П

Покладіть цей смартфон. Візьміть цей олівець. У провідних компаніях модні графічні нотатки

Працівників заохочують окреслювати свої ідеї на папері та малювати діаграми для пояснення колегам складних понять. Тоді як білі пластикові дошки давно вже є основою кімнат для конференцій, такі компанії, як Facebook, беруть на озброєння ще й звичайні класні дошки та скло, на якому можна писати. Все це розміщують на різноманітних поверхнях, щоб викресати іскру креативності. Відірвіть очі від "девайсів", це дозволить сприйняти більше інформації.

Автор: Рейчел Емма Сільверман, The Wall Street Journal

Переклад: Артем Чапай

Конференц-дошки покривають майже всі стіни, а також стіл. Маркери, клейкі папірці та картон – завжди під рукою. Є також кульки з піни для тривимірних моделей, а працівники виготовляють такий реквізит, як капелюхи чи окуляри, щоб розіграти свою ідею в ролях.

Одні фірми проводять тренувальні сесії, щоб навчити працівників основ того, що називають візуальні нотатки. Інші, такі як компанія з оренди будинків на відпустку HomeAway або продавець взуття Zappos, наймають графічних стенографів, консультантів, які малюють те, що обговорюється на зустрічах і конференціях, у стилі коміксів, аби втримати увагу працівників.

Прихильники малювання кажуть, що воно допомагає генерувати ідеї, посилює співпрацю та спрощує передачу ідей. Воно може бути особливо корисним для колег у різних країнах, які мають різні рідні мови.

Прикладання ручки до паперу сприймається також як протиотрута до тотальної присутності цифрової культури, що змушує робітників відірвати очі від своїх девайсів. І дослідження показує, що це допомагає робітникам утримати більше інформації.

Навіть за наявності таких просунутих гаджетів, як смартфони та планшети, "рука – це найлегший спосіб щось записати", – каже Еверетт Кейтігбек, дизайнер з комунікацій у компанії Facebook. Більшість стін в офісах компанії по всіх США було вкрито спеціальною фарбою, по якій легко писати, чи покриттям для скла, які дозволяють працівникам окреслювати ідеї, де б ті не виникали. Офіси компанії заповнені короткими записами – від математичних рівнянь до малюнків котів і знаків долара.

Перед планіркою - автопортрет

Компанія IdeaPaint, що виготовляє фарбу, яка перетворює будь-яку поверхню на класну дошку, стверджує, що продажі її товару подвоюються щорічно від створення продукту у 2008 році. Компанія стверджує, що понад половина її продажів – це фарба, куплена для робочих місць.

Малюнки та нотатки також можуть допомогти робітникам зберігати більшу зосередженість.

Дослідження 2009 року, надруковане в журналі "Прикладна когнітивна психологія", показали, що ті, хто малює та робить нотатки, запам’ятав більше інформації, ніж ті, хто цього не робить, коли цю інформацію було представлено в нудному контексті, як-от на зустрічі чи під час конференц-дзвінка.

Логіка, каже професор психології з англійського університету Плімут Джекі Андрейд, полягає в тому, що малювання забирає якраз досить когнітивної енергії, щоб не дозволити мозку зануритись у фантазії.

Минулого літа виробник програмного забезпечення Citrix Systems відкрив у своєму центрі в Санта-Кларі, штат Каліфорнія, робоче місце для співпраці в розробках. Метою було заохотити зациклених на гаджетах інженерів та інших працівників вивільнитись і окреслювати ідеї, каже Кетрін Каредж, віце-президент з дизайну продукції.

Інженери Citrix Systems іноді перед планірками малюють автопортрети

Конференц-дошки покривають майже всі стіни, а також стіл. Маркери, клейкі папірці та картон – завжди під рукою. Є також кульки з піни для тривимірних моделей, а працівники виготовляють такий реквізит, як капелюхи чи окуляри, щоб розіграти свою ідею в ролях. Працівники використовують матеріали передусім на початку нових проектів або для визначення проекту чи нового процесу.

.

Щоб розслабити працівників, зустрічів часом починаються з того, що учасники малюють автопортрети. Хоча деякі інженери ставляться до цього скептично і кажуть, що не вміють малювати, "це їх налаштовує", каже місс Каредж.

Одра Келфас, інженер-розробник програмного забезпечення в Citrix System, каже, що коли вона зустрічається зі своєю командою і є якесь технічне питання, то "природно почати малювати". Оскільки практично на кожній поверхні в кімнаті зустрічей з дизайну можна писати – навіть столи зроблено з білої дошки – "ти просто хапаєш маркер і починаєш малювати", каже вона.

Міс Келфас каже, що вона – "жахливий" художник. І тим не менш, "не потрібно таких уже художніх здібностей для візуальної передачі ідей. Тобі не треба бути чудовим художником. Переважно для передачі суті потрібні квадратики, стрілочки й тому подібне".

Замість презентації комікс

У страхувально-медичній компанії Spectrum Health System, Гренд Репідс, штат Мічіган, менеджери з технологій пройшли курс у Дена Роума, консультанта з "візуального розв’язування завдань" із Сан-Франциско, про те, як використовувати такі образи, як чоловічки та стрілочки, для пояснення складнощів індустрії охорони здоров’я працівникам Spectrum Health System.

Після семінару головний інформаційний службовець Патрік О’Хайр допоміг створити презентацію з коміксоподібними скетчами для головного директора. В одному зі скетчів три галузі бізнесу компанії – медичне страхування, лікарні та терапевтичні клініки – було зображено як тіло, що представляє споживача, розділене на три частини. Презентація містера О’Хайра, каже він, стала хітом – значно більшим, ніж презентація за допомогою програми PowerPoint, яку він робив кілька тижнів до того.

Містер О’Хайр каже, що він поганий художник, але семінар навчив його, що "це нормально – стояти перед групою та малювати фігурки з паличок. Малюнок не має бути таким уже бездоганним".

HomeAway, компанія з оренди будинків на відпустку, розташована в Остіні, штат Техас, найняла графічного консультанта, який допоміг навчити десяток службовців – включно зі старшими менеджерами та людьми з відділу кадрів – використанню стандартної стенографії та малюнків для проведення зустрічей, каже Лорі Ноултон, віце-президент компанії по роботі з персоналом.

Метою було "краще вловлювати ідеї, використовуючи малюнки", каже він. Плюс, це веселіше, ніж "бути в оточенні простирадл з цифрами та імейлів".

Компанія також запросила графічного стенографа Сунні Браун, щоб та в реальному часі робила скетчі того, що обговорюють на великій зустрічі компанії зі стратегії HomeAway. Малюнок у стилі коміксів, що вийшов у результаті, став протоколом зустрічі та висить в рамці в центральному офісі компанії.

На фірмі Turner Broadcasting System в Атланті, штат Джорджія, команда з розробки стратегії намалювала дерево з гілками та розмістила на них папірці для дослідження способів розширенні бренду Turner Classic Movies, каже Дженніфер Доріан, старший віце-президент.

Ця вправа принесла понад 200 ідей, що багато обіцяють, деякі з котрих уже в розробці, каже Емі Зефус, віце-президент з мережевої стратегії цього підрозділу Time Warner. "Погляд на всі ці стікери на дереві – справді потужний візуальний подразник", каже вона.

Навіть розробники програми PowerPoint потроху малюють руками.

Джефрі Мюррей, головний менеджер з тестування у відповідному підрозділі корпорації Microsoft, каже, що його команда часто починає зі скетчів на білій дошці та з коміксоподібних малюнків, плануючи нові можливості продукту.

Скетчі допомагають "налаштувати всіх на один лад і можуть передати емоції та досвід користувача", каже він. Зрештою, ці малюнки переносять на панелі керування PowerPoint, каже він. Неминуче, розробники пишуть і малюють по проекціях панелей керування на білу дошку.

бізнес інозмі

Знак гривні
Знак гривні