ТВі припинив мовлення – журналісти страйкують

Оцінка статті на цей момент: +0/-0
Читати Не читати Коментувати
  • 1869 Перегляди
  • 1 Коментарі
  • 26/04/2013Дата публікації

Суперечка власників телеканалу ТВі призвела до того, що частина колективу оголосила страйк. Телеканал, який нещодавно відсвяткував своє п’ятиріччя, якщо й не щезне з медіа-ринку країни, то точно втратить свій імідж опозиційного. Саме через це до нього прикуто стільки уваги, а не через рейтинги чи надзвичайну популярність у глядачів.

Коротко передісторія теперішнього конфлікту власників можна викласти наступним чином. Двоє російських бізнесменів-втікачів створили Володимир Гусинський та Костянтин Кагаловський вирішили заснувати телеканал в Україні. Відтак Гусинського відтіснили від керівництва ТВі і, судячи з усього, позбавили частки власності. Фактичним власником каналу був Кагаловський, допоки Гусинський не відстояв свої права на телеканал в американському суді. Що далі відбувалося з його часткою – невідомо. Однак зараз про свої права на канал заявив американський бізнесмен Олександр Альтман. Розібратися тепер, хто ж насправді є власником і наскільки, без проведення слідчих дій нереально.

Медіа-експерти тільки висловлюють прогнози, що в кінці-кінців каналом заволодіють люди з оточення президента Віктора Януковича.

Та історія з ТВі викриває більш серйозну проблему, аніж рейдерство. Ця проблема полягає в тому, що журналісти не знають, хто є власником ресурсу, на якому вони працюють. Відповідно, вони не в змозі законними методами відстоювати свої права - як найнятих працівників, так і професійні.

Тож колектив телеканалу вдався до єдино можливого методу захисту в такій ситуації – страйку. Журналісти вимагають від нового керівництва визнати профспілку працівників TВі, надати інформацію, яка б дозволила ідентифікувати нових власників телеканалу, відновити колишній розклад програм та анулювати необґрунтоване звільнення одного з журналістів – ведучого програми «Проти ночі» Павла Шеремета.

Страйк працівників ТВі підтримала низка інших журналістських об’єднань - НМПУ, МФЖ і ЄФЖ, рух «Стоп цензурі!» та організація «Репортери без кордонів».

Зокрема «Репортери без кордонів» заявили: «Ми стурбовані відсутністю фінансової прозорості стосовно певних власників ЗМІ в Україні, і збільшенням концентрації власності в руках небагатьох людей, ставить під загрозу різноманітність новин та інформації».

В 2013 році Україна впала на 10 позицій у Всесвітньому індексі свободи слова від «Репортерів без кордонів», і в даний час займає 126-те місце з 179 країн. Історія з ТВі може ще більше опустити державу в цьому рейтингу.

Оцінка статті на цей момент: +0/-0
Читати Не читати Коментувати
 
 

Коментарі 1

Для того, щоб писати свої коментарі, залогіньтесь! Якщо ви не маєте логіну, тоді спочатку зареєструйтесь, щоб його отримати!

"Всесвітній індекс свободи слова" не істина в останній інстанції. Методологія його складання, особливо стосовно України, іще мутніша за структуру власності українських телеканалів, включно з "типу опозиційним" телеканалом ТВі, де при обговоренні видобутку сланцевого газу в Україні насерйоз береться до уваги думка "експерта" Михайла Леонтьєва.