Квіти або нічого. Що хочуть отримати українські жінки на 8 березня – соцопитування

Київський міжнародний інститут соціології оприлюднив результати соціологічного опитування щодо найбільш бажаних подарунків на Міжнародний жіночий день. Жінкам ставилося запитання: «Який подарунок Ви понад усе хотіли б одержати від коханого чоловіка на 8 березня?», а чоловікам: «Який подарунок Ви понад усе хотіли б подарувати коханій жінці на 8 березня?».

Дослідження засвідчило, що квіти бажають отримати 23% жінок, 30% чоловіків мають намір їх дарувати.

На другому місці - відсутність подарунків взагалі. Так, серед жінок 10% не чекають від чоловіків ніяких подарунків, крім турботи та уваги. Однак лише 6% чоловіків відмітили цей пункт.

На третьому місці серед найбільш бажаних подарунків для жінок (9%) – ювелірні прикраси. Таку ж кількість чоловіків планують її дарувати (9%). Романтичну подорож бажають отримати у подарунок 7% жінок, планують її дарувати - 6% чоловіків.

Крім того, виявилося, що в цьому році вперше у жінок з-поміж очікуваних подарунків - гроші. Зокрема, 6% жінок хотіли б отримати гроші в подарунок, 5% чоловіків планують їх дарувати; туалетну воду, парфуми або косметику хотіли б отримати у подарунок 6% жінок (8% чоловіків планують зробити саме такий подарунок).

У той же час 9% опитаних жінок сказали, що не мають чоловіків, від яких вони чекають подарунки, та 5% чоловіків зазначили, що їм нікому їх дарувати.

Коментуючи результати опитування, заступник директора КМІС Вікторія Захожа зазначила, що «Міжнародний жіночий день втрачає свою вагу для українців, як і інші свята, які були такими популярними у Радянському союзі. Окрім того, що зростає покоління тих, хто вже не застав навіть такої держави, економічна та військова ситуація в Україні на сьогодні, очевидно, мали вплинути на ставлення до свят, зокрема тих, що не пов‘язані з релігією (Великдень або Різдво) або патріотичними почуттями (День незалежності)».

За словами експерта, відповіді чоловіків та жінок на цю ситуацію проявляються дещо по-різному. «Серед чоловіків зросла частка тих, хто взагалі не збирається дарувати подарунків жінкам до свята весни (з 3,8% до 6,1% порівняно з 2014-м роком). Жінки ж не поспішають відмовлятись від свята і продовжують чекати на подарунки до 8 Березня. Більше того, їхні очікування стали більш меркантильними. Їх уже не влаштовують лише квіти, турбота та увага, натомість більше стало тих, котрі хотіли б отримати у подарунок ювелірні прикраси або й просто гроші", - зазначила Захожа.

свято соціологія

Знак гривні
Знак гривні