Сюрприз, сюрприз: Google відстежуватиме всі дії своїх користувачів

Оцінка статті на цей момент: +2/-0
Читати Не читати Коментувати
  • 3378 Перегляди
  • 9 Коментарі
  • 27/01/2012Дата публікації

Користувачам пошукової системи Google скоро стане важче зберігати анонімність в мережі: інтернет-компанія оголосила про намір з 1 березня об'єднати практично всю наявну в неї клієнтську інформацію. Тепер компанія буде відслідковувати поведінку людини в кожному з належних їй сервісів. Наприклад, якщо користувач задасть певний запит в пошуковому рядку, результати пошуку будуть виводитися з урахуванням його поведінки на сторінках Gmail, YouTube, Picasa, Google + і т. п.

Донедавна Google не збирала такої кількості даних про користувачів, більше того, зібрана з різних сервісів інформація залишалася розмежованою. Тепер же всі дані будуть зведені докупи. Google довелося піти на цей крок через загострення конкуренції з Facebook. Ця соціальна мережа накопичила масу цікавої для рекламодавців інформації про свою восьмисотмільйонну аудиторію.

У червні тодішній гендиректор Google Ерік Шмідт (зараз займає пост голови ради директорів компанії) заявив, що користувачі Google можуть здійснювати пошук, залишаючись анонімними. «Для нас дуже важливо, щоб наявна в компанії інформація про вас залишалася під вашим контролем, - сказав він. - Якщо ви хочете користуватися пошуком, не реєструючись і не називаючи себе, це ваше право, і так буде завжди». Тепер виходить, що це правило діє тільки для тих, хто, окрім власне пошуку Google, не користується іншими сервісами компанії, а також телефонами на базі операційної системи Google Android.

«Тепер Google зможе відстежити користувача майже скрізь, де б він не з'явився, - і в інтернеті, і в реальному житті, якщо мова йде про мобільні телефони, - говорить незалежний дослідник з Вашингтона Крістофер Согоян. - Жодної організації не можна довіряти такі обсяги важливих персональних даних».

Представники Google запевняють, що компанія не збирає нову інформацію про користувачів, а лише об'єднує вже наявну для підвищення якості сервісу. Наприклад, зіставивши дані про місцезнаходження користувача і запланованих заходах, компанія зможе попередити його про можливе запізнення на зустріч. Крім того, стверджують в Google, персональні дані користувачів не будуть об'єднуватися з інформацією, зібраною в належній пошукачеві рекламної мережі DoubleClick.

Стає реально страшно від думки про те, який контроль над людиною може мати компанія, що знає, яку інформацію користувач шукає в Інтернеті, що і кому він пише і які електронні листи отримує, які документи редагує в онлайні, про що спілкується в соціальній мережі і нарешті, куди ходить із мобільним телефоном з операційною системою від цієї компанії. Наразі безпека та приватність користувачів Google трималася виключно на добрій волі цієї компанії - і вона донедавна не давала підстав підозрювати її в намаганні нахабно монетизувати наше приватне життя. Більше того, вживала заходи, спрямовані на захист приватності - зокрема, запровадила в Gmail обмін даними по захищеному протоколу https.

Однак поганий приклад Facebook спокусив Google порушити цю "джентльменську угоду" - компанії мало контекстної реклами за пошуковими запитами, вона хоче використовувати для "націлення" рекламних послуг всю інформацію про дії користувачів її сервісів. Зрозуміло, що така "націлена" реклама коштує набагато більше. Однак Google варто зрозуміти й інше: в Інтернеті вже були сервіси, які свого часу займали фактично монопольне становище на ринку, і від яких зараз не лишилося нічого. Жадібність та безцеремонність матимуть наслідками те, що користувачі просто відмовляться від частини сервісів - зрештою, електронна пошта може бути і не Gmail, фото можно викладати і не на Picasa, і т.д. і т.п.

Оцінка статті на цей момент: +2/-0
Читати Не читати Коментувати
 
 

Коментарі 9

Для того, щоб писати свої коментарі, залогіньтесь! Якщо ви не маєте логіну, тоді спочатку зареєструйтесь, щоб його отримати!

Нічого дивного, у сервісах, де послуги надаються безкоштовно, саме її учасники є головним товаром.

І ще одне питання - куди податися з Google?

А навіщо це робити? Я наприклад, користуюсь лише пошуком ...

В кого є Gmail, тому відмовитися від нього проблематично. А Gmail - це логін. Тобто, Гугл апріорі знатиме, що шукає вася пупкін, залогінений в пошту. А якщо згадати, що хром - це теж гугл, то картина стає моторошна. Треба спробувати знову перейти на оперу і шукати в яхушці.

Все ж як добре що я не переходив з Опери ...:)

наче ВК, мейл.ру чи яндекс вже давно й ретельно не відстежує всіх свої користувачів... Всі ці сайти і програми для того й створювались, щоб мати повну інформацію..

Тут питання в комплексі. Мейл.ру бачить вашу пошту, але не бачить, що ви шукаєте. ВК бачить соціальну мережу, але не бачить пошти. І т.д. і т.п. А в гуглі є все - браузер, пошуковик, пошта, соціальна мережа, гугл докс, пікаса, ютьюб.

гугль просто найбільший, й зробив про це заяву першим... і в мейл.ру й в яндексі є й пошта й блоги й інше... але ніхто тим не користується..
Гуглем користуються всі - тому більша ймовірність, що вскривши одне, прочитають все інше... але то таке - безбеку в мережі ніхто не відміняв,
тому все що ви скажете в віртуальному просторі буде використано проти вас (і цілком можливо - що не віртуально, а реально).

Поки що ще можна відмежувати себе віртуального від фізичного
https://www.torproject.org