Щ

Що таке електромобіль? Це п'ять стоватних лампочок!

Том Малоні – звичайний американський американець :-). Він мешкає у штаті Нью-Джерсі, і є власником піцерії.А ще – одним з найбільших у світі авторитетів у питаннях практичного використання автомобілів на електротязі.

Півтора роки тому Том Малоні став учасником випробування прототипа електричного MINI-E, розробленого BMW. В США людей, що взяли в лізинг цей тестовий прототип, було кілька сотен, але Том на своєму MINI-E під номером 250 перевершив усіх. Ганяючи електроавтівку і в хвіст і в гриву, перевозячи на ній десятки кілограмів вантажів для піцерії (а що – тестувати так тестувати), він за рік накатав на ній за 15 місяців СОРОК ТИСЯЧ МИЛЬ. Шістдесят чотири тисячі кілометрів!!! Це втричі більше, ніж середньостатистичний річний пробіг в США (12-15 тисяч миль).

Том Малоні і його Mini. Зверніть увагу на напис на номері: EF OPEC. Тобто, Fuck OPEC

Блог Тома Малоні - наразі одне з найцікавіших і найоб’єктивніших джерел інформації по електромобілях. Останній постинг на ньому присвячений тому, скільки саме споживає електроенергії реальний електромобіль в реальних умовах експлуатації. Наводимо повний переклад цього тексту.

Одне з тих питань, яке мені часто ставлять люди про MINI-E: «Скільки електрики він їсть».

Часом вони просто кажуть: «Кльова машина, але не хотів би я бачити твій рахунок за електрику».

Коли я кажу їм, що потрібно від 3 до 6 доларів, щоб проїхати 100-120 миль (160-192 км – прим.), вони зазвичай всміхаються і кажуть «Оце круто». Чому від 3 до 6 доларів – тому що в країні тарифи на електрику відрізняються.

Батарея MINI-E містить 35 квт год, але тільки 80% від ємності можна використовувати, тобто, 28 квт год. На цих 28 квт год можна проїхати від 90 до 120 миль (144-192 км – прим.), залежно від економічності водіння. Узимку пробіг менший, бо багато енергії йде на обігрів, але в більшості часу протягом року ці середні цифри правильні.

Середня вартість електроенергії в США становить 12 центів, що означає, що середньостатистична особа витратить $3.36 на повне заряджання батареї MINI-E.

Проте, тарифи відрізняються.

Я плачу 11 центів у своєму ресторані в Монтклері, це нижче, ніж в середньому по країні, але у моєму домі в Честері, за 30 миль від Монтклера, ціна становить вже 18 центів. Тож якщо я «заправляюся» на роботі, це мені коштує $3.08, але вдома - $5.04!Зрозуміло, що я користуюся нижчми тарифами і заряджаюся на роботі, коли це тільки можливо.

ЕлектроМІНІ на підзарядці. Зразу видно - це дуже, дуже непрактичний автомобіль :-)

З тих пір, як я встановив удома сонячну батарею, я продаю електроенергію енергокомпанії за тим же тарифом, по якому її продають мені ($.18/квт год), тож кожен квт год, заряджений на роботі, економить мені 7 центів.

Середньостатистичний американець проїжджає 15 тисяч миль на рік (24 тис км – прим.). Якби в нього був MINI-E, то він витратив би на ці 15 тисяч миль 4200 квт год. За середніми тарифами по країні, у рік це обійшлося б у 504 долари. За тарифами мого ресторану це 462 долари, а за домашніми – 756. Тож розраховуйте, що ваш щомісячний платіж за електрику зросте на 40-65 доларів, якщо ви маєте MINI-E і наїжджаєте за рік 15 тис миль.

Просто жахливо непрактичний...

Одна з чудових речей, які властиві електромобілям – ви можете легко скоротити витрати на електроенергію на ці 40-60 доларів, просто витрачаючи її більш ефективно і тим самим взагалі «обнуливши» ваші затрати на пересування. Ви нездатні споживати менше бензину – хіба що менше їздитимете, але можете скоротити споживання електрики і тим їздити стільки, скільки завжди. Прості заходи, такі як програмований термостат (автоматично вмикає і вимикає охолодження чи обігрів – прим.) або компактні люмінесцентні лампи можуть дати значний результат.

Фактично, п’ять стоватних лампочок, увімкнені цілодобово протягом року, використають стільки енергії, скільки потрібно MINI-E, щоб проїхати 15 тисяч миль (24 тис км – прим).

Як це? П’ять стоватних лампочок використають за годину 500 ватт. За 24 години – 12 тисяч ватт, або 12 кіловатт год. За 365 днів – 4380 квт год.

І взимку на ньому, мабуть, не поїздиш

А скільки потрібно MINI-E, щоб проїхати 15 тисяч миль? Пам’ятаєте, я підрахував це вище – 4200 квт год. Тож п’ять стоватних лампочок використають на 180 квт год більше, ніж потрібно MINI-E з масою 1451 кг на пробіг у 24 тисячі кілометрів!

Якщо ви добре подивитеся, на що йде електроенергія у вас вдома, я впевнений, що ви зможете скоротити її використання настільки, що це суттево зменшить затрати на електромобіль, або й повністю їх усуне. Тоді кожен пенні, який ви витрачали на бензин, залишиться у вашій кишені.

PS. Ну і трохи українських реалій. Власник автомобіля, який споживає в комбінованому циклі "місто-траса" на 100 кілометрів пробігу 8 літрів 95 бензину по "актуальній" на даний час ціні 7,5 грн за літр, витратить на згадані вище 24 тисячі кілометрів... скільки? ЧОТИРНАДЦЯТЬ ТИСЯЧ ЧОТИРИСТА ГРИВЕНЬ, або 1822 долари США.

А якби він платив за електроенергію ті 18,9 копійок/квт год, які платить автор перекладу, то 24 тисячі кілометрів обійшлися б у 793 гривні. Тобто, у 100 доларів. Тобто, у 18,22 рази менше.

екологія технології автомобілі

Знак гривні
Знак гривні