Просувати мистецтво без онлайну неможливо. Інфографіка

Згідно із останнім дослідженням, інтернет і соціальні медіа стали невід'ємною частиною мистецького життя Америці. Про це говорить звіт “Мистецькі організації і цифрові технології” від Pew Research Center’s Internet & American Life Project , що вийшов у січні 2013 року.

Оскільки в Україні тенденції, що пов'язані з проникненням інтернету і використанням технології, подібні (але з відставанням на 2-3 роки), ці результати варті уваги. Хто з мистецьких об'єднань почне сьогодні вкладати в соціальні медіа та різні застосунки, у найближчому майбутньому отримає конкретни дивиденди.

Соціологічне опитування показало, що 92% профільних організацій переконані у користі сучасних технології для донесення мистецтва різноманітним аудиторіям. Вони також сприяють поінформованості про мистецькі структури, рекламні акції та виставки,
пошук меценатів, продаж квитків або товарів тощо.

“Ми створили проект “Спонсорська п'ятниця”, щоб відмітити і подякувати спонсорам майбутніх наших подій, - ділиться один із опитаних керівників. - Результатом стала поява нових меценатів, які розповіли, що дізналися про нас і можливість підтримати ініціативи через наші платформи у соціальних медіа”.

Інший представник мистецької організації розповів про позитивний досвід використання соціальних медіа, через які поширювалися спеціальні пропозиції на квитки. “Ми запропонували спеціальну ціну (тільки через соціальні медіа) на одну з щорічних благодійних акцій, - каже мистецький менеджер. - За тиждень до спектаклю ми продали понад третини від загальної кількості квитків, що дозволило залучити молоду аудиторію і збільшити відвідуванність без фінанасових витрат на це”.

Крім офіційних веб-сайтів, керівники організацій розповіли про активне використання соціальних медіа — 97% мають профілі на різних платформах. Facebook, Twitter, YouTube — найпопулярніші серед митців соціальні мережі. Але цими трьома інструментами використання не обмежується: 56% організацій мають профілі на 4-9 платформах; 10% - використовують 10 і більше інструментів.

Соціальні медіа не лише впливають на збільшення відвідуванності сайту, вони безпосередньо збільшують аудиторію, що цікавиться мистецькими подіями. Pew Research Center згадує у дослідженні, що у 2011 році лише 33% відвідували музеї. Проте американці, що слідкували за музеями через соціальні мережі, проявили в двічі більше бажання завітати до них (82%). Подібна вища активність користувачів соціальних мереж спостерігається і по іншим напрямкам: 55% американців, що сидять в інтернеті, (проти 35% хто не заходить в онлайн) відвідали мистецькі і музичні фестивалі; лише 29% дорослих відвідували художні галереї, виставки і експозиції, проте 82% осіб, що стежили за цими ж подіями через соціальні мережі, прийшли на ці заходи.

Мистецькі об'єднання доволі активно оновлюють свої профілі в соціальних медіа: 45% роблять це щодня (в тому числі 25% тих, що сказали “декілька разів на день”), 28% - декілька разів на тиждень, 16% - раз на тиждень, решта 11% - дуже рідко.

Соціальні медіа дозволяють мистецьким організаціям вирішувати конкретні практичні завдання: 82% здійснює взаємодію з аудиторією до і після подій; 77% використовують як мережевий барометр (що про них говорять); 65% дізнаються додаткової інформації про своїх патронів, а 52% займаються краудсорсингом ідей, пошуком важливих рішень, покращенням семінарів та інших навчально-просвітницьких заходів.

Високе проникнення інтернету дозволяє організаціям вирішувати низку кадрових питань.

інтернет інфографіка мистецтво

Знак гривні
Знак гривні