«Хюндаї» і дороги: швидкісні потяги знищать українські залізничні колії (+відео)

Україну масово пересаджують на швидкісні потяги, вже восени надійде нова партія експресів, що мають розганятись до 160 км/год. От тільки сягнути заповітної позначки досі не вдавалось. Мало того, від часу запуску у травні нові експреси ламалися майже 10 разів., йдеться в сюжеті ТСН-Тижня.

Конфлікт старого і нового

Але найбільша проблема не потяги - а колія, кажуть залізничники. Бо за законом їздити по ній можна не швидше 70 км/год.

Лише у травні-червні на українських коліях були десятки надзвичайних ситуацій. У кращому разі спізнення, у найгіршому – аварія. На щастя, людських жертв у 2012 році не було.

Більшість залізничної інфраструктури України є спадком Радянської доби. Щодня монтер шляху Максим та його колеги із бригади наводять лад на такій дорозі, що веде до Запоріжжя.

Щодня вони мають перевірити і привести до пуття по 500-600 метрів шляху. "Гуму треба міняти, околодки треба змінювати! Багато роботи! Практично кожен день виїзди, виїзди, виїзди!", - каже Максим.

Тим часом підтоптані українські рейки незабаром чекає нове випробовування. Восени тут планують запустити нові потяги зі швидкістю руху 160 кілометрів. А це – уже проблема, визнає монтер Максим. Каже, його ділянку неподалік Запоріжжя інспектують ледь не щороку. І в документах чітко записано – максимальна швидкість руху не може перевищувати 70 км/год. І додає, що вже зараз пасажирські поїзди ходять по цих коліях 100 км/год.

Що може початися на швидкості 160 км/год., знає інший монтажник - Вадим. "Під тискам поїзда колії можуть у різні сторони розвернутися і все!", - застерігає він і додає, що теперішньої сотні на годину для застарілих українських колій вже забагато.

В "Укрзалізниці" кажуть, що перехід на вищі швидкості - це необхідність. А полотно підремонтують і частково замінять.

Україна не Японія

У Японії майже та ж протяжність колій, що й в Україні - 21 тисяча кілометрів. Місцями теж ненова колія, але завжди в бездоганному стані.

Японська залізниця нині приклад безпеки майже для усього світу. Там суворо контролюють швидкість руху, і на старих коліях вона не перевищує 130 км, аби запобігти аварій.

Там обрали не такий шлях, як Україна - для швидкісної залізниці дозволеним вважають тільки спеціально збудовані маршрути. Завдяки цьому потяги там буквально таки літають із середньою швидкістю 260 кілометрів, а максимальною – майже 360.

Робити справжню швидкісну залізничну магістраль Україні не по кишені, що не раз заявляли і чиновники. Один кілометр такого шляху стане у 12 мільйонів гривень. При нинішній вартості проїзду – суцільні збитки. Бо у тій-таки Японії квиток на швидкісний потяг коштує, як на літак. Наприклад, за японськими розцінками, доїхати у Донецьк і назад коштувало б 4,5 тисячі гривень. Чи готові Українці стільки платити за швидкість – питання.

В Японії за клієнта борються сервісом, надійністю та пунктуальністю. Середня затримка на рейсах менше 20 секунд. Якщо потяг спізнився більш, ніж на 5 хвилин – пасажирам видають довідки для школи чи роботи. І всі штрафи автоматично переадресовуються на залізницю.

Фінансові втрати наших Hyundai та Škoda в такому разі були б грандіозними, бо кількість спізнень і поломок надто велика. Та причина не в рухомому складі, а насамперед у колії - яка не може із застарілої одразу стати сучасною.

Нині на Дніпропетровщині тестують швидкісний потяг українського виробництва, восени прибуде чергова партія Hyundai. Але чи готова залізниця дозволити їм їхати на повній швидкості, і, головне, чи готові українці сісти в ці поїзди.

відео залізниця абзац

Знак гривні
Знак гривні