Як збільшується Керченський міст (Супутникові знімки)

Оцінка статті на цей момент: +1/-0
Читати Не читати Коментувати
  • 21585 Перегляди
  • 0 Коментарі
  • 09/11/2017Дата публікації

За допомогою супутника SENTINEL ми дослідили, як, починаючи з лютого 2016 року, змінювався контур моста, який Росія планує прокласти до Криму. Пригадали і те, як подібний міст будував Сталін.

Текст і графіка: Валерія Даринова

Будівництво Росією Керченського (Кримського) мосту проходить за планом і з піснею. Тобто, міст ще не добудували, але конкурс на найкращу пісню про будівництво вже провели - і навіть обрали фіналістів.

Летаем как птицы, используем атом,

И под городами прорыли метро,

Но пропасть зияла меж Крымом-собратом

И верной Россией, тревожа нутро, – співає автор, що зайняв 3 місце на конкурсі.

Щоб збільшити графіку, клікніть на неї

клікни на мене

На картах міст іде від острова Тузла. Нагадаємо, що 2003 року Росія почала будувати дамбу зі свого берега до Тузли. Це будівництво охороняли озброєні «козаки». Будівництво припинилося лише після того, як Україна заявила, що використовуватиме зброю, якщо будівельники перетнуть кордон. Збудовану частину використали для нинішнього мосту.

Будівництво мосту поблизу Керчі

Історики кажуть, що відсутність зручного сполучення між Кримом та Росією почала хвилювати ще радянську владу на початку 30-х років ХХ століття. Сталін навіть замовив проект мосту у німців, проте підрядники його не встигли побудувати. За кілька років, окупувавши Крим, Гітлер вирішив тепер зробити цей міст для своїх військ, і навіть завіз до Криму необхідні матеріали. Але було не до масштабного будівництва, тож німці обмежились канатною дорогою. Німецькі війська втекли з Криму у 1944-му році, звезені для мосту будівельні матеріали залишилися, і вже влітку 1944 року радянські будівельники почали будувати цей міст.

Як завжди, поспішали, адже, по-перше, міст був потрібен для того, аби перекидати війська на південь України, по-друге, його планували урочисто відкрити до 27-ї річниці Жовтневої революції. Завершили ударно, за 150 днів.

Той багатостраждальний міст розташовувався північніше від того, який будують зараз. Він з’єднував Крим із косою Чушка, там найменша відстань. Це за тим маршрутом через пором і в наші дні діє залізничне сполучення між Росією і Кримом.

Президент Росії Володимир Путін також поспішає з будівництвом мосту, але не так сильно, як Сталін. Рух автомобілів обіцяють відкрити наприкінці 2018 року, акурат до президентських виборів. Б'юся, об заклад, що Путін з помпою приїде у Крим цим мостом. Лише тому, що так робив Сталін.

В медіа досі йде жвава дискусія, чи встоять опори на хиткому дні Керченської протоки. Адже, як запевняють численні експерти, вона має деякі особливості, які значно ускладнюють будівництво: це і тектонічний розлом, що проходить дном, і численні грязьові вулкани, і товстий, десь 60-ти метровий, шар мулу. Залишимо ці питання фахівцям у сфері мостобудування.

Адже найважливіша функція мосту – зʼєднати образ сучасної Росії з післявоєнною могутністю Радянського Союзу, реконструювати образ переможців над нацистами, стати частиною міжнародної спільноти, з якою рахуються.

Тож до будівництва мосту Росія підійшла досить ґрунтовно.

В цілому, будівництво Керченського мосту можна розділити на 5 етапів:

- створення образу ворога-фашиста;

- визволення Криму від фашистів;

- облаштування фундаменту і встановлення опор;

- збірка і монтаж прогінних конструкцій;

- облаштування автомобільного і залізничного шляхів.

Поки що Росія рухається за планом і, як повідомляє офіційний ресурс "Крымский мост", на сьогодні триває збір та монтаж прогінних конструкцій.

Побудований в 1944 році Керченський міст простояв менше, ніж знадобилося часу на його будівництво. Але встиг обрости міфами - начебто ним на поїзді Йосиф Сталін їхав на Ялтинську конференцію.

Побудований за 150 днів Кримський міст завалився через 107

Конференція була надзвичайно важливою для СРСР. Це була свого роду хвилина слави Сталіна, адже прем’єр міністр Великої Британії Уінстон Черчилль і президент США Франклін Рузвельт прибули в Ялту на «його територію», говорили з ним на рівних, та ділили з ним світ.

Це те, чого так бракує лідеру Росії сьогодні. Давайте лише згадаємо, як у 2014-му році офіційна Москва намагалась приховати відмову лідерів європейських держав їхати на військовий парад з нагоди "Дня Перемоги". Тоді російський телеканал Звєзда повідомив про відмову президента Хорватії відвідати парад досить оригінальним заголовком «Президент Хорватии приняла решение о поездке в Москву на 9 мая». Тож офіційна Москва точно не хоче бути в ізоляції і сумує за визнанням, яке мав СРСР після війни.

Серед рішень Ялтинської конференції була так звана «Декларація про визволену Європу», яка легалізувала політичний контроль СРСР над окупованими ним країнами. Там же, у Ялті, лідери «Великої Трійки» домовились про створення Організації Об'єднаних Націй(ООН), визначали структуру та засади функціонування майбутньої організації, розподіляли місця постійних членів Ради Безпеки, які мають право вето, торгувалися щодо кількості радянських республік, що увійдуть до складу ООН.

анімований гіф показує процес "розборки" моста з літа 2015 по жовтень 2017 року

Нинішня Росія також мріє переформатувати чинний світоустрій. Та якщо Сталін їхав потягом, то Путіну, очевидно, доведеться сісти на щось з російського автопрому, наприклад, на "Ладу Калину". Не їхати ж йому на Мерседесі - символізм вийде не той. Поїзди там найближчим часом пускати не планують.

При описі історії мосту в часи Другої світової використані матеріали: журналу "Віче" та онлайн газети "Високий замок"

Оцінка статті на цей момент: +1/-0
Читати Не читати Коментувати
 
 

Коментарі 0

Для того, щоб писати свої коментарі, залогіньтесь! Якщо ви не маєте логіну, тоді спочатку зареєструйтесь, щоб його отримати!