П'ять пунктів про автомобілі на єврономерах

Оцінка статті на цей момент: +3/-0
Читати Не читати Коментувати
  • 6533 Перегляди
  • 0 Коментарі
  • 06/09/2017Дата публікації

Якщо нічого не робити у поточній ситуації з автомобілями на "єврономерах", прблема дуже скоро стане ще більшою. Легалізувати на умовах, яких бажають користувачі таких авто - не можна. Що робити?

Думка редакції

1. Чинні мита несправедливі. Чому українці із малою зарплатою мають платити за авто дорожче ніж, поляки з вищою зарплатою? Спочатку мита вводилися для захисту вітчизняного виробника і, принаймні можна було дискутувати, чи потрібно це і як правильно це робити. Але зараз вітчизняного виробника авто немає. АвтоЗАЗ навіть не прикручує колеса. Найбільше у збереженні високих мит зацікавлені імпортери нових іноземних автівок. Жодної вигоди для суспільства в цьому немає. Тарифи потрібно знизити до умовних 5% - і максимально спростити процедуру розмитнення і реєстрації.

2. Для куплених в ЄС авто, що були у використанні, перед реєстрацією варто запровадити обов’язковий техогляд. Як це робити – питання до обговорення. В ЄС існують приватні сертифіковані центри, які проводять техогляд, що визнається державою.

3. Нинішня ситуація, коли від 600 тисяч до 3 млн автомобілів їздять без державної реєстрації - неприпустима. Адже у випадку аварії власник авто на єврономерах може втекти - і знайти його практично не можливо. Страх покарання - це суттєвий чинник, який стимулює людину діяти обережніше і дотримуватися загальноприйнятих норм моралі і закону. Люди, які їздять на єврономерах, не мають такого стримувального фактору. До того ж, ввезення автомобілів з польською, литовською чи іншою реєстрацією супроводжується хабарями на митниці. А це поширює корупцію і роз’їдає державний апарат.

4. Уряд повинен якомога швидше легалізувати єврономери і створити максимальну швидку процедуру перереєстрації на українські номери. Ті, хто вже ввіз машину, мають заплатити більше мито, ніж ті, хто ввозитиме нові за суттєво зниженими митами.

Наприклад, якщо тариф для наступних ввезених авто умовно складе 5%, то ті, хто ввозив за нинішніми схемами, має заплатити умовні 15%. Це компроміс. Пояснимо чому. За останні роки утворилося два типи власників авто: ті, хто повністю заплатив податки - і ті, хто, скориставшись діркою у законодавстві, ввіз єврономери. Якщо власникам єврономерів дозволити не платити мито, то вийде, що громадяни, які чесно платили податки – лузери. Цього не можна допустити, добропорядність має винагороджуватися державою, а не навпаки. Але виглядає так, що держава не має сил змусити усіх хто катається на ""бляхах" заплатити мито. занадто їх багато, тому варто шукати компромісне рішення.

5. Хто винен у цій ситуації? Правляча більшість, яка замість того, щоб просто радикально знизити мита, натомість зменшила їх частково і так, що дуже мало людей може цим скористатися.

Оцінка статті на цей момент: +3/-0
Читати Не читати Коментувати
 
 

Коментарі 0

Для того, щоб писати свої коментарі, залогіньтесь! Якщо ви не маєте логіну, тоді спочатку зареєструйтесь, щоб його отримати!