"Доповнення людей технологіями". Шість трендів у розвитку машин

Оцінка статті на цей момент: +0/-0
Читати Не читати Коментувати
  • 64545 Перегляди
  • 0 Коментарі
  • 22/10/2013Дата публікації

Технології дозволяють посилити можливості людини у фізичній, емоційній та когнітивній сферах. Основна вигода від доповнення людей технологіями для підприємств – це створення більш працездатної робочої сили.

Переклад: Артем Чапай, джерело Gartner

Дослідницька організація Gartner окреслює розвиток стосунків між людьми та машинами. Напевно найбільш відомим їх спостереженням можна вважати "цикл популярності технологій", на якому вони виділяють декілька однакових стадій розвитку практично для всіх відомих нам інновацій.

Черговий звіт 2013 року оцінює рівень розвитку та зрілості понад 1900 різних технологічних новинок. Звіт від Gartner зазвичай оцінює перспективи і тенденції різних технологій в усіх сферах промисловості, на які слід звернути увагу директорам підприємств, стратегам, інноваторам та технологічним планувальникам бізнесу.

"Цикл популярності технологій", українською

На сьогодні існує три основні тенденції.

По-перше, це доповнення людей технологіями: наприклад, співробітник, який носить на собі пристрої.

По-друге, це заміна людей машинами – наприклад, віртуальний когнітивний асистент, який служить як автоматичний представник для клієнтів.

По-третє, спільна робота людей та машин – наприклад, мобільний робот, який працює поряд із людиною-співробітником складу, щоб переміщувати багато ящиків водночас.

За твердженнями Gartner, підприємства майбутнього поєднуватимуть ці три тенденції заради збільшення продуктивності, трансформації буття громадянином і клієнтом, та заради досягнення конкурентних переваг.

Ці три основні тенденції стають можливими завдяки трьом сферам, у яких стосунки між людьми й машинами полегшуються та підтримуються. Машини дедалі краще розуміють людей та середовище, наприклад, розпізнаючи емоцію в голосі людини – а люди дедалі краще розуміють машини, наприклад, через "Інтернет речей". Водночас, як люди, так і машини стають розумнішими, працюючи разом.

Звіт 2013 року виділяє технології, що підтримують усі ці шість сфер, у тому числі:

1. Доповнення людини технологіями

Технології уможливлюють посилити можливості людини у фізичній, емоційній та когнітивній сферах. Основна вигода від доповнення людей технологіями для підприємств – це створення більш працездатної робочої сили. Наприклад, уявіть, що всі співробітники мають доступ до девайса, який можна носити при собі та який може відповісти на будь-яке запитання щодо продукту чи послуги, або за бажанням отримати будь-яку потрібну при роботі інформацію. В такому разі значно зростуть можливості для підвищення продуктивності, для вищих продажів та кращого обслуговування клієнтів.

Підприємства, яких цікавілять такі технології, повинні звернути увагу на біоакустичні сенсори, квантифіковані "я", 3-D біопринтери, інтерфейс "мозок-комп’ютер", посилення(модифікацію) людини, переклад мови, нейробізнес, переносні прилади, доповнену реальність, контроль жестів.

"Цикл популярності" технологій

2. Заміна людей машинами.

Існують чіткі сфери, в яких можна замінити людей машинами: небезпечна робота, проста й водночас дорога робота, а також завдання, які постійно повторюються. Головною перевагою від заміни людей машинами є більша продуктивність, менша небезпека для людей, а часом також краща якість роботи. Наприклад, віртуальна служба роботи з клієнтами запросто може відповідати на багато прямих і простих запитань від клієнтів – звільнивши людей ввід значного обсягу роботи й надаючи найсвіжішу інформацію. (вже зараз після спілкування із автовідповідачами із служб сервісів хочеться стріляти, страшно подумати, що буде далі - ТЕКСТИ)

Підприємствам слід звернути на деякі з наступних технологій представництва як на джерела інновацій щодо заміни людей машинами в певних завданнях: голографічні й об'ємні дисплеї, автономні засоби пересування, мобільні роботи, віртуальні оператори.

3. Спільна робота людей та машин

Люди чи машини – не бінарне рішення. Існують ситуації, коли найкращий вибір – це не "або/або", а машини, що працюють поряд із людьми. Зараз створюється нове покоління роботів, які мають працювати пліч-о-пліч із людьми. Скажімо, робот "Ватсон" від IBM здійснює базове дослідження для лікарів, як живий лаборант, щоб лікарі знали останню клінічну інформацію та дані найновіших досліджень при постановці діагнозів та прописуванні курсів лікування.

Основними перевагами роботи машин поруч із людьми є можливість отримати найкраще від обох світів – тобто продуктивність і швидкість від машин, і водночас емоційний розум і здатність впоратись із нестандартним і невідомим від людей. Технології, що представляють і підтримують цю тенденцію, включають автономні засоби пересування, мобільних роботів, системи відповідей на запитання природними мовами, віртуальних операторів.

Три тенденції, які змінять робочу силу та повсякденне життя людей, уможливлюються набором технологій, які допомагають машинам і людям краще розумітися між собою. Наступні три сфери – це необхідне підґрунтя для синергії, яка має розвинутися між людьми та машинами:

4. Краще розуміння машинами людей та середовища

Машини та машинні системи отримують винятково переваги від кращого розуміння людського контексту, людей та людських емоцій. Це розуміння призводить до простої взаємодії з урахування контекстів – починаючи з надання інформації про необхідну послугу саме в місці, що найближче до користувача, чи кращого розуміння користувачів, як-от відстежування емоцій щодо нової лінії продуктів за допомогою аналізу постів на Фейсбуку – і закінчуючи складним діалогом із клієнтами, як-от запитання-відповіді природною мовою для надання інформації покупцям.

Технології в цьогорічному звіті, які представляють такі можливості, включають біоакустичні сенсори, "розумний пил", квантифіковане "я", інтерфейс мозок-комп’ютер, емоційні комп’ютерні технології, біочипи, 3-D сканери, технології запитання-відповідь природною мовою, аналіз контенту, мобільний моніторинг стану здоров’я, контроль жестів, потоки активності, біометричні методи авторизації, визначення місця розташування, розпізнавання мови.

5. Краще розуміння машин людьми

Оскільки машини розумнішають і починають автоматично виконувати більш "людяні" завдання – людям треба буде довіряти машинам і почуватись у безпеці. Технології, що створюють "Інтернет речей", дозволять краще бачити, як діють машини та в яких зовнішніх умовах вони оперують. Наприклад, Ватсон від IBM надає звіти "довіри" щодо відповідей, які він дає людям – а Бакстер показує на екрані здивований вираз обличчя, коли не знає, що робити.

Масачусетський технологічний інститут працює також над роботом Кісмет, який відчуває соціальні дані за допомогою візуальних і слухових сенсорів та відповідає виразами обличчя, які демонструють розуміння. Такі типи технологій дуже важливі для того, щоб дозволити людям і машинам працювати спільно. Звіт 2013 розповідає про "Інтернет речей", служби комунікації машина-машина, та мережі mesh: потоки сенсорних даних і активності.

6. Розумнішання машин і людей

Наплив підходів до аналізу великих обсягів даних та когнітивних комп’ютерних технологій створить можливості для допомоги в рішеннях, які приймають люди, та збільшить розумність машин. Ці технології дозволять зробити розумнішими як людей, так і речі. Технологія запитань-відповідей природною мовою може покращити службу підтримки клієнтів. Ця технологія також допоможе лікарям просіювати величезні обсяги медичних журналів і даних клінічних досліджень, щоб краще поставити діагноз чи обрати потрібний план лікування.

Такі допоміжні технології є підґрунтям цифрового майбутнього, в яке ми входимо – й підприємствам слід звернути увагу на квантові комп’ютерні технології, аналітику приписів, нейробізнес*, запитання-відповіді природною мовою, аналіз значних обсягів даних, процесування складних подій, систем обробки баз даних внутрішньої пам’яті, "хмарні" комп’ютерні технології, аналіз внутрішньої пам’яті, аналіз задля передбачень.

* Нейробізнес - використання науки про мозок для того, щоб приймати кращі рішення щодо клієнтів у бізнесових ситуаціях (тобто, іншими словами, більш ефективніше продавати товар)

TEXTY.ORG.UA — незалежне видання без навʼязливої реклами й замовних матеріалів. Щоб працювати далі, нам потрібна ваша підтримка.

Будь ласка, повідомте нам про ваш внесок на пошту texty.org.ua()gmail.com

Оцінка статті на цей момент: +0/-0
Читати Не читати Коментувати
 
 

Коментарі 0

Для того, щоб писати свої коментарі, залогіньтесь! Якщо ви не маєте логіну, тоді спочатку зареєструйтесь, щоб його отримати!