само про своє метро думає і влада Єгипту. На початку грудня міністр транспорту цієї країни Хані Дахі заанонсував підвищення вартості проїзду в підземці Каїра з січня 2015 року.

У 2014-му жетон на проїзд у каїрському метро коштував 1 єгипетський фунт — станом на кінець грудня це дорівнює 2,2 гривні. “Такого дешевого метро немає в жодній країні світу!” – переконував Дахі, повідомивши, що відтепер вартість проїзду буде диференційованою: від 1 до 2 фунтів, залежно від відстані поїздки.

Спеціальний вагон лише для жінок у метро Каїра

Якщо вже на те пішло, найдешевшим можна вважати метро в столиці Індії — Делі, де проїзд на коротку відстань обійдеться у 8 рупій — це трохи менше, ніж 2 гривні (1,95 грн.). Але проїхати за таку ціну можна лише 1-2 станції, надалі тариф зростає пропорційно відстані — аж до 42 рупій (10,2 гривні).

У більшості європейських та американських держав проїхатися в метро коштує набагато дорожче, ніж в Україні. Та попри це, з 1 січня 2015 року вартість проїзду зросте і в деяких інших містах світу, зокрема в Лондоні та Берліні.

Подорожчає метро і в Санкт-Петербурзі: замість 28 рублів (8,40 гривні), як зараз, з початку 2015-го один жетон коштуватиме 31 рубль (9,30 гривні).
Здавалося б, підвищення не таке й суттєве, але в мешканців російської Північної Пальміри новина про підвищення вартості проїзду викликала паніку. Як повідомляє агенція “Інтерфакс”, міська влада Петербурга була змушена вдатися до радикальних заходів: обмежити продаж жетонів в одні руки.

Спершу продавали по три жетони на людину, а коли й це не дуже допомогло, цю кількість скоротили до 1 (!) жетона на руки. Завершилося все тим, що в петербурзькому метро масово розплодилися спекулянти, які ходять уздовж довжелезних черг перед касами метрополітену і пропонують жетони по 50 рублів за штуку.

одамо, що в метро Харкова проїзд також дорожчий, ніж у Києві — 3 гривні.

А в Дніпропетровському метро вартість жетона така сама, як і в київському — 2 гривні. Щоправда, в підземці “Дніпра” лише 6 станцій, а протяжність ліній – 7,1 км

Вартість проїзду в метро деяких міст світу*

Алмати (Казахстан) — 80 тенге / 6,9 гривні**

Афіни (Греція) — 1,20 євро / 23 гривні

Баку (Азербайджан) — 0,20 маната / 4 гривні

Барселона (Іспанія) — 2,15 євро / 41,4 гривні

Берлін (Німеччина) — 2,60 євро / 50 гривень
(з 1 січня 2015 р. — 2,70 євро / 52 гривні)

Брюссель (Бельгія) — 2 євро / 38,5 гривні

Буенос-Айрес (Аргентина) — 5 песо / 9,25 гривні

Будапешт (Угорщина) — 350 форинтів / 21,4 гривні

Бухарест (Румунія) — 2 лея / 8,60 гривні

Варшава (Польща) — 4,40 злотих / 19,7 гривні

Відень (Австрія) — 2,20 євро / 42,3 гривні

Делі (Індія) — 8 рупій / 1,99 гривні

Дубай (ОАЕ) — 2 дирхами / 8,6 гривні

Єреван (Вірменія) — 100 драмів / 3,35 гривні

Каїр (Єгипет) — 1 єгипетський фунт / 2,20 гривні

Каракас (Венесуела) — 4 болівари / 9,96 гривні

Копенгаген (Данія) — 24 крони / 62 гривні

Лісабон (Португалія) — 1,40 євро / 27 гривень

Лондон (Велика Британія) — 2,20 фунти стерлінгів / 53,9 гривні
(з 1 січня 2015 р. — 2,30 фунти стерлінгів / 56,3 гривні)

Мадрид (Іспанія) — 1,50 євро / 29 гривень

Мехіко (Мексика) — 5 песо / 5,4 гривні

Мілан (Італія) — 1,50 євро / 29 гривень

Мінськ (Білорусь) — 4500 рублів / 6,45 гривні

Монреаль (Канада) — 3 канадських долари / 40,7 гривні

Москва (Росія) — 40 рублів / 12,1 гривні

Мумбай (Індія) — 10 рупій / 2,48 гривні

Мюнхен (Німеччина) — 2,70 євро / 52 гривні

Нью-Йорк (США) — 2,75 долара / 43,4 гривні

Осло (Норвегія) — 30 крон / 63,8 гривні

Париж (Франція) — 1,8 євро / 35 гривень

Пекін (Китай) — 2 юані / 5 гривень

Прага (Чехія) — 24 крони / 16,65 гривні

Рим (Італія) — 1,50 євро / 29 гривень

Ріо-де-Жанейро (Бразилія) — 3,50 ріала / 20,6 гривні

Санкт-Петербург (Росія) — 28 рублів / 8,40 гривні
(з 1 січня 2015 р. — 31 рубль / 9,30 гривні

Сан-Паулу (Бразилія) — 3 ріали / 17,7 гривні

Сантьяго (Чилі) — 700 песо / 17,5 гривні

Сеул (Південна Корея) — 1050 вон / 14,3 гривні

Софія (Болгарія) — 1 лев / 9,8 гривні

Стамбул (Туреччина) — 4 ліри / 27,2 гривні

Стокгольм (Швеція) — 36 крон / 72 гривні

Ташкент (Узбекистан) — 1000 сумів /6,5 гривні

Тбілісі (Грузія) — 0,50 ларі / 4,25 гривні

Тегеран (Іран) – 3500 ріалів / 2,05 гривні

Токіо (Японія) — 170 єн / 22,3 гривні

Торонто (Канада) — 3 канадських долари / 40,7 гривні

*наведено ціну за стандартний одинарний квиток; варто враховувати, що в більшості метрополітенів світу вартість проїзду диверсифікована, діє гнучка тарифна сітка залежно від кількості придбаних квитків і тривалості їх дії, відстані поїздки тощо.

**ціну в гривнях наведено за офіційним курсом Нацбанку станом на 30 грудня, фактична ціна може дещо відрізнятися

Оцінка статті на цей момент: +4/-0
Читати Не читати Коментувати
 
 

Коментарі 3

Для того, щоб писати свої коментарі, залогіньтесь! Якщо ви не маєте логіну, тоді спочатку зареєструйтесь, щоб його отримати!

Метро в Дании 24кроны на взрослого, 15кр на ребенка. Дети до 9 лет бесплатно(но мах. 2ребенка на взрослого). Покупая например карточку на 10 поездок- 150 крон на 2 зоны, становится для взрослого 15 кр. за поездку в течении часа. Соответственно для детей до 15 лет 10 поездок 2 зоны -75 кр., одна поездка в течении часа 7,5кр. Можно купить билет на 24 часа или кто постоянно пользуется - на месяц.
Также скидка для пенсионеров, например на 3 месяца, 3 зоны - 430 кр.
Зарплата приблизительно 15000 -20000 тыс. кр. в месяц.
24кр. - 61 грв.
15кр. - 39 грв.
150кр.- 382грв.
430кр.- 1093 грв.
15000 кр.- 38123 грв.
20000 кр.- 50830 грв.
Метро ездит каждые 3-5 мин, без машиниста. Одна из линий прямо в аэропорт. Удобные состыковки с поездом. Билет на метро действителен и в поезде в пределе оплаченной зоны.
Согласна с тем, что метро в Киеве должно быть немного дороже. Должно быть больше автоматов по продаже карточек или жетонов, но не теть сидящих и длинных очередей к ним.

У порівнянні з іншими товарами-послугами-"благами" суспільний (наземний) транспорт в Україні взагалі дуже дешевий (якість - інше питання). Порівняйте хоча б із цінами на більшість продуктів харчування.
В метра певне ще непогані прибутки від реклами (оприлюдніть, якщо кому відомі, якісь цифри), але ті прибутки явно йдуть "наліво", тоді як власнички нарікають на дешевизну жетонів.

З огляду на те, що метро належить громаді Києва, не зайвим було би перед подорожчанням провести незалежний аудит однією з відомих міжнародних аудиторських компаній, щоб з'ясувати, скільки складають витрати, а також - які прибутки і куди йдуть.
З іншого боку, плановане подорожчання проїзду в 2 рази - фактично лише відіб'є здешевшання гривні за курсом НБУ.
Однак заяви різних чиновників про те, що вартість проїзду має складати якусь суму за дуже великого діапазону викликає підозри в тому, що розрахунок вартості проїзду у кожного свій, інакше не мало би бути розходження в рази (якщо не помиляюся, найвища ціна була заявлена 15-16 грн. за поїздку).
Іншим шляхом могла би стати здача в концесію або оренду, як це відбувається в країнах Європи (принаймні в Німеччині та Великобританії).