Українці відмовляються від російських ЗМІ. Але не від російських соцмереж

Щорічне опитування Інтерньюз щодо споживання ЗМІ засвідчило суттєве зниження прихильності українців до російських ЗМІ. Дослідження показало, що перегляд російського телебачення знизився на 8% відсотків з 27% у 2014 році, а перегляд російських Інтернет ЗМІ знизився на 17% з 44% у 2014 до 27% у 2015 році.

Якщо менший перегляд теленовин можна частково пояснити ініціативою українського уряду заборонити трансляцію російських каналів у країні, то доступ до Інтернета не був обмежений.

Довіра до українських медій зростає і знижується до російських.
Найбільш очевидною динамікою 2015 року було зниження довіри до російських ЗМІ всіх типів. Тим часом, коли довіра до російських медій спала, довіра до українських ЗМІ навпаки посилилась.

Втім, серед соціальних мереж найпопулярнішими все ще залишаються російські ВКонтакте та Одноклассники, які відвідують для отримання новин 38% та 31% користувачів Інтернету відповідно. Фейсбук є джерелом новин для близько 20% Інтернет-користувачів в Україні.

Найбільше українці вимагають від медіа чесних та достовірних новин: 46% респондентів поставили ці стандарти на перше місце.

Тим не менше, українці стають більш критичними щодо якості новин, до яких мають доступ. Зокрема, менше людей задоволені об’єктивністю та балансом (представленням протилежних точок зору). Порівняно з 2014 роком, спостерігається 8% зниження кількості людей, що оцінили теленовини як об’єктивні.

Українці традиційно залежать від телебачення, коли шукають новини. Однак, протягом останнього року перегляд теленовин знизився як на національному, так і на регіональному телебаченні: 85% опитаних дивляться теленовини на національних каналах і 79% на регіональних регулярно, що менше на 8% й 9% відповідно, якщо порівняти з 2014 роком.

Старші вікові групи дивляться теленовини більше, ніж молодші: 93% людей віком від 46 до 55 років та 95% у віці 56-65 років отримують новини переважно за допомогою телебачення. Молоді люди віком до 25 років під час пошуку новин надають перевагу соціальним мережам (таким як ВКонтакте та Одноклассники) - їх частка становить 80%; менше молодь дивиться телебачення (66%), багато споживають онлайн новин (63%) та майже не читають газет (17%).

Загалом, користування Інтернет для отримання новин (на відміну від розваг та інших цілей) зросло на 6% в 2015 році: 51% респондентів у 10 регіонах регулярно відвідують новинні веб-сайти. Ті респонденти, хто відвідують онлайн медіа для отримання новин, надають перевагу сайтам національного рівня (88%) й менше відвідують місцеві (28%). Донецький регіон відрізняється від загальнонаціональних тенденцій – тут найменше зі всіх регіонів споживають національні Інтернет новини (70%), й найбільше дивляться новини на місцевих сайтах (69%).

Звіти про дослідження 2015 року можна переглянути та завантажити за посиланнями, що наведені у розділі «Медіа дослідження» на сайті проекту «У-Медіа/ USAID».

медіа змі соціологія

Знак гривні
Знак гривні