В Україні зростає смертність на дорогах, але ДАІ це приховує

Оцінка статті на цей момент: +3/-0
Читати Не читати Коментувати
  • 123093 Перегляди
  • 1 Коментарі
  • 10/05/2012Дата публікації

Ми припускаємо, що чиновники автоінспекції штучно завищили показник смертності у 2010-му року, додавши до нього 166 неіснуючих загиблих, аби мати можливість показати хоч і незначну, але позитивну динаміку у наступному, 2011-му році. Про це свідчать документи. Офіційно, смертність внаслідок дорожно-транспортних подій у 2011 році знизилась на 0,9% у порівняннні з попереднім роком. Але Державна автомобільна інспекція вирішила ці дані не афішувати.

Статистику смерті вивчав: Петро Коломієць

У січні відомство не опублікувало новини про кількість ДТП за підсумками року на своєму сайті, як робило протягом попередніх років. Прес-служба МВС не розсилала хвалебних прес-релізів, і ніхто з керівників відомтсва не сказав журналістам про це чергове “покращення”.

Смертність на українських дорогах одна з найвищих у Європі. ДТП в Києві 6 травня 2012 року. Фото з сайту ДАІ

“ТЕКСТИ” зацікавилися причиною такої "скромності". В результаті невеликого розслідування ми з'ясували, що насправді, смертність у 2011 році не зменшилась на 0,9%, а зросла майже на 3%. А ДАІ, схоже, вдалася до маніпуляцій зі статистичними даними, аби приховати цей факт. Принаймні, про це свідчить звичайне порівняння даних з різних офіційних сайтів.

Ми знайшли і порівняли дані з різних урядових джерел щодо аварійності, травматизму і смертності на українських дорогах, а також подивились, які цифри фігурували в ЗМІ рік тому. Висновки невтішні — є всі підстави вважати, що чиновники ДАІ вдалися до виправлення цифр заднім числом, аби показати “покращення” по ключовому показнику своєї діяльності - смертності на дорогах.

Зокрема, ми припускаємо, що чиновники автоінспекції штучно завищили показник смертності у 2010-му році, додавши до нього 166 неіснуючих загиблих, аби мати можливість показати хоч і незначну, але позитивну динаміку у наступному, 2011-му році.

Різна статистика

Про це свідать документи. За даними звіту ДАІ, опублікованого в січні 2012 року, у 2011 році внаслідок ДТП в Україні загинули 4831 особа, що, як стверджується, на 0,9% менше, ніж в попередньому році, коли загинуло ніби-то 4875 осіб.

Скріншот з сайту ДАІ, оригінал тут

Щоправда, рік тому ДАІ звітувала про трохи інші цифри. Знайти їх на сайті ДАІ зараз неможливо, оскільки чиновники вирішили прибрати їх одночасно з публікацію нових, “виправлених” звітів. Але вони збереглися на інших ресурсах, зокрема на сайті Держкомстату, куди ДАІ регулярно надсилає звіти. Ці ж самі дані фігурують на сайті Верховної Ради і в численних повідомленнях ЗМІ від 2011 року. Згідни з ними, показник смертності у 2010-му році (тобто у році, з яким здійснюється порівняння) був дещо іншим: 4709 загиблих, або на 166 осіб менше, ніж заявляє ДАІ.

Скріншот із сайту Держкомстату. Оригінал тут

Скріншот із сайту Верховної Ради Оригінал тут

На дорогах гине більше

Якщо вважати, що показник, який ДАІ озвучувало рік тому і який міститься зараз на сайті Держкомстату, правдивий, то реальна смертність на дорогах нашої країни у 2011-му році не зменшилася на 0,9%, а зросла на близько 2,7% - вперше після трирічного зниження, що розпочалося у 2008 році. На нашу думку, саме цей невтішний результат і міг стати причиною того, що керівники автоінспекції додатково “позбавили життя” 166 співвітчизників у 2010 році. Таким чином вони сподівалися зробити показники своєї роботи в 2011 році позитивними і уникнути критики щодо неефетивності своєї діяльності.

Наше видання звертається через цю статтю до міністра внутрішніх справ, генерального прокурора та президента України з проханням провести перевірки статистичних звітів ДАІ за 2010 і 2011 роки і вжити заходів щодо недопущення маніпуляцій в майбутньому. ТЕКСТИ також просять міністра МВС, в рамках Закону “Про доступ до публічної інформації”, зобов'язати ДАІ оперативно публікувати повні ЩОМІСЯЧНІ звіти щодо аварійності в Україні, а не лише зведені квартальні і річні дані, а також опублікувати на сайті детальні звіти за останні 10 років.

Коли ця стаття вже була готова до публікації, ДАІ мимохідь оприлюднила бодай якісь дані про смертність у 2012 році. У повідомленні прес-служби від 8 травня, присвяченому використанню ременів безпеки, згадується, що з початку року на дорогах загинула 1261 особа. Порівняти цьогорічну аварійність і смертність з минулим роком поки що неможливо — звіт про ДТП у першому кварталі 2012 року ДАІ досі не опублікувала, хоча після закінчення кварталу минуло майже півтора місяці. Можна припустити, що ці показники також невтішні для відомства і для всіх нас.

Перші по смертях

Як відомо, Україна традиційно посідає перші місця в Європі за смертністю та травматизмом на дорогах.

Страшний графік - у нас в ДТП пішоходів гине чи не найбільше в світі, навіть більше ніж в інших бідних країнах. Схоже що у них, як і у нас, пішохід вважається людиною другого сорту). Графік: European status report on road safety, 2009

У 2010 році, за даними ООН, Україна посіла друге місце серед 49 країн Європи за смертністю внаслідок ДТП, одразу після Російської Федерації.

Показник смертності на 1 млн населення в Україні складає 103, в той час як, наприклад, в Італії — 68, Німеччині — 45, Великій Британії — 31. Слід зважати, що кількість автомобілів в Україні є зачно нижчою, ніж в країнах Європи: 146 одиниць на 1000 населення, проти, наприклад, 510 в Німеччині (дані 2010 року).

Графіка нашого читача Віктора

ТЕКСТИ планують продовжити вивчення теми аварійності на українських дорогах, а також детально дослідити, що роблять і планують робити уповноважені державні органи для пом'якшення цієї суспільної проблеми. Також ми плануємо дослідити, в чому полягають причини високої автомобільної смертності в Україні, хто і чому найчастіше стає жертвами ДТП, і як це співвідноситься з іншими країнами Європи. Будемо раді почути думку і одержати допомогу від небайдужих читачів та експертів!

Стежте за подальшими публікаціями і підтримуйте наш сайт фінансово.

Сайт TEXTY.org.ua існує завдяки пожертвам читачів.

Фінансова підтримка кожного з вас дуже важлива для нас. Звертаємося з проханням здійснити пожертву на підтримку ТЕКСТІВ.

Наш рахунок на ПейПел: EugeneLakinsky@gmail.com

Наш гаманець у гривнях на ВебМані

U336801545841

Гроші на рахунок можна слати і на телефон

096 551 68 93 - це Київстар, телефон тільки для збору пожертв, зв'язатися з нами можна по емейлу texty.org.ua равлик gmail.com

Ви можете підтримати ТЕКСТИ також і тим, що поширете цей матеріал в соціальних мережах.

TEXTY.ORG.UA — незалежне видання без навʼязливої реклами й замовних матеріалів. Щоб працювати далі, нам потрібна ваша підтримка.

Будь ласка, повідомте нам про ваш внесок на пошту texty.org.ua()gmail.com

Оцінка статті на цей момент: +3/-0
Читати Не читати Коментувати
 
 

Коментарі 1

Для того, щоб писати свої коментарі, залогіньтесь! Якщо ви не маєте логіну, тоді спочатку зареєструйтесь, щоб його отримати!

1) Потрібно написати офіційні листи міністру МВС як керівнику ДАІ і януковичу як керівнику правлячого режиму. Бо вони/їхні підлеглі можуть і не прочитати цю статтю (або прочитати і приховати). 2) Думаю, в святково-виборчому 2012 році смертність на дорогах спокійно може перевалити за 6000 вбитих мирних громадян різного віку, статку, походження, в усіх регіонах і містах України. А ДАІ знову щось підмалює, замість того аби впливати на ситуацію користуючись покладеними на неї привілеями.