Більшості українців приємно, коли до них звертаються українською мовою (СОЦІОЛОГІЯ, ІНФОГРАФІКА)

Коли ви звертаєтеся до незнайомої людини українською мовою, у 38 випадках зі 100 їй буде це приємно. Звертання російською приємні у 15 випадках зі ста, але п’ятьом людям вони будуть неприємні. Такі дані опитування, яке на прохання спільноти «Польові дослідження» провів у травні 2013 року Центр Разумкова.

На запитання «Що ви відчуваєте, коли незнайома людина звертається до вас українською мовою», 37,8% респондентів відповіли, що їм це приємно.

Варіант «Нічого особливого не відчуваю» обрали 59,4% опитаних, 1,2% відповіли, що звернення українською викликало б у них неприємні почуття. На аналогічне запитання щодо російської мови, 15,4% відповіли, що таке звернення їм було би приємним, у 75,6% опитаних звернення російською мовою не викликало би особливих почуттів, а 5,6% таке звернення було би неприємним.

Звертання українською мовою викликають приємні почуття у 59,4% жителів Заходу країни, 48,5% жителів центральних областей, 24% жителів Півдня і 20,6% на Сході України. Звертання російською мовою приємні 7,4% респондентів на Заході країни, 15,3% — у Центрі, 20,7 — у південних областях, 17,8% — у східних.

Ці дані важливі для бізнесу, адже від вибору мови спілкування з клієнтами залежить імідж бренду іставлення потенційних покупців до товарі і послуг.

Детальну розбивку по регіонах, освіті, статках, віку дивіться тут

Дослідження проведене соціологічною службою Центру Разумкова з 17 по 22 травня 2013 року. Опитано 2010 респондентів віком від 18 років у всіх регіонах України за вибіркою, що репрезентує доросле населення України за основними соціально-демографічними показниками. Вибірка опитування будувалася як багатоступенева, випадкова із квотним відбором респондентів на останньому етапі. Опитування здійснювалося у 132 населених пунктах (із них 79 міських та 53 сільських поселень). Теоретична похибка вибірки (без врахування дизайн-ефекту) не перевищує 2,3% з імовірністю 0,95.

мова культура соціогія

Знак гривні
Знак гривні