"Мільярди поширень на Facebook". Washington Post: Росія заполонила американські соцмережі своєю пропагандою

Оцінка статті на цей момент: +0/-0
Читати Не читати Коментувати
  • 8250 Перегляди
  • 0 Коментарі
  • 06/10/2017Дата публікації

Facebook визнав, що оплачені з Росії рекламні повідомлення, які мали вплинути на американських виборців, були отримані 10 мільйонами користувачів соцмережі. Дослідник соціальних медіа Джонатан Олбрайт проаналізував ці повідомлення і виявив, що російський вплив значно ширший - і становить сотні мільйонів, а можливо, багато мільярдів контактів. Про це пише The Washington Post.

Олбрайт стверджує, що оцінювати треба не лише платні рекламні повідомлення. І для розуміння російського впливу на вибори слід враховувати не три тисячі рекламних оголошень, які Facebook передав до конгресу і які в нього придбала одна лише російська "фабрика тролів" - Агенція з дослідження інтернету. Натомість слід оцінювати діяльність усіх контрольованих Росією екаунтів - кожен пост, кожен лайк, кожен коментар, і всю рекламу.

При такому підході картина змінюється драматично. Вплив значно більший кількісно і працює значно тонше, ніж це зазвичай описують. Олбрайт встановив це за допомогою аналітичного інструменту Facebook під назвою CrowdTangle. Він взяв назви 470 куплених Росією сторінок та екаунтів і завантажив найостанніші 500 повідомлень з кожної з них.

Виявилося, що контент лише шести із цих сайтів - Blacktivists, United Muslims of America, Being Patriotic, Heart of Texas, Secured Borders та LGBT United - був поширений 340 мільйонів разів. І це лише крихітна частина тих 470 екаунтів, про існування яких стало відомо. Олбрайт встановив, що загальне охоплення, згенероване цими сайтами, становило мільярди поширень на Facebook.

Олбрайт також оцінив так звані інтеракції - реагування користувачів на прочитане повідомлення. Це міг бути лайк, коментар чи смайлик. Їх виявилося 19,1 млн. Тобто, цих взаємодій було більше, ніж проросійської реклами з усіх 470 екаунтів, про які повідомив Facebook.

Російська кампанія впливу через Facebook включала два етапи. На першому виборців "сортували" в залежності від того, як вони реагують на нібито "звичайні" дописи. А на другому етапі кожна з цих груп отримувала свій набір проплаченої реклами. І ця реклама якраз і була спрямована на поведінку виборця. Наприклад, вона могла переконувати не йти на вибори тих, хто міг би проголосувати за Клінтон. Олбрайт вважає, що ця російська кампанія була вельми успішною.

Оцінка статті на цей момент: +0/-0
Читати Не читати Коментувати
 
 

Коментарі 0

Для того, щоб писати свої коментарі, залогіньтесь! Якщо ви не маєте логіну, тоді спочатку зареєструйтесь, щоб його отримати!