Б

Бізнес-модель авіакомпаній Bravo та YanAir побудована так, що затримки рейсів неминучі

Кожен літак цих компаній здійснює близько 6 рейсів щодня, перерви між польотами – мінімальні. При цьому, судна старі і їх мало. Відповідно, їхні послуги дешеві. Але при затримці рейсу компанія не має резервних літаків, щоб вивезти пасажирів, які можуть годинами очікувати вильоту.

Текст і графіка: Юлія Дукач

Літак не повинен стояти. В авіабізнесі борт зазвичай літає практично цілодобово. В аеропортах він лише міняє пасажирів, заправляється і проходить техогляд. Але життя неідеальне - і може статися затримка.

Причин чимало: невчасна сплата коштів туроператором, погодні умови, занадто довга посадка/висадка пасажирів, особливості роботи аеропорту або несправність літака. Ймовірність останнього зростає із віком літаків. І тут Bravo та YanAir – не у виграші.

Великі авіакомпанії легко можуть замінити літак на резервний. Але якщо фірма має лише чотири літака? Починаються затримки рейсів у кількох аеропортах водночас. Чим довше літак ремонтують, тим більша кількість людей збирається в різних містах, очікуючи на виліт. Нинішнього літа це неодноразово підтвердили чимало скасованих та затриманих рейсів авіакомпаній Bravo та YanAir. Але чому це сталося саме з цими компаніями? Ми зібрали дані, які це пояснюють.

Пасажири в аеропорту "Київ" (Жуляни) очікують на рейс авіакомпанії Браво, який затримується

Сайт YanAir повідомляє, що компанія має 9 літаків, але протягом гарячого літнього тижня (9 - 16.07.2018), коли ми моніторили їхні польоти за допомогою flightradar24.com, працювали лише три судна. І наймолодшому з них – 29 років.

У Браво – 4 літаки, і в цей тиждень вони усі літали.

Для порівняння, МАУ має 45 зареєстрованих літаків (скільки з них в роботі, ми не перевіряли).

В середньому, один літак Bravo чи YanAir впродовж доби виконує п'ять-шість рейсів. Іноді навіть вісім. Між польотами – 1 година "перерви" для висадки/посадки пасажирів та передполітної підготовки.

Тому навіть незначна затримка одного з рейсів може спричинити "ефект доміно" та призвести до переповнених зал очікування.

Ми створили просту математичну модель, яка прогнозує, скільки пасажирів чекатимуть на свій рейс у випадку затримки одного літака. Для цього зібрали інформацію про всі перельоти літаків компаній Bravo Airways та YanAir, які вони здійснювали протягом одного тижня.

Для кожного рейсу – а їх було 179 – ми змоделювали ситуацію затримки вильоту. На кожен рейс прорахували варіанти затримки на одну годину, дві, три, і так до десяти – щоб визначити, скільки людей потенційно можуть очікувати в аеропорту. Загалом отримали 1580 варіантів.

З кожною годиною затримки кількість пасажирів, які чекають на свій виліт, зростатиме. Наприклад, очікування в одному аеропорту протягом 5 годин примусить чекати у інших аеропортах в середньому 500 пасажирів, максимум – 1000.

На графіку нижче кожна сіра рисочка означає одну змодельовану ситуацію, кольорові лінії - це середні значення для обох компаній.

Щоб збільшити графік, клікніть на нього

Загалом за добу послугами Bravo та YanAir користуються від 1800 до 2500 пасажирів.

Тому в разі повного припинення рейсів з боку компанії (як це, наприклад, відбулось під час конфлікту Bravo з туроператором), “тисячі пасажирів, що очікують на свій рейс в аеропортах,” будуть не перебільшенням у новинних заголовках, а реальністю.

Чому це так, про це детально можна прочитати в нашій статті "бізнес-модель авіакомпаній Bravo та YanAir побудована так, що затримки рейсів неминучі"

авіація бізнес туризм інфографіка datavis

Знак гривні
Знак гривні