Змінити систему освіти не можливо. Прийшов час створювати свої вузи.

Оцінка статті на цей момент: +2/-1
Читати Не читати Коментувати
  • 5194 Перегляди
  • 13 Коментарі
  • 16/06/2011Дата публікації

Найкращий спосіб змінити світ - не протестувати проти зла, а творити іншу «правильну» реальність. Приємно, що останнім часом з'являється все більше починань у цьому напрямку. Одна з таких ініціатив: студентська профспілка виступила з ідеєю створення Вільного Українського Університету в Києві. Щоправда шлях до реалізацію обіцяє бути довгим.

Наводимо текст звернення:

Що отримує більшість вчорашніх абітурієнтів вступивши до вузу?

- “Я вчусь за підручниками совкового періоду!”
- “Крім досить застарілих теорій, я не отримую жодних практичних навичок!”
- “Мене змушують ЗАВЧАТИ, а не ВЧИТИСЬ!”
- “Болонський процес”, накладений на совкову бюрократію, перетворює мене на “машину з компілювання рефератів”!”
- “Оцінюються не мої ЗНАННЯ, а вміння “давати правильні відповіді”, з половиною із яких я не згоден!”
- “Викладачі просто не мають можливості передати мені гідні знання, отже більшість із них так само монотонно “виконують свою роботу”, як робітник біля конвейєра – з року в рік без натхнення і бажання!”
- “Необхідність дотримуватись безлічі формальностей на очах руйнує в мені будь-які творчі прагнення!”
- “Міністр Табачник знищує науковість усіх гуманітарних дисциплін… скоро він дізнається про існування природничих і візьметься, також, і за них!”

Цей “список вражень” можна продовжувати далі й далі!

Що ж робити, коли попри бажання до навчання, як орієнтованої на мої власні потреби та інтереси творчої праці з опанування себе і світу навколо, мені нав’язують “проходження програми” третина з якої є мені нецікавою, четвертина – викладається на рівні “нижче плінтуса”, а ще четвертина є просто “ідеологічною промивкою мізків”? – Опинившись у подібних обставинах у далекі двадцяті роки у Львові наші однолітки й патріотичні викладачі – нонконформісти – знайшли свій вихід: Таємний Український Університет!

Зараз ми так само хочемо вчитись і прагнемо знань, тому в Україні знову має постати “альтернативний виш” – Вільний Український Університет, який дасть кожному з нас змогу вчитись і почувати себе людиною!

Ми бачимо його національним, безоплатним, ЦІКАВИМ і справедливим, де ми будемо вчитись, а не зубрити; де кожен розумітиме, для чого саме йому потрібен той чи інший академічний курс; де викладачі поважатимуть студентів, а студенти – викладачів; де навчальний процес відбуватиметься не заради отримування оцінок, а ЗАДЛЯ САМОВДОСКОНАЛЕННЯ!

Так, МИ цього хочемо! Ми хочемо ВІЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ!!!

Якщо ТИ хочеш підтримати проект Вільного Українського Університету в Києві – контактуй з нами:
044 2291167, 067 5487728, 050 6383111, 093 093 9457788 , e-mail: studcomm@narsolidarnist.org.ua

Джерелосайт профспілки «Студентська солідарність»

Оцінка статті на цей момент: +2/-1
Читати Не читати Коментувати
 
 

Коментарі 13

Для того, щоб писати свої коментарі, залогіньтесь! Якщо ви не маєте логіну, тоді спочатку зареєструйтесь, щоб його отримати!

Очень интересно!
Но у меня большие сомнения!
1. Начало 1990-х Появляется куча частных школ и институтов. как раз ищу школу для дочки. Нашел частную - создали люди для своих детей. Все здорово. Но для того класса, где их дети учатся. В остальных пошли за спросом. А люди платили хорошие деньги, чтобы их детям создали комфорт и не мучали. Во 2-м классе в другую школу - то же самое. Знакомые рассказывали аналогичные истории. В 3-м отдал в государственную школу, сохранившую с советских времен требовательность и уровень (при всех советских же манерах). Когда для младшей искал школу, в 1-й же частной завуч честно предупредила - если Вам нужно образование, это не к нам. У нас для детей комфорт и хорошее отношение. Отдал туда же, куда и старшую.
2. Частные вузы. Тут был рейтинг, из которого следует - они отстают. Личные впечатления такие же. Способ дешево получить диплом. Слова зав.кафедры такого вуза в 2009-м уже приводил - дай Бог, чтобы Янукович стал Президентом, уволил Вакарчука, отменил ЕГЭ. Иначе еще пару лет и институт м.б. закрыть, к нам шли те, кто сегодня не набирает на ЕГЭ минимума и не может поступать.
Вывод из пп 1 и 2 - не доросло общество до негосударственного образования.
3. Из текста я понял, что институт будет бесплатным и негосударственным. Кто же будет платить?
4. Из текста я понял, что студенты не хотят заучивать, не хотят отвечать выученное, если оно не соответствует их убеждениям. Но в жизни, на работе это часто надо. Это техника любой работы. Мало есть работ, предполагающих чистое творчество без рутины, без умения разобраться и изложить объективно без собственных оценок и т.д. Возможно, студенты не понимают пока, что это надо, так для того и институт, чтобы их научить.
Вывод: Про Болонский процесс, который усваивается формально, на уровне процедур, а не сути, они правы. Но у нас все так усваивается о((( Нет впечатления, что они знают и понимают, чего хотят, что они твердо стоят на ногах, а не витают в облаках.
Хотя, м.б. есть возможность, чтобы молодые люди подробно тут рассказали о своих планах и первых шагах?

"Очень интересная идея…Именно из за этих причин, я и не доучился в свое время. Сейчас бы с удовольствием поучаствовал в вашем проекте."

Оцим коментарем на сайті "Солідарності" все сказано, про те яким буде майбутній Український Вільний Університет.

Аналогічне питання - взагалі безоплатним він бути не може. То хто ж буде платити?

Якщо у них щось зрушить з мертвої точки, можна буде поспілкуватись про курс розробки ПЗ.

Не знаємо, що вийде із цієї затії, але по суті вона дуже правильна. Вже є преценденти Могилянка створювалася ентузаставми, які вважали, що країні потрібнен вуз котрий існує за іншими принципами ніж радянські. Експеремент вдався. Так само, як із Українським католицьким університетом і Острозькою академією, котра починалася, як філія Могилняки.

Ще один такий вуз не завадить.

Щодо шкіл і садочків, то ситуація така сама, якщо за проект беруться нормальні люди, то і заклад виходить нормальний без совдепу і з нормальними знанннями.

Але Ви не відповіли (якщо знаєте) за чий рахунок буде створено новий вуз?
Про КМА я також не знаю, хто фінансує. Але вона з'явилася в такий проміжок часу, коли і за державний кошт можна було. Сьогодні Табачник на неї зазихає, завтра хтось більш адекватний захоче вишукувати в загальний строй. Якщо немає незалежних джерез фінансування, причому таких людей, що розуміють, яка освіта потрібна, це все тимчасове.
Я б подивився, де "заклад виходить нормальний без совдепу і з нормальними знанннями" Якщо знаєте - розкажить? Ще краще - матеріал опублікуйте?

Ми поставили цю заяву, бо вона вказує на тенденцію до зміни мислення. Якщо раніше активісти далі пікетів не думали, то зараз замислюються над тим, як створювати свій альтернативний "життєвий простір" не залежний від держави. Хто фінансуватиме цей гіпотеичний вуз не знаємо, чи вдастся його створити теж не знаємо.

УКМА зараз державна, починалася, як приватна не вистачало грошей. Український католицький університет 100% не державний вуз. Учаться не тільки католики, знання дає хороші.

Щодо хороших київських шкіл, то постараємося матеріал підготувати.

Що за дурня?
----------------------------------------
“Крім досить застарілих теорій, я не отримую жодних практичних навичок!”
- “Мене змушують ЗАВЧАТИ, а не ВЧИТИСЬ!”
- “Болонський процес”, накладений на совкову бюрократію, перетворює мене на “машину з компілювання рефератів”!”
- “Оцінюються не мої ЗНАННЯ, а вміння “давати правильні відповіді”, з половиною із яких я не згоден!”
-----------------------------------------
Це ж просто написав якийсь двієчник!
Як студент може бути незгодним з правильними відповідями, якщо він не розуміє тему?
Спочатку треба досконало вивчити теорію, розібратись у предметі дослідження, а потім на основі цього робити свої висновки!
Бачив купу таких і в школі, і в універі, які намагаються розумникувати і "висловлювати власну думку", абсолютно нічого не розуміючи.
Як студент, не навчаючись, може визначити, які теорії застарілі, а які сучасні?
І останнє. В чому різниця навчання і завчання?
P.S. Пишу це все як студент КНУ. Можливо в інших універах дійсно вчаться за підручниками 80-х років виданяя?

Класна стаття.
Але я не знайшов у ній нічого спільного з тими дурницями, які написані вище.

Одна з яскравих історій на нашому потоці. Під час залікової сесії на захисту лабораторної роботи викладач половині студентів ставив одне й те ж питання, дуже різноманітно формулюючи його. І ніхто не міг дати правильну відповідь. Емпіричним шляхом виявили що відповідь - 64 кілобайти. Ніхто не знав чому відповідь саме така. Ні в конспектах ні в книжках ні в інеті не було однозначної відповіді. Далеко не всі розуміли й суть питання. Але щоб здати треба було запам'ятати одне. Якщо питання довге і дуже закручене, то відповідь 64 кілобайти.

За такою логікою ЗНО необхідно відмінити, бо воно стимулює заучування)

Католический ун-т, видимо, финансирует УГКЦ7 За деньги иностранных греко-католиков?
Я имел в виду, что за внутриукраинские деньги пока нельзя организовать приличное заведение, и пример КМА - тому подтверждение.
В результате Вы или подчиняетесь постсовковому министерству (времена Кременя в нем, видимо, прошли), или создаете нечто худшее.
Статья про канадское образование замечательная.
Но там про содержание образования ничего нет.
Организация - я двумя руками "За", чтобы был выбор курсов, чтобы студент набирал баллы/кредиты сколько ему надо, чтобы не было такого - не сдал - отчисляем и т.д. Т.е. настоящий болонский процесс.
Но ведь главное возражение вызвало заявление инициаторов:
- “Мене змушують ЗАВЧАТИ, а не ВЧИТИСЬ!”
- “Оцінюються не мої ЗНАННЯ, а вміння “давати правильні відповіді”, з половиною із яких я не згоден!”
А в статье про Канаду ничего про это нет.
Я могу лишь повторить - очень мало в мире чисто креативных работ, не требующих рутины. Практически каждый профессионал должен уметь разобраться в вопросе и изложить его без собственных комментариев и оценок. Каждый профессионал должен это уметь. Если студенты не понимают, что они должны это уметь, так на то и есть преподаватели.
Я так понял, что остальные комментаторы пишут о том же.

Я закінчила один з київських вузів 4 роки тому. Головна проблема українських вузів, як на мене, це відсутність цінностей справжніх знань (як не дивно) студента і ВИКЛАДАЧА. Більшість викладачів на лекціях монотонно читали тексти з підручників за трибуною, навіть не намагаючись перефразувати написане - ніякого тобі заохочення чи зацікавлення студентів, ніякого заклику до аналізу проблеми та її обговорення.

Чого, на жаль, не вчать в укр. вузах, так це АНАЛІЗУВАТИ і ВИСЛОВЛЮВАТИ СВОЮ ДУМКУ, нехай не завжди правильну. Щоб студент прийшов до правильних висновків, йому потрібна допомога, "підводка" викладача-знавця своєї справи, з широким кругозором та сміливістю побачити проблему по-іншому. Таких в Україні ОДИНИЦІ.

Я особисто не уявляю, як дійсно хороший університет може бути безкоштовним. Хіба що він може жити на гроші з фонду Пінчука чи когось подібного (на Табачника тут нідії нема). Адже щоб вище описаних викладачів ставало більше, їм потрібні кошти на саморозвиток, дослідження, спілкування з колегами із закордону і, вже після цього, передачу знань.

Вихід для студентів на сьогодні бачу один: читайте, у доповнення до вітчизняної, зарубіжну літературу, підручники, праці вчених, цікавтеся подіями навкруги і ДУМАЙТЕ, ОБГОВОРЮЙТЕ, ПРОВОДЬТЕ ПАРАЛЕЛІ. Інтернет вам в поміч, і знання іноземних мов, особливо англійською. Знання і практика самі по собі не приходять.