Кінець ери автомобілів. За 20 років усі подорожуватимуть у самокерованих модулях

Оцінка статті на цей момент: +1/-0
Читати Не читати Коментувати
  • 6798 Перегляди
  • 0 Коментарі
  • 30/11/2017Дата публікації

Більшість цих модулів закуплять та використовуватимуть компанії на кшталт Uber, Lyft, чи будь-які компанії, що в майбутньому конкуруватимуть на ринку перевезень. Транспортними засобами більше не керуватимуть люди, щонайменше за 15-20 років людям буде заборонено водити машини на головних трасах.

Автор: Боб Лутц – колишній заступник Голови правління та керівник відділу розробки продукції General Motors. Він також обіймав вищі керівні посади в таких компаніях, як Ford, Chrysler, BMW та Opel. Переклад з Automotive News

Ця стаття входить до серії новин автомобільної індустрії “Оновлення галузі,” з п'яти частин, яка досліджує майбутнє галузі в епоху складних змін. Частина перша опублікована у нашому випуску за 6 листопада, її основна тема “Прогнози та припущення.”

Мені прикро це казати, але наближається кінець епохи автомобілів.

Автомобільна індустрія входить у віраж дедалі стрімкіших змін. Протягом століть основним транспортним засобом для людей були коні, а в останні 120 років цю роль взяв на себе автомобіль.

Зараз світ наближається до кінця автомобільної ери, оскільки всі подорожуватимуть у стандартизованих модулях.

Кінцевою стадією цього процесу стануть автоматизовані модулі, що не передбачатимуть можливості ручного керування. Ви викликаєте модуль, він прибуває до вашого місця перебування, ви сідаєте в нього, вказуєте пункт призначення, і він виходить на швидкісну магістраль.

На магістралі він вливається в потік інших модулів, що рухаються зі швидкістю 120-150 миль на годину. Швидкість не має значення. Цей спосіб організації руху поєднує підхід, подібний до рельсової мережі, з індивідуальними транспортними засобами.

Коли ви наблизитеся до кінцевої точки маршруту, ваш модуль перейде на смуги для гальмування, ви зможете вийти і піти до місця призначення. Вам надійде рахунок за поїздку. Вам потрібно буде ввести номер кредитної картки, відбиток пальця чи будь-який інший ідентифікатор з тих, що використовуватимуться в той час. Модуль вирушить до пункту збору, готовий для виклику іншою людиною.

Більшість цих модулів закуплять та використовуватимуть компанії на кшталт Uber, Lyft, чи будь-які компанії, що в майбутньому конкуруватимуть на ринку перевезень.

Меншість, можливо, матиме особисті модулі, що паркуватимуться у них коло будинку, щоб в них можна було залишати речі для відпустки чи футбольне знаряддя дітей. Дехто не зможе відмовитися від таких зручностей.

Однак транспортними засобами більше не керуватимуть люди: щонайменше за 15-20 років людям буде заборонено керувати автівками на головних трасах.

Переломний момент настане, коли 20-30% транспортних засобів стануть повністю автономними. Уряди країн подивляться на статистику ДТП та побачать, що люди винні у 99,9% аварій.

Звичайно, буде перехідний період. Кожен матиме 5 років на те, щоб прибрати свій автомобіль з дороги, продати його на металобрухт чи обміняти на модуль.

Великі автопарки

CNBC недавно попросила мене прокоментувати дослідження, яке показувало, що люди не хочуть купувати автоматизовані машини, оскільки побоюються їх. Вони не довіряють традиційним виробникам, отже, купили б автоматизовану машину, тільки якби її створив би Apple чи Google. Лише тоді вони вважали б її надійною.

Я відповів, що для початку не обов'язково, щоб автоматизовані транспортні засоби прижилися серед громадян. Достатньо того, щоб їх прийняли оператори великих автопарків: Uber, Lyft, FedEx, UPS, Пошта США, постачальники комунальних послуг, компанії з доставки. Amazon, можливо, закупить безліч таких машин.

Ці оператори автопарків використовують кілька мільйонів транспортних засобів на рік. Кожні кілька місяців вони замовлятимуть 100 000 модулів економ-класу, 100 000 модулів середнього класу, і 100 000 модулів з престижного сегменту. Постачальник, який зможе виконати таке технічне завдання за помірну ціну, увійде в новий бізнес.

Ці модулі не будуть створені під брендом Chevrolet, Ford або Toyota. Вони будуть марковані Uber або Lyft, або брендом будь-якого конкурента на цьому ринку.

Виробники модулів працюватимуть переважно за тим же принципом, яким зараз послуговується Nokia, що виготовляє "залізо" для мобільних телефонів. Але це не та сфера, де в майбутньому концентруватимуться прибутки. Основні потоки перехоплять компанії – оператори повністю автономних парків.

Кінець конкуренції за потужність

Ці транспортні компанії зможуть замовляти модулі різних габаритів — короткі, середні, довгі, навіть пікапи. Але ефективність роботи всіх їх буде однакова, жоден з них не поступатиметься іншим на автоматизованій магістралі. Це поховальний дзвін для таких компаній, як BMW, Mercedes-Benz та Audi. Потужність авто, як ми звикли її розуміти, більше не матиме значення.

Ви зможете замовити модуль з різним рівнем комплектації для одного й того ж розміру. Існуватимуть як базові модулі, так і люксові, з холодильником, телевізором та комп'ютером з повною сумісністю. В ці штуки можна вбудувати все що завгодно, оскільки відтепер в них можна буде без проблем вживати алкоголь чи користуватися гаджетами.

Стильність корпусу втратить значення, оскільки модулі, які рухатимуться у високошвидкісних "поїздах", будуть заокруглені з обох кінців. Відстань між ними буде незначна. Аеродинамічний спротив буде мінімальний, адже модулі просто "вбудовуватимуться" в поїзд та відокремлюватимуться при наближенні до місця призначення.

Що очікує на автодилерів?

На жаль, перспективи роздрібної торгівлі автомобілями, до якої ми звикли, невтішні.

Лише подумайте: раніше торговець кіньми утримував стайню з кіньми будь-якого віку, ви могли прийти й обрати того, який вам був потрібен. Ви продавали старого коня й забирали нового.

Автодилери продовжать існувати як нішевий бізнес для людей, які хочуть мати персоналізовані модулі, або придбати копію вінтажного Ferrari чи автомобілів Формули 3. Автоспорт – використання машин для розваги – виживе, але не на громадських трасах.

Він збережеться у заміських клубах, таких як Monticello в Нью-Йорку та Autobahn в Джолієт Ill. Це буде забавка для багатих, щоб розважати їхніх друзів, які все ще вміють водити та вчитимуть своїх дітлахів керувати машиною. Це буде елітарне заняття, хоча можуть існувати громадські траси, на кшталт громадських гольф-клубів, де можна купити абонемент на певну машину та порозважатися кілька годин.

Виробники гоночних, спортивних авто та позашляховиків продовжать існувати, так само як зараз існують заводчики скакових коней. Але це буде виробництво штучного, елітного товару.

Так, роздрібна торгівля існуватиме, але тільки на периферії. Люди не зможуть поїхати на власній машині з автосалону, отже, дилери займуть свою нішу в усіх цих різновидах автоспорту та у клубах любителів позашляховиків. Там можна буде купити авто, водити його, обслуговувати і перефарбовувати. Спочатку такі траси будуть досить численними, але галузь з часом занепадатиме.

Роздрібний автобізнес протримається ще 10-15 років, оскільки виробники створюватимуть автономні транспортні засоби під власним брендом, які деякий час зможуть їздити по магістральних дорогах.

Але роздрібна торгівля авто приречена. І я думаю, видання Automotive News приречене також. Не буде більше машин та водіїв, ані доріг і трас. Їхній час спливає. Їх замінить журнал для операторів автопарків, який називатиметься Battery and Module.

Ера автомобілів, керованих людиною, СТО, автодилерів, видань для автолюбителів завершиться за пару десятиліть.

Що буде з існуючими виробниками?

Компанії, які зможуть влитися в тенденцію та починати створювати додану вартість, утримають позиції на ринку. Але якщо їм не вдасться наростити надзвичайний технічний потенціал, виробники модулів, можна сказати, виробники "заліза", повинні будуть працювати за специфікаціями, встановленими великими транспортними компаніями.

Оператори скажуть: "Нам потрібен модуль певної довжини, ваги та з певним запасом ходу."

Вони визначатимуть пробіг, прискорення, та прийматимуть пропозиції.

Автовиробники зможуть пристосуватися до ситуації, якщо вони вміють триматися за вітром. General Motors вже бачить актуальні тенденції. Вона створила Maven та придбала частку в Cruise Automation і Lyft.

Ця компанія не хоче бути виробником "заліза". Вона хоче створювати додану вартість та зайняти свою позицію на новому ринку, і робить кроки в правильному напрямі, щоб втриматися на плаву після перехідного періоду.

Я думаю, практично всі бачать перспективу, але ніхто не хоче про це говорити. Вони знають, що протримаються кілька років, якщо продовжуватимуть створювати інноваційні технології, вишуканий дизайн та якісне програмне забезпечення для автономного керування.

Отже, автовиробники певний час домінуватимуть на ринку автономних транспортних засобів. Але коли ситуація зміниться, оператори автопарків захоплять основні фінансові потоки.

Такий перехід значною мірою відбудеться вже за 20 років.

Я тоді вже не зможу сказати: "А я попереджав", хоча навіть якщо доживу до 105 років, я вже не зможу керувати авто, оскільки водіння буде заборонене. Отже, мої розрахунки і в цьому випадку бездоганні.

Оцінка статті на цей момент: +1/-0
Читати Не читати Коментувати
 
 

Коментарі 0

Для того, щоб писати свої коментарі, залогіньтесь! Якщо ви не маєте логіну, тоді спочатку зареєструйтесь, щоб його отримати!