Для бурхливого розвитку Twitter використовує ідеї своїх користувачів. Незабаром - запуск нових сервісів

Оцінка статті на цей момент: +0/-0
Читати Не читати Коментувати
  • 65394 Перегляди
  • 0 Коментарі
  • 27/10/2009Дата публікації

Практично всі сучасні компанії сьогодні стежать за Twitterом, щоб дізнатися, що подобається їх клієнтам, і що вони хочуть змінити. Компанія Twitter, в свою чергу, робить те ж саме. Twitter починався два роки тому як сервіс, що пропонував не більше, ніж можливість писати повідомлення у 140 знаків. Але пізніше компанія перенесла завдання з генерування нових ідей на своїх користувачів.

Twitter спостерігав, як люди використовують сервіс і які ідеї здатні швидко приживатися. Невдовзі інженери компанії перетворили знайдені ідеї в нові можливості. Протягом наступних кількох тижнів, користувачі Twitter’а додадуть до свого арсеналу дві нові функції, Lists (списки) і Retweets, що їх було запропоновано невгамовними користувачами, - пише в недільному номері Нью-Йорк Таймс

Титульна сторінка Twitter. За нею ховається більше ніж 44 мільйони користувачів

«Twitter є достатньо розумним, чи має достатньо добру вдачу, щоб казати: «Давайте не будемо змагатися з нашими користувачами в розробці нових додатків, давайте просто дозволимо їм робити це", говорить Ерік фон Хіпель, керівник інноваційної групи Слоунської школи менеджменту при Массачусетському технологічному інституті, який є автором книги "Демократизація інновацій».

«Економісти до сих пір думають, що продюсери – люди, які представляють нові продукти і змушують компанії працювати – є авторами нових ідей», каже професор фон Ніпель і додає: «Але ж по суті, саме споживачі часто подають нові ідеї, і компаніям залишається лише чекати, щоб побачити чи мають вони масовий попит».

Технологічні компанії є найбільш активними в цьому напрямку, - вони спираються на інновації, які створюють для них інші. Це в значній мірі є можливим тому, що Інтернет дозволяє людям легко і швидко обмінюватися ідеями, залучаючи великі групи учасників, а програмні інструменти дозволяють розробляти нові продукти досить дешево.

Сайт фотообміну Flickr започатковувався як маленька частинка великої онлайн-гри. Коли засновники зрозуміли, що функція обміну фотографіями стала більш популярною, ніж сама гра, вони відмовились від гри і залишили Flickr.

Компанії-новачки найчастіше використовують такий підхід, оскільки вони знаходяться у процесі пошуку вдалих рішень і мають можливість швидко змінити напрямок діяльності. Великим компаніям зробити такий крок набагато складніше, як в культурному, так і в технічному аспектах.

Навіть не пов’язані із цифровим світом компанії, схиляються сьогодні до використання користувачів у якості генератора інновацій. Ford Motor помітив, що люди перепрошивають Sync, систему голосового керування програванням музики та GPS. У відповідь, Ford запропонував студентам розробити нові функції для системи управління навігацією.

Lego створив сайт під назвою Design byME, де фани культової фірми можуть використовувати оригінальне програмне забезпечення Lego для створення нових моделей забавки, після чого Lego успішно продає нові конструктори, вирахувавши вартість їх розробки.

Але Twitter може розраховувати на створювані користувачами інновації більше, ніж будь -яка інша компанія. Наприклад, користувачі Twitter почали писати символ @ перед іменем. Завдяки цьому, Twitter додав розділ, де люди можуть бачити, коли вони згадуються з символом @. Компанія зробила гіперпосилання на ці імена, щоб інші користувачі могли натиснути на них, і побачити сторінку профілю об'єкта.

До того ж Twitter отримує ідеї від розробників програмного забезпечення, які будують його додатки. Twitter не був зосереджений на можливості пошуку повідомлень до того як новий веб-проект Summize створив спеціалізовану пошукову систему. Twitter купив Summize у 2008 році, і пошук тепер займає центральне місце серед сервісів компанії, яка минулого тижня підписала угоди про партнерство з Microsoft і Google.

"Більшість компаній або послуг виходять на ринок з неправильними припущеннями про те, що вони таке і для чого вони потрібні", - каже Еван Вільямс, виконавчий директор Twitter. «Twitter вразив всіх вдалим балансом гнучкості і піддатливості, що дозволяло користувачам винаходити шляхи його використання, що не були передбачені самою компанією».

Але адаптація до такого підходу потребувала часу. «Засновникам компанії спочатку не подобались інновації деяких користувачів, але вони сприйняли їх, коли побачили, що інші користувачі задоволені ними», - каже пан Вільямс. Коли люди почали називати свої пости "Tweets", Twitter чинив опір, і лише кілька місяців тому, компанія подала на реєстрацію цього товарного знаку.

У 2007 році, Кріс Мессіна, один з перших користувачів Twitter, натхненний практикою інших сайтів, запропонував позначати розмови на якусь конкретну тему символом #. «Я просив і благав, щоб вони підтримали цю функцію, а вони сказали: «Вона тільки для адмінів, ніхто не зрозуміє цього», - сказав пан Мессіна, адвокат, що займається проблемами вільного доступу і очолює консалтінгову фірму Citizt Agency.

Але Twitter швидко вчиться. І тепер інновація Кріс активно використовується, багато конференцій, які проводяться з допомогою Twitter, використовують так званий хеш тег (hash tag), коли кожен відвідувач може позначити всі свої пости відповідним чином, щоб можна було легко знайти все, що було написано в межах цієї конференції. Зараз, Twitter використовує гіперпосилання для хеш тегів. Багато з них з'являються в списку трендових тем Twitter’а, ще одного інноваційного доповнення.

Приклад хеш тегу. Користувачі українського Твіттеру під хеш тегом #404uanet обговорюють законопроект 404 котрий може призвести до запровадження політичної цензури в інтернеті

Найближчим часом готуюється презентація ще двох нових функцій, які також були запропоновані користувачами. Одна з них називається «Lists» (списки). Завдяки цій новій функції користувачі зможуть створювати списки всіх tweets написаних, наприклад, голлівудськими зірками і політиками. Списки допоможуть новим користувачам з'ясувати, за ким стежити і допоможуть фільтрувати надмірний потік повідомлень.

Схожа функція Twitter Desktop, дозволяє користувачам об'єднувати повідомлення у групи на основі того, хто їх написав. Списки також нагадують Follow Friday, ще один додаток, який придумали користувачі - кожну п'ятницю, користувачі Twitter пишуть пости з рекомендаціями за чим варто простежити.

Ще одна новинка - коли хтось хотів би відправити повідомлення іншого користувача своїм «послідовникам», вони пишуть "retweet", скорочено - РТ. «Twitter зараз тестує функцію «retweet», щоб виправити деякі проблеми із надлишком повідомлень, уточнюючи, хто написав оригінальний пост і перешкоджаючи людям змінювати слова інших людей», - каже Еван Вільямс.

«Маючи купу користувачів, які постійно взаємодіють між собою, важко передбачити, що вони зроблять завтра», - каже він. «Тож нам залишається лише поставити перед собою питання: «Чому люди використовують це і як ми могли б зробити це краще?»

Оцінка статті на цей момент: +0/-0
Читати Не читати Коментувати
 
 

Коментарі 0

Для того, щоб писати свої коментарі, залогіньтесь! Якщо ви не маєте логіну, тоді спочатку зареєструйтесь, щоб його отримати!