В США розробляють танк на електротязі

Оцінка статті на цей момент: +2/-0
Читати Не читати Коментувати
  • 3285 Перегляди
  • 11 Коментарі
  • 28/02/2012Дата публікації

Відразу уточнимо - мова йде не про суто електричну тягу (на жаль, ще не створено акумуляторів, здатих рухати танк), а про т.зв. гібридний рушій - коли двигун внутрішнього згоряння з'єднаний не з колесами, а з генератором електроенергії, від якого, в свою чергу, живляться електромотори. Саме таку модель 70-тонного танка розробляє компанія BAE Systems спільно зі зброярським концерном Northrop Grumman.

Попри те, що такий "подвійний" рушій на перший погляд видаєтсья складнішим, ніж "одинарний", насправді його застосування в танку означає 50-відсоткове зменшення кількості рухомих деталей. А отже, зростання надійності, зменшення затрат на обслуговування та ремонт тощо. Ще одна перевага - зменшення об'єму (до 60%) та ваги механічної трансмісії - тягу не потрібно передавати від "великого" двигуна до коліс і гусениць, бо електромотори можна розмістити безпосередньо біля коліс.

Проте найголовніша перевага електричного гібридного рушія - у економії пального. За оцінками розробників, такий танк споживатиме на 20% менше палива, ніж аналог із звичайним дизельним двигуном. При цьому "гібрид" матиме дещо більшу швидкість.

Для США, які вже понад сто років воюють виключно за межами своєї території, постачання пального є однією з найбільших стратегічних військових проблем. Наразі на одного військовослужбовця потрібно в день 22 галлони (галлон - 3,8 л) пального. Більше того, щоб довезти цей галлон до місця призначення, потрібно витратити ще 17-18 галлонів. Тому військове відомство США розгорнуло масштабну програму із розробки альтернативних паливних джерел для армійських потреб - від акумуляторів та сонячних батарей до "гібридних" танкових двигунів. До речі, такий "гібрид" є сам по собі енергетичною установкою - до нього в разі потреби можна буде підключати живлення командних пунктів, систем спостереження та зв'язку тощо.

Ще одна цікава особливість "гібридного" танка - це поєднання в одній машині ознак власне танка та бойової машини піхоти. Окрім екіпажу з 3 осіб, машина здатна перевозити 9 піхотинців.

Оцінка статті на цей момент: +2/-0
Читати Не читати Коментувати
 
 

Коментарі 11

Для того, щоб писати свої коментарі, залогіньтесь! Якщо ви не маєте логіну, тоді спочатку зареєструйтесь, щоб його отримати!

Цей коментар вилучено автором.

Цей коментар вилучено автором.

Раджу поцікавитися - така схема була у деяких французських танків часів першої світової війни.

Цікаво. А не підкажете лінк чи хоча б назву танка?

Якщо не помиляюся, така схема широко розповсюджена в залізничних дизельних локомотивах. Якщо це підходить до локомотивів, то має підійти й для танків і в перспективі для автомобілів. Переваги - двигун внутрішнього згоряння працює на оптимальних обертах з точки зору економії пального та, можливо, шкідливих викидів. ККД сучасних генераторів ≈ 85%, що поки що поступається механічній коробці передач, та, трохи меньше, автоматичній коробці.

Цей коментар вилучено модератором.

Щось тут слабко картинка з текстом поэднуэться - машина зображена на фото не може бути танком. Комплекс озброєння танку абсолютно не адекватний. Виходячи з "... окрім екіпажу з 3 осіб, машина здатна перевозити 9 піхотинців" це БМП / важкий БТР. Але маса в 70 т для машини такого класу явно надмірна. Дещо надмірна вона і для танка.
В статті згадується про проблеми з постачаннями палива. Але дуже схожа проблема була з перевезеннями самої важкої техніки.
Колега nishtiak не помиляється. Як приклад можна навести Saint-Chamond M1916 \ M1917: http://www.aviarmor.net/tww2/tanks/france/saint-chamond_m1917.htm
Тема електротрансмісії взагалі була дуже популярна в той період. Насамперед через відсутність достатньо надійних механічних трансмісій з високими значеннями потужності що передається.
Ця тема зараз також популярна, але попри численні розробки допоки жодна важка бойова машина з трансмісією такого типу в серію не пішла.

Цей коментар вилучено автором.

Aleks, це графічний концепт, і він справді схожий на БМП. Але 70 тонн, на відміну від картинки, - чіткий параметр, а уявити 70-тонну БМП при всьому бажанні я не можу. А от із Меркавою, де також передбачено відсік для піхотинців, і яка важить 60+ тонн, це корелює. А за лінк спасибі.

Aleks, лінк про Saint-Chamond - просто супер. Цікаво, чи існують взагалі якісь мемуари чи історико-художні книги про танкістів Першої світової? Про пілотів книг вистачає, але танки, як на мене, не менш цікаві.

В принципі, бойова маса ОБТ в 70 т, звичайно, не є чімось неприйнятним. Але щодо паралелі з Меркавою все ж зауважу, що для ізрайлітян немає:
- ні потреби з перекиданням ОБТ повітрям;
- ні проблеми з недостатньою несучою здатністю мостів.
А для США перше є великою проблемою. Тривалий час МО США робило ставку саме на розробку відносно легких авіатранспортабельних БМ. Але потребу в ОБТ це, звичайно, не знімає.

70-ти тонна БМП річ така ж реальна як і танк тієї ж масової категорії. За умови якщо вона використовує те саме танкове шасі, звичайно :). В якості прикладу можна навести ізраільські "Ахзаріт" та "Намер", що навіть важче броньовані порівняно з танками на тих самих шасі.

Щодо лінку, то це взагалі хороший "танковий" ресурс. Сподіваюсь, він буде для вас цікавим :).

Експерименти з електричними трансмісіями на танках та автомобілях на поч. 20-го ст. взагалі дуже цікаві. Досить згадати, напр., дизельелектричні вуличні поїзди конструкції Нейгауза та Порше або автопоїзди-тягачі гажких гармат "Шкода" вироробництва "Аусто-Даймлер". Їх описує, напр. Вернер Освальд в своєму "Полный каталог ..." .

Я не любитель мемуарів. Спробуйте пошукати напр. на militera.lib.ru Думаю, щось має знайтись.