Метро на Троєщину. Обіцяного доведеться чекати вічність

Корегування планів будівництва нової лінії столичної підземки може поставити хрест на її проходженні безпосередньо по спальному району.

Плани київської влади щодо будівництва четвертої гілки столичного метрополітену знову зазнають змін. Ще перед парламентськими виборами в минулому році глава столичної адміністрації Олександр Попов не соромився заявляти про початок будівництва метро на найбільший «спальник» країни вже у вересні. Чиновники і кандидати в народні депутати оптимістично обіцяли запуск «Дороги життя» для близько півмільйонного житлового масиву не пізніше 2017-го. Проте «покращення» не могло обійти стороною і цей проект. Брак фінансування вже призвів до необхідності кардинального перегляду проекту будівництва майбутньої Подільсько-Воскресенської лінії метро.

У розпорядженні "Коментарів" виявився орієнтовний план-графік проведення тендерних закупівель КП «Київський метрополітен» на 2013 рік. У документі, підготовленому Департаментом транспортної інфраструктури столичної адміністрації, на березень запланована закупівля послуг з коригування проекту будівництва четвертої лінії підземки. При цьому мова йде не про перегляд кошторисної вартості робіт, а про значну розбивку раніше затверджених черг будівництва на окремі пускові ділянки.

Нагадаємо, раніше передбачалося дві черги будівництва. В рамках першої метробудівники мали намір побудувати лінію від станції «Глибочицька» (з пересадкою на станції «Лук´янівська») до станції «Райдужна» посеред дачних кооперативів Русанівських садів. У рамках другої черги нову гілку передбачалося продовжити від «Райдужної» до самого спального масиву. Крім того, від архітекторів і чиновників завжди можна було почути про перспективи продовження гілки від станції «Глибочицька» до залізничного вокзалу.

За версією КП «КиївСистемоМенеджмент» дві вище згадані черзі тягли всього на 5 років робіт. Орієнтовна вартість всього проекту була визначена в 11,212 млрд грн. Підрахунки самого метрополітену були трохи ближчими до реальності - мінімум 12 років будівництва (з приблизними запуском тільки в 2025 році) й не менше ніж 14 млрд грн.

Основні показники за версією «КиївСистемоМенеджмент».

Суть нинішніх змін полягає в перенесенні станції «Райдужна» ближче до залізничного насипу - де вже побудований пересадочний вузол зі швидкісного трамвая з Троєщини на Кільцеву електричку. Крім того, першу чергу розбивають відразу на три. Спочатку передбачається побудувати ділянку від станції «Подільська» (з пересадкою на станції «Тараса Шевченка») до «Райдужної». Після цього пропонується прорити тунелі від «Подільської» до «Глибочицької». І тільки потім задуматися про ділянку до залізничного вокзалу. Що ж до станцій безпосередньо на Троєщині - це повинна бути окрема історія. Зі своїми кошторисами та розбивкою на черги.

З одного боку, причини такого рішення зрозумілі - за браку фінансування міська влада хоче мати можливість якомога частіше перерізати стрічки на окремих ділянках. Крім того, починати будівництво зі станції «Глибочицька», вгризаючись в Юрковицю - більш витратна затія, ніж провести вітку від Подолу до Русанівських садів по фактично готовому Подільсько-Воскресенському мосту. Щоправда, і з ним у влади все ніяк не складеться - на цеий рік Програма соціально-економічного розвитку столиці передбачає лише продовження будівництва. Незважаючи на те, що ще в минулому році міст планували довести до бульвару Перова хоча б до Дня Києва наприкінці травня 2013-го, у травні лише намічений тендер на будівництво моста від Русанівської дамби до бульвару.

З іншого боку, нова розбивка першої черги здатна в буквальному сенсі слова вбити Куренівсько-Червоноармійську лінію метро в цілому і станцію «Тараса Шевченка» зокрема. Ця сама по собі невелика станція в один прекрасний момент забере на себе практично весь пасажиропотік з Троєщини - одні будуть їхати з Петрівки, інші - по новій гілці з Русанівських садів.

І цілком можливо, що після цього керівництво міста не один раз подумає - чи продовжувати копати далі під проспектом Маяковського на самій Троєщині або ж вирішувати проблему іншим способом.

транспорт київ будівництво

Знак гривні
Знак гривні