Я

Янукович для людей. Нові біг-борди лідера партії Регіонів (ФОТО)

"Україна для людей" - таким, судячи з усього, є основне гасло президентської кампанії Віктора Януковича. Ідея зрозуміла: захист інтересів широких народних мас. Правда, слово "люди" на позначення цих самих мас виглядає дещо дивним - неначе в Україні, крім людей є ще якісь виборці-нелюди. Подібне гасло набагато краще підійшло б гіпотетичним борцям з окупацією України інопланетянами чи бездушними роботами-термінаторами.

Що ж до самих бігбордів, то тут все реалізовано по класичних виборчих технологіях: серія додаткових гасел-конкретизаторів розшифровує, як саме Україна має перетворитися на країну для людей.

Перше, що кидається у вічі - це те, що в більшості випадків подібні "підгасла"-розшифровки на бігбордах згруповані по двоє . "Стабільна гривня - збереження заощаджень", "доступні ліки - якісна медицина", "дєтям морожєноє - бабє цвєти" тощо. Взагалі-то класичні підходи до політичної реклами уникають подібного нагромадження - а в Януковича, спасибі американським політтехнологам, цих речей зазвичай дотримувалися. Навряд чи регіонали настільки бідні, що вирішили зекономити на бігбордах, втискаючи на один носій максимум тексту. Схоже, тут була якась причина, про яку наразі можна тільки гадати.

А от про наслідки "задвоєння" гасел гадати не треба - вийшло, з одного боку, комічно, з іншого - нелогічно. Комічно тому, що в деяких парах гасел можна безболісно міняти ключові слова без втрати змісту. "Доступні ліки і якісна медицина" - "якісні ліки і доступна медицина". "Гарантована робота і гідна зарплата" - "гарантована зарплата і гідна робота". І так, і так непогано.

Однак якщо вдуматися у зміст слоганів, то їх ідентичність відразу потрапляє під сумнів. Скажімо, гарантована робота аж ніяк не означає гідної зарплати - про це можуть багато розповісти наші батьки. І навпаки - молода людина, яка отримала якісну освіту, не потребує гарантій працевлаштування. З дійсно якісною освітою такі гарантії непотрібні.

Якби на бігбордах було одне гасло, а не два, подібних нюансів ніхто б не помітив - а так вони досить-таки сильно кидаються у вічі. Втім, все це цілком вписується в особливості жанру політичної реклами та агітації.

А от що справді цікаво - так це єдина конкретна обіцянка серед усіх розглянутих гасел. А саме - 5 років без податків для малого бізнесу.

На перший погляд це гасло виглядає ще однією банальною обіцянкою позитиву. Але якщо вдуматися в зміст того, що обіцяє Янукович, то подібна ідея просто не вкладається в голову - настільки абсурдною вона є.

Уявімо, що завтра всі малі підприємці на 5 років звільнені від податків. Неважко здогадатися, яка кількість "немалих" підприємців вже післязавтра буде здійснювати діяльність під виглядом "малих". І як це відіб'ється на бюджетних надходженнях.

Але навіть і це не найгірше. Партія, в якій чимало не тільки олігархів, але й людей з дипломами економістів, мала б знати, яке місце займає малий бізнес в структурі економік розвинених держав. Це 70-90% від усіх зареєстрованих фірм, більше половини зайнятого населення, більше половини ВВП і т.д. І всі ці фірми платять податки - інакше просто бути не може.

Таким чином, ідея повного "податкового звільнення" малого безнесу не може бути реалізована в принципі, якщо цей бізнес активно розвивається і міцнішає. Єдина ситуація, при якій це можливо, - це якщо малий бізнес в Україні не тільки не розвиватиметься за взірцем економічно розвинених країн, а навпаки, буде повністю маргіналізований і кількісно, і якісно.

Можливо, Регіонам і особисто Януковичу такий сценарій до вподоби. Але навіщо рекламувати його на бігбордах? Загадка.

Але є і один позитивний момент. В рекламній кампанії регіоналів немає згадки про державний статус російської мови, принаймні на бордах у Києві.

говорильня біг-морди янукович

Знак гривні
Знак гривні