Що зробити на очищеному Майдані та Хрещатику? Пішохідну зону (ФОТО)

"Не довго я радів звільненню Києва від Майдану, - пише блогер Ілля Варламов. - Відкриваю новини, а там пишуть: "У Києві рух транспорту по Хрещатику повністю відновлено, на Майдані Незалежності залишилося тільки два намети."

У жодному разі не можна відкривати рух Хрещатиком! Центр Києва має стати пішохідним! Кияни вже встигли звикнути, що по Хрещатику немає наскрізного проїзду, на ситуацію з пробками це, за словами місцевих, ніяк не вплинуло. Більш того, багато хто відзначає поліпшення транспортної ситуації.

Звернення до киян: вимагайте пішохідний Хрещатик! Напишіть Кличкові лист, влаштуйте мітинг, зараз саме час відбити Хрещатик! Не дайте себе обдурити!

Ось, що може бути на Хрещатику:

Зараз якісних просторів у Києві практично немає. Місто потребує того, щоб у нього з'явилося знакове місце, яке призначене не тільки для туристів, а й для жителів міста.

Існуючі простори хоч і призначені для пішоходів, але мають ряд проблем, до того ж на Хрещатику широкі тротуари, які розділяє дорога.

Коли по дорозі ще могли їздити машини, то була проблема з паркуванням на тротуарах, що неприпустимо. Сам пішохідний простір виглядає недоладно, з безліччю зайвих елементів, а для переходу вулиці потрібно спуститися в підземний перехід.

Підземні переходи і всі пекельні підземні торгові центри з'явилися в кінці дев'яностих при Кучмі, вулиця і весь навколишній простір втратили орієнтир на пішоходів. З того часу її не змінювали глобально, а додані тільки незначні елементи, які якісно не змінювали простір, робилося все «на відчепись».

Весь Хрещатик ми поділили на 4 зони. Хрещатик має перетворитися на повністю пішохідну вулицю від Бессарабської площі до Майдану Незалежності.

Від Бессарабської площі до вул. Богдана Хмельницького.

Ця частина Хрещатика може розвиватися як європейська ярмарка (не плутайте зі звичайним ринком). На ній буде торгівля свіжими продуктами, багато кафе, розважальна зона з різними активностями.

Зона навпроти міської адміністрації Києва.

Непогано було б зробити тут зону відпочинку, тут могла б бути велика галявина, на якій можна буде лежати і відпочивати, грати в бадмінтон і настільний теніс, поки влада працюватиме.

Далі - зона кафе і фонтанів прямо з землі.

Далі - вуличні шахи, майданчики для танців, узимку - великий каток.

Навпроти будівлі консерваторії було б круто концертну площадку під відкритим небом, де проходитимуть різні музичні виступи кілька разів на тиждень.

Всі чотири зони можна було б об'єднати загальним підходом. Вони наповнилися б елементами міського благоустрою, легко трансформувалися і переміщалися, що в свою чергу дозволило б при мінімальних зусиллях переформатувати простір і поміняти функціональне значення цього місця.

При цьому якщо всі нелегальні вуличні кіоски будуть прибрані, значно скорочені рекламні площі, то люди дивилися б на прекрасну архітектуру головної вулиці міста. Підземні переходи будуть закриті для переходу. Їх неможливо залишити під службові приміщення, але частину площі можна буде залишити для торгівлі.

Є думка, що не треба повністю забороняти автомобільний рух на Хрещатику через неможливість під'їхати до будинків. Відповідь на це питання можна отримати тільки провівши дослідження.

Над проектом працювали:

Іван Іванов (концепція, ілюстрації),
Ліза Титова (ілюстрації),
Ілля Варламов,
Максим Кац,
Ірина Правніченко.

Окреме спасибі киянам Роману Ступаку, Владиславу Недашківському, Дмитру Кравченку і Дмитру Сидоренку - за фото і Антону Фролову, Андрію Косецькому і Григорію Мельничуку - за консультації.

Відбивати Хрещатик у машин - справа самих киян.

київ архітектура

Знак гривні
Знак гривні