Табачник хоче вилучити зі шкільної програми фізику, хімію та біологію

Оцінка статті на цей момент: +0/-0
Читати Не читати Коментувати
  • 6672 Перегляди
  • 0 Коментарі
  • 27/08/2013Дата публікації

Міністерство освіти має намір спростити шкільну програму, видаливши з неї ряд предметів. Раніше вже зі шкільного курсу вилучили "астрономію". Це призвело до кричущої необізнаості випускників шкіл з будовою Всесвіту. Вилучаючи "фізику", "хімію" та "біологію", чиновники унеможливлять формування в школярів наукового світогляду, створять покоління невігласів, де поширюватимуться усілякі забобони та містичні антинаукові погляди на світобудову.

Міністр освіти Дмитро Табачник хоче перетворити наших дітей на йолопів?

Це просто знищить авторитет інституту "школа" у суспільстві. Така освіта просто не може бути обов'язковою, як того вимагає Закон, пише у своєму блозі політичний експерт Костянтин Матвієнко.

Нижче - лист до міністра Дмитра Табачника від Українського фізичного твоариства з цього приводу:

"Міністрові освіти і науки України

Д. В. Табачнику

Шановний Дмитре Володимировичу!

Спільнота фізиків держави, об'єднана в Українське фізичне товариство (УФТ), з великою тривогою сприйняла той факт, що оприлюднений МОН для обговорення проект Концепції профільної освіти у старшій школі вже не передбачає вивчення фізики як обов'язкового предмета в 10-11 класах.

Ключовим елементом удосконалення системи освіти є вибір дисциплін, обов'язкових для вивчення всіма школярами незалежно від обраного профілю навчання. Ми переконані: фізика є основою сучасних знань, які призвели до всеохоплюючої науково-технічної революції, і володіння її основами потрібне будь-якій освіченій людині. Вивчення фізики в жодному разі не може бути замінене вивченням передбаченого проектом Концепції інтегрованого курсу "природознавства" (фізика, хімія і біологія разом в обсязі 3 годин на тиждень). Курс природознавства доречний у молодших класах, але спроба поєднати в одному курсі такі фундаментальні дисципліни на рівні старшої школи призведе (окрім можливості звільнення "зайвих" учителів-предметників) лишень до того, що учні відтепер не матимуть системних знань ані з фізики, ані з хімії, ані з біології.

Це негайно спричинить падіння інтересу до відповідних спеціальностей, а також до напрямків природничо-наукового та інженерного профілю у вищих навчальних закладах (при тому, що й сьогодні держава відчуває гостру недостачу кваліфікованих інженерів, технологів, техніків тощо). Це також неминуче призведе до різкого зниження рівня вітчизняних наукових досліджень у тих напрямках, де Україна досі має достатньо сильні позиції на світовій арені.

Тому, виходячи з величезного значення фізики (а також хімії та біології) для формування сучасного наукового світогляду молодої людини, підготовки кваліфікованих і конкурентоспроможних фахівців з широкого спектру напрямків, просимо Вас при доопрацюванні відповідного проекту зберегти на рівні 10-11 класів обов'язкове вивчення фізики, хімії та біології як окремих предметів в обсязі не менше 5 годин на тиждень (2 год. для фізики, 2 год. для біології і 1 год. для хімії).

Це звернення УФТ підтримане також Українською астрономічною асоціацією, очолюваною академіком Я.С.Яцковим.

З повагою,

Президент УФТ М.В.Стріха"

Від редакції: З іншого боку курс фізики й інших природничих наук у нинішньому вигляді займає багато навчальних годин і набуті знання не використовуються у дорослому житті багатьох школярів. Навіть, якщо знання і були засвоєні в школі, що не завжди так, то років через п'ять вони повністю забуваються (звичайно, якщо життя колишнього школяра не повязане з фізикою, чи іншою точною наукою ). Тому ініціатива Табачника не позбавлена сенсу повністю. ТЕКСТИ готові публікувати різні думки про те, як потрібно реформувати шкільну освітіу і які предмети варто вчити в школі.

Оцінка статті на цей момент: +0/-0
Читати Не читати Коментувати
 
 

Коментарі 0

Для того, щоб писати свої коментарі, залогіньтесь! Якщо ви не маєте логіну, тоді спочатку зареєструйтесь, щоб його отримати!