Д

Дурень книжкою багатіє. Посібники Як заробити мільйон стали хітами

Прикмета часу: все більше людей в метро читають книги на тему «як стати багатим?» Власне, подібна література і раніше користувалася попитом, але з настанням кризи - особливо.

АВТОР: Антон Зікора

Хочете стати Наполеоном?

- Книги на цю тематику у нас популярні не менше, ніж детективи, - говорить Наталія, продавець магазину «Книги по п'ятнадцять гривень» на Лівобережній. - Сьогодні з самого ранку Наполеона просили.

Наполеон Хіл - один з найпопулярніших письменників на зазначену тематику. Його перший бестселер «Думай і багатій» витримав кілька десятків видань в Америці. Так само і з іншими книгами автора. Зразу видно - подумав і таки розбагатів.

На чому? Наполеон Хіл сформулював такі принципи: ти - те, що ти думаєш про себе; для розуму немає ніяких перешкод, окрім тих, які ми визнаємо; вся бідність у нас в голові. Словом, щоб стати багатим, потрібно спочатку чітко уявити себе багатим. А все, що ми можемо викликати у своїй уяві, може рано чи пізно матеріалізуватися.

Отаке-то, шановні. А ми, бачте, віками жили, керуючись приказкою "дурень думкою багатіє." Й читали у класиків критику всяких там обломових, які мріяли про благополуччя, лежачи на дивані. А виявляється, саме так і треба чинити: мрієш про мільйон баксів - і рано чи пізно він в тебе таки буде. Або не буде - але задоволення від мрій однозначно отримаєш.

Треба визнати, Хіл дійсно в деякому розумінні пробився в Наполеони від комерції. Із скромного репортера він став успішним бізнесменом, засновником «Асоціації Наполеон Хілл» і «Фонду Наполеона Хілла». Які і сьогодні, після його смерті, несуть світло істин вчителя в маси. Зрозуміло, небезкоштовно.

Багатий тато - неосвічений тато

Не менше, ніж Хіла, співвітчизники шанують Роберта Кійосакі, автора роботи «Багатий тато, бідний тато». У ній американець японського походження розповідає про своїх батьків (нібито реальних), один з яких був інтелектуалом і ерудитом, але це не допомогло йому зробити гроші.

Інший тато енциклопедичним розумом не відрізнявся, але мав ділову хватку, і це дозволило розбагатіти не тільки йому. Кійосакі сформулював принципи, за якими живуть заможні люди, і втілив їх у життя.

Колишній морський піхотинець, ветеран в'єтнамської війни, запропонував свою метафору для позначення того, як живе більшість людей, - щурячі перегони. Ми, подібно до щурам, мчимо по колу, даремно розтрачуючи свою енергію. Кійосакі пропонує свій вихід: відкладаючи гроші з розрахунку не менше однієї десятої частини від заробленого, вкладати їх у свою справу.

Кійосакі вчить створювати так званий пасивний дохід. Це коли ви, одного разу вклавши в бізнес, отримуєте від нього дивіденди, стаючи інвестором. Принцип теж знайомий: приблизно такою логікою керуються творці різноманітних фінансових пірамід, агітуючи дурників "інвестувати" кошти: а там вже нічого робити не треба, тільки греби гроші лопатою.

Щоб громадяни краще засвоювали науку багатіти, Кійосаки розробив ділові ігри Cashflow 101 та Cashflow 202. І цей товар користується не меншою популярністю, ніж книги, на основі яких він створений. З цього теж видно, що у маркетингу екс-морпіх розбирається добре: закривати треба всю товарну нішу. Виробляєш зубну пасту - треба, щоб під цим же брендом пропонувалися зубні щітки, зубні полоскання, зубні нитки, а в ідеалі ще й зубні протези.

Якщо порівнювати цих авторів, то Кійосаки здається більш цікавим і глибоким, але в нього є постулати, від яких стає трохи не по собі. Так, одна з його книг називається "Якщо хочеш бути багатим і щасливим, не ходи в школу ". Він критикує розумників з вищою освітою, аплодує рагулям, які «зробили собі самі». Тому іноді складається враження, що Кіосаки просто соловей американського меркантилізму. А може, тут теж тонкий розрахунок: неук, купивши книжку, з меншою імовірністю допетрає, що автор його просто "розводить".

Як стати мільйонером за 21 день

Хіл і Кійосаки - базові та найбільш популярні автори на зазначену тематику. Всі інші, так чи інакше, повторюють їх. Людмила, продавець книжок на Петрівці, сказала, що найбільшою популярністю сьогодні користуються також такі бестселери: «Я привертаю гроші» Надії Правдиної, «Гроші - це любов» Клауса Джоуль, «Як купатися в грошах» Роберта Грілсволда, «21 секрет мільйонерів» Брайана Трейсі. І багато інших.

Треба сказати, що головного секрету, як заробити, вищевказані автори не розкривають. А він насправді простий - напиши книжку про те, як заробити купу грошей, впар її мільйонові читачів-лемінгів, і вуаля - кругленька сума в кишені. Причому особливого розуму і таланту, щоб створити новий посібник з мільйонероробства не потрібно. Багато чого з того, що написано, - лише компіляція з робіт попередніх авторів.

То, може, теж щось скомпілювати, видати за своє (нехай навіть посилаючись на оригінали), а потім продати видавництву? Чи не в цьому головний урок від тих, хто вчить бути багатим?

Коментує психолог Алайя Лілейна:

- Так, сьогодні як ніколи стали популярні книги про те, як притягнути до себе гроші. Такий інтерес до даної теми обгрунтовується тим, що стало більше свободи у виборі і діях, і вже ніхто не буде за тебе думати де ти і як будеш працювати і жити. От і рушили уми народу в напрямі - а де взяти те, на що треба жити? Тут же з'явилося море фахівців.

Чи потрібні ці книги? Потрібні. Ось людина книжечку розумну прочитав, іншого послухав, може, яка думка в голові щось там перемкне і розгорне його на кілька градусів у бік грошей. Воно, звичайно, може, там і нічого і немає, а може і цілий потік достатку на тебе хлине. Так от всі ці книги для того, щоб не боятися розгортатися в інший бік і бачити світ в усьому обсязі. Інша справа, кількість цих книжок настільки велика, що часом навіть важко порадити, які саме варто читати. Але - на кожного покупця свій товар.

Замість епілогу. Крістофер Баклі, Джон Тірні «Господь – мій брокер»

Підійдіть до книжкових полиць та зніміть звідти всі книги, що обіцяють легкий шлях до багатства, влади, сексу та лакеїв, що відганяють машини гостей на стоянку. Тепер уважно погляньте на обкладинку кожної книги. Є там дані про продажі? Наприклад: «КНИГА, ЩО МИТТЄВО СТАЛА МІЖГАЛАКТИЧНИМ БЕСТСЕЛЕРОМ! ПРОДАНО ПОНАД ЧОТИРИ МІЛЬЙОНИ ЕКЗЕМПЛЯРІВ!»

Будемо вважати, що з кожного екземпляра автор отримує близько трьох доларів. Візьміть листок паперу. Тепер поділіть його на дві колонки. В лівій напишіть, скільки заробив автор на продажі книги (наприклад: «12 мільйонів доларів»). У правій колонці напишіть, скільки ви заробили за допомогою цієї книги (наприклад: «мінус 9 доларів 95 центів»).

Повторіть цю процедуру для кожної книжки. А потім додайте цифри в обох колонках. Якщо ваш загальний прибуток перевищує загальний прибуток авторів… гей, годі вам, кого ви хочете обдурити?!

Якщо прибуток авторів більший за ваш, скажімо, в п’ять мільярдів разів, то який урок ми можемо звідси отримати (підказка: подумайте «ну й лопух я!)…

Ось так я і відкрив Останній закон, поправку до нашого Сьомого закону:«Єдиний спосіб розбагатіти за допомогою книги про те, як розбататіти – це написати її».

криза економіка література

Знак гривні
Знак гривні