Зброя і бюрократія. Аваков і Яценюк виграли один бій у чиновників. Але система залишається не ефективною

Оцінка статті на цей момент: +0/-0
Читати Не читати Коментувати
  • 48128 Перегляди
  • 1 Коментарі
  • 30/08/2014Дата публікації

Потрібна люстрація не людей, а нормативних актів та інституцій, що за цими актами працюють. Протягом кількох місяців добровольчі батальони воювали на Сході легким стрілковим озброєнням. Важке озброєння та бронетехніку їм не видавали. Бо важке озброєння належить МО а батальони - ні. Процес передачі майна від МО іншим установам, у т.ч. державним, регулюється численними нормативними актами та вимагає багато погоджувань.

Автор: Володимир Рапопорт

В результаті батальони, виконуючи небезпечні завдання, не мали необхідного оснащення.

Міністр МВД Аваков, в структурі якого знаходяться батальони, розповідає, як він домогався передачи їм озброєнь:

"- Я даю вам 72 часа, что выполнить все формальности и процедуры - выдать оружие со складов для МВД и Нацгвардии. Что вам не понятно, какую еще команду нужно дать? Премьер министр вам дает прямую команду -оформляйте! - эту раздраженную реплику Арсений Яценюк адресовал чиновникам из Минэкономики и Минобороны три дня тому.

- Но есть же процедуры, согласования.. хотя бы пару недель, если не возникнут вопросы. А они скорее всего возникнут.. - шелестели бумагами клерки...

И все же мы попробовали - письмо - команда премьера, непротивление министра обороны, активность министра внутренних дел и командующего Нацгвардией.. Прошло 72 часа. Не сработало. "

Далі було засідання КМ і Постанова - видати озброєння. На відміну від усного розпорядження Прем'єра, Постанова Кабміну має нормативну силу. А за усне розпорядження можна і 7 років отримати.

"В 14.30 был экстренно созван Кабмин . Принято постановление "Вопросы изъятия и передачи вооружения, боевой техники и другого военного имущества". Прямой порядок получения оружия по заявке министра внутренних дел в числе прочего. Партия бюрократов на Кабмине была разгромлена на голову"

Так от не була "партія бюрократів" розгромлена.

Це чудова ілюстрація, як працює український державний апарат.

І він так продовжує працювати. Можна порадіти за добровольчі батальони, які отримають озброєння. Але країна ще раз засвоїла - легальним шляхом зробити не можна нічого. Пролобіювати Постанову КМ можуть лічені громадяни і не часто. Що робити в інших випадках?

Нормативні акти в Україні так складені і мають таку практику виконання, що для того, щоб чесно щось зробити, треба місяцями ходити по кабінетах з малоперспективним результатом. Навіщо їх такими зробили? Щоб запобігти корупції.

Збільшення контролю не зменшує корупцію, а робить її неминучою

Насправді, тільки в результаті корупції у такий системі суцільного контролю та погодження й можна чогось досягти. Коли комусь щось потрібно особисто, він стимулює учасників по колу і домагається свого. Участь багатьох страхує всіх від покарання, ніхто не буде ініціювати розслідування порушень, бо всі брали участь.

Правда, коли змінюється влада, з'ясовується, що там не було погоджень, а там порушений порядок. Нові люди прийшли.

В результаті ми отримуємо навіть не корупцію. Корупція - це пошкодження здорового тіла. В Україні - це спосіб життя, єдина можливість щось зробити.

Міністерство оборони було найбільш корупційним міністерство саме за рахунок розпродажу військового майна. Всі інші державні інституції мали приносити якусь суспільну користь.

Так найкорупційний і марнотратний ЖЕК мав забезпечити роботи комунікацій, особливо взимку. У МО не було ніякої суспільної функції. Деякі військові брали участь у міжнародних навчаннях чи миротворчих місіях, але більшість - ні в чому. Торгівля майном стала для багатьої вигідним бізнесом. І прийняли багато інструкцій, які ускладнити цей процес.

В результаті легально і чесно розпродати непотрібне майно стало неможливо, а "за поняттями" - розпродавали активно. Гриценко, ставши міністром, викрив кримінальні схеми міністрів часів Кучми, наступники викривали Гриценко та його зама Кредісова, останнього міністра часів Тимошенко Іващенко посадили вже при Януковичі за продаж майна МО у Феодосії.

Прийшли нові часи і країна реально воює Але діють ті самі нормативи, що мають не дозволити корупцію при передачі майна. Працює та сама система, за якою легально не можна нічого зробити. І Уряд також нічого з нею не зробив. З кожного приводу КМ збирати не будуть А система не працює.

Війна чи мир, а Україні потрібні реформи

Потрібна люстрація не людей, а нормативних актів та інституцій, що за цими актами працюють.

Інституції мають бути розпущені і створені нові (якщо буде потрібно, а більшість — не потрібно) за новими основами, документами, з участю професійної громадськості та закордонних експертів. Бо інакше залишиться старий державний апарат, неспроможність до суспільно корисної праці якого країна бачить щодня. І не буде ніякої Європи.

TEXTY.ORG.UA — незалежне видання без навʼязливої реклами й замовних матеріалів. Щоб працювати далі, нам потрібна ваша підтримка.

Будь ласка, повідомте нам про ваш внесок на пошту texty.org.ua()gmail.com

Оцінка статті на цей момент: +0/-0
Читати Не читати Коментувати
 
 

Коментарі 1

Для того, щоб писати свої коментарі, залогіньтесь! Якщо ви не маєте логіну, тоді спочатку зареєструйтесь, щоб його отримати!

З автором згоден на 100%! Сам працював в центральних ораганах державної влади і розумію, що всілякі інструкції - це основне, адже за їх нарушення відповідає саме виконавець, а не тріпло, що сьогодні по телевізору кричить на підданих "зроби, я тобі говорю зроби", а завтра коли йому приносять новий варіан нормативно-правових актів щоб упростити процедуру того, що він вимагав "зробити" кладе такі проекти в довгу шухляду "щоб папір відлежався"... при чому в БУКВАЛЬНОМУ СМИСЛІ "ЩОБ ПАПІР ВІДЛЕЖАВСЯ!". Тому НАСПРАВДІ потрібно проводити паралельно і люстрацію і заміну процедурних актів на кращі. Це те, чим Президент України та Прем'єр-міністр України як особи, що назначають практично всі керівні посади в країні мали б зробити в першу чергу, а не по телевізору піаритися.