Скандал: Фейсбук навчився маніпулювати емоціями сотень тисяч своїх користувачів

Те, що телебачення робить весь час, соціальні мережі лише тепер намагаються надолужити. Дослідники давно знали, що емоції є "заразними" - від людини до людини може передаватись радість або горе. Однак, тепер стало точно відомо, що онлайнові емоції - також заразні.

Група дослідників, які працюють на Facebook, протягом семи днів штучно визначала, який настрій буде у новинах, що потрапляли на персональні сторінки 600 тисяч користувачів цієї соціальної мережі. Протягом цього часу, одна група отримувала більше спеціально підібраних негативних повідомлень, інша - більше позитивних.

В результаті, перша група почала використовувати у себе в дописах більше негативних оцінок, а друга - більше позитивних. Ефект, за твердженням дослідників, статистично відчутний, однак відсоток людей із зміненою поведінкою - не дуже великий.

Таким чином, Facebook - який відомий тим, що ставиться до користувачів як до лаборатнорних щурів - вперше використав свою аудиторію не лише для того, щоб визначати яку рекламу кому пропонувати, але й для того, щоб насправді маніпулювати емоціями великої кількості людей.

У зв'язку з цим вже три дні в США відбувається доволі великий скандал на тему, чи етично було проводити такі дослідження. Представники Фейсбуку заявили, що дослідження були узгоджені з комісією з етики при одному з університетів США (пізніше з'ясувалося, що не були). Також, з'явилася іфнормація що це дослідження було профінансовано армією США (пізніше інформація не підтвердилася)

Насамкінець, зауважимо що подібні дослідження є цілком легальними, а користувачі цієї соцмережі самі дозволили використовувати їх у ролі лабораторних пацюків - згідно угоди з користувачем, з якою погоджується кожний, хто заводить собі сторінку у Фейсбуці, компанія має право використовувати ваш екаунт та ваші дані для різних потреб, у тому числі і дослідницьких.

інтернет фейсбук майбутнє приватність

Знак гривні
Знак гривні