Влада віддає лівий берег Києва росіянам

Київське керівництво дало добро на забудову всього лівого берега столиці російськими компаніями.

Про це пишуть «Комментарі».

У середу, в рамках Днів Москви в Києві, заступник голови Київської міськдержадміністрації Руслан Крамаренко та перший заступник гендиректора російського «ВЕБ капітал» Юрій Жданов підписали меморандум про співпрацю між столичною адміністрацією і «Внєшекономбанком Росії». Спочатку журналістам кинули шикарний інформпривід - ВЕБ дає $1,5 млрд. на будівництво гілки метро на Троєщину. Однак по суті мова йде про здачу мільярдних підрядів на забудову всього лівого берега столиці російським компаніям.

У підписаному документі закладено низку домовленостей. По-перше - це власне фінансування будівництва метрополітену на Троєщину, по-друге - реалізація будівництва величезного ділового центру на Теличці «Київ-Сіті», по-третє - будівництво шкіл і дошкільних установ в Києві, й, мабуть, резюмуюче все вищесказане - комплексна зміна транспортної системи всього лівого берега столиці.

Що стосується фінансування метро на Троєщину, то столичні чиновники вже поспішили заспокоїти громадськість, заявивши про те, що всі активи, які будуть побудовані в рамках співпраці з російським державним банком, залишаться у комунальній власності. Однак тільки пару тижнів тому Крамаренко озвучив дві передбачувані схеми фінансування робіт: концесія або так званий договір життєвого циклу. За першою схемою «ВЕБ» окупить витрати за рахунок виручки від експлуатації нової гілки метро, а утворена різниця у вартості проїзду буде повертатися з міського бюджету. Адже Київ наполягає на прийнятому для всієї міської «підземки» тарифі, тоді як інвестор має намір підняти його до економічно вигідної планки. Відповідно до другої схеми інвестор віддає право експлуатації гілки КП «Київський метрополітен», а місто протягом 15 років компенсує вкладення з бюджету.

Ясно одне - навряд чи «ВЕБ» пішов би на інвестування в київську інфраструктуру, не отримуючи в майбутньому право комерційної експлуатації побудованого. Так що лінія на Троєщину буде першою приватною «підземкою» у країні або, пом´якшуючи акценти, умовно комунальною.

Названа «дочка» «ВЕБу» також має намір включитися в будівництво масштабного проекту будівництва ділового центру «Київ-Сіті» на Теличці, за станцією метро «Видубичі». Ця велика промзона, до слова, вже позначена в проекті нового Генплану Києва в якості суспільно-ділової зони.

Нарешті, комплексна перебудова транспортної мережі лівого берега передбачає далеко не тільки метро на Троєщину і реконструкцію Ленінградської площі, яку можна покласти і на держбюджет. Це також і прокладка лінії швидкісного трамваю від майбутньої станції метро «Райдужна» на Русанівських садах до самих Осокорків. Більш того, це і будівництво перехоплюючих паркінгів біля станцій метро «Червоний хутір», «Бориспільська», «Вирлиця», «Лісова», «Чернігівська» і «Лівобережна». Причому відповідно до Стратегії розвитку Києва до 2025 року, будівництво таких паркінгів буде здійснюватися за рахунок «виключно приватного інвестування». Чому все і відразу віддається одному інвестору, який де-факто, стане монополістом на цьому ринку - питання риторичне.

Але саме найдорожче в цьому плані - будівництво трьох тунелів під Дніпром. У проекті Генплану до 2025 року два з них передбачені на крайньому півдні - між Бортничі та Пирогово, і на крайній півночі міста - між Троєщиною і Оболонню. Так як дачні ділянки південніше Осокорків ще не скоро почнуть всерйоз забудовувати, а у Троєщини з´явиться Подільсько-Воскресенський міст, в першу чергу почнуть рити третій тунель - по трасі моста Метро, між Лівобережним масивом і Печерському.

А які компанії це будуть будувати допомагає зрозуміти інформація, розміщена на сайті «ВЕБ Капіталу» в березні 2011-го. Тоді ця «дочірня» структура російського банку готувалася розміщувати п´ятирічні єврооблігації Києва на суму $300 млн. І в рамках одного з форумів радник гендиректора «ВЕБ Капіталу» по країнах СНД Андрій Краснопояс заявив, що крім розміщення євробондів компанія бере участь і в проекті будівництва автомобільного тунелю під Дніпром: «ВЕБ Капітал» також пропонує готові рішення російських компаній, які будуть займатися цим проектом. «Ми взаємодіємо з «Росавтодором», який буде вести такі роботи».

Таким чином, фінансуючи настільки значну кількість проектів в Києві, «Внєшекономбанк Росії» не тільки забирає ряд об´єктів у концесію або у власність, але й залучає до їх будівництва російські компанії. Важливо відзначити, що ніхто з українських чиновників навіть не заїкнувся про те, що місто буде наполягати на тому, щоб як мінімум 50% підрядних робіт були віддані українським компаніям.

столиця росія бізнес київ будівництво влада

Знак гривні
Знак гривні