Євро 2012 - Хто насправді увімкне Україну? Європейці куплять лише 20% квитків на матчі чемпіонату

Оцінка статті на цей момент: +4/-2
Читати Не читати Коментувати
  • 50171 Перегляди
  • 22 Коментарі
  • 25/05/2011Дата публікації

Коли Україна виборола право на проведення Євро 2012, з усіх кутків почали лунати фантастичні пророцтва про водоспад іноземних інвестицій, які докорінно змінять обличчя країни. Тепер же до Євро 2012 залишилось ледь більше року, ніяких іноземних інвестицій чомусь не з’явилось, а підготовка іде тихеньким розпилом бюджетних грошей. З цим вже, схоже майже усі змирились і прийняли як даність, зате все ще лунає інша байка: про наплив туристів. Насправді на Євро-12 ніхто особливо не поспішає, 88% запитів на квитки, котрі були виставлені у продаж, надійшло з України і Польщі.

Автор, один з читачів ТЕКСТІВ, Тарас Стаднійчук

Спершу - статистика. Отже, чемпіонат Європи з футболу триватиме з 8 червня по 1 Липня. За цей час всього має відбутися 31 матч, з них 16 - в українських містах, у тому числі і фінальний матч у Києві, на НСК “Олімпійський”. З цих 15 матчів всього лише по 3 гри приймуть Львів та Харків, 5 - Донецьк і 5 - Київ. 3 матчі протягом місяця - це не більше, ніж протягом звичайних сезонних ігор, тож уже виникають сумніви щодо наповнення міста відвідувачами, тим більше команди постійно ротуватимуться.

Тепер подивимось на місткість стадіонів:

Київ - 60 тисяч (до речі, це навіть менше, ніж “Олімпійський” міг приймати до реставрації)

Донецьк - 50 тисяч.

Львів та Харків - по 30 тисяч на стадіон.

Тобто, максимальна кількість відвідувачів міст, за умови, що кожен з уболівальників відвідає лише одну гру, може сягнути 300 тисяч у Києві, 250 тисяч у Донецьку і по 90 тисяч у Львові та Харкові. Отже, всього 730 тисяч людей протягом чемпіонату.

Півмільйона футбольних фанатів за місяць - не так і погано, але це все ж таки не “мільйони іноземних туристів”, про яких любить говорити влада. Ситуацію неповних стадіонів до уваги не беремо. Селлери давно і активно використовують “last minute sales” маркетинг і без проблем збирають на такі заходи повні стадіони, і без збитків для себе до того ж.

Питання в тому, хто саме придбає квитки на зазначені місця. І тут постає цікава картина.

Попередній продаж квитків на матчі вже розпочався; зокрема, в березні цього року пройшла підписка на 45% усіх доступних квитків. Таким чином, якщо говорити про українські матчі, - це 328,5 тисяч квитків. При цьому, за словами речників УЕФА, попит перевищив пропозицію в 19 разів, через що квитки довелось розподіляти жеребом. Треба відзначити, що така ситуація не є чимось унікальним - перед чемпіонатом 2008 року теж відбувся “oversubscription” і квитки теж розподіляли тим самим методом.

Проте тут важливий інший факт: як повідомляє DW, під час Євро-2008 кількість запитів з країн-хостів сумарно склала 50% усіх підписок (29 з Швейцарії та 21 з Австрії). В нашому ж випадку кількість запитів на квитки з країн учасниць склала аж 88%.

Щоправда, не повідомляється, скільки з них з якої країни. Але оскільки матчі національних збірних обачно заплановані лише на домашній території (за винятком лише того випадку, якщо Польща вийде у фінал), то цілком безпечно припустити, що розподіл між двома країнами є відносно рівномірним. Та все ж, я навіть дещо занижу показник і уявлю, що кількість українців, які хочуть відвідати матчі в Україні, була нижчою і склала 80%.

Виходить приблизно 262,8 тисяч. Тобто, уже сьогодні з потенційно можливих 730 тисяч місць на українських стадіонах іноземців потенційно ще може бути не більше 467 тисяч. Все ще непогано, хоч все далі від “мільйонів”.

Який шанс, що пропорції продажів решти квитків зміняться? Точно сказати важко, але я думаю, що невеликі. Здебільшого решта квитків реалізовується вже безпосередньо напередодні матчів, відповідно, основну роль грає територіальна ознака. Я думаю, доводити, чому більше всього шансів купити в касах Києва чи Донецька квитки на матчі мають українці - не потрібно? По-друге, за даними минулого Євро, для прихильників країни-учасниць відводилась квота 19% на матч. Це як раз і збігається з моїм попереднім припущенням про 80%.

Отже, на матчах за участю збірної України, цілком реальною є ситуація 80% українських вболівальників 20% - команди суперника. Що таке 20%, скажімо на стадіоні у Донецьку? Всього лише 10 тисяч.

Цифра, яка не надто вражає уяву і в принципі цілком співставна із матчами Ліги Чемпіонів чи фінальних етапів відбору світового та європейського чемпіонатів. Хай навіть це і більше за стандартне ядро фанатів, що приїжджає на виїздні матчі своєї команди, але погодьтесь, 10 тисяч в місті-мільйоннику - це не велике число, яке легко розчиняється у масі місцевого населення.

Львів та Харків українську збірну не прийматимуть, відтак у них більші шанси побачити наплив іноземних туристів. Але по-перше, самі вони майже в два рази менші за Донецький та Київський стадіони. По-друге, невже ви думаєте, що українці проігнорують повністю ці матчі, тільки тому, що не грає збірна? Так якщо загальна статистика "20% для країни-учасниці на матч" буде дотриманою, це дасть всього 40%. Відповідно, ці міста тричі за місяць гарантовано матимуть наплив лише по 12 тисяч туристів.

Хтось скаже, що присутній явний дисбаланс і будуть внесені відповідні коррективи в розподіл квот - просто буде обрано менше представників з "оверсабкрайбд" країн на етапі жеребкування та збільшено частку інших країн. Але на мій погляд, цього не станеться із таких причин.

Першочерговим дилером квитків є УЕФА. Саме вона розподіляє квоти на продаж квитків та й прибутки від всього івенту теж ідуть їй уже із наступним перерозподілом, відповідно до домовленостей. А на відміну від українського уряду (чи й інтерес в привабленні іноземних туристів насправді теж є сумнівним) їй, в цілому, байдуже хто відвідуватиме матчі. УЕФА навряд чи буде змінювати умови жеребкування, щоб якось змінити розподіл країн-учасниць. По-перше, це дійсно буде трошки несправедливо з боку нарваних фанатів, яку так сильно жадають потрапити на матчі, більше за колег з інших країн.

По-друге, фінансово, основна маса прибутків УЕФА надходить аж ніяк не від квитків, а банально від продажу прав трансляції. Лише почитайте консолідовану звітність за 2007 2008 роки. Диспрорція вражаюча. Тобто квитки як такі, УЕФА погоди не роблять - головне, щоб стадіони були заповненими для гарної картинки. Тож якщо так бідні українці готові платити за квитки більше за європейців із невідомо звідки отриманих доходів - чому б їм не дати це зробити.

З усім цим логічно не погодитись і сказати, що на Євро їдуть не лише безпосередньо на футбольні стадіони. Тисячі людей просто приїжджають “відчути дух футбольного свята”, перейнятися атмосферою і тому подібне.

До того ж, саме про це і свідчить звітність UEFA по країнам хоустам Євро 2008. За даними УЕФА з 7 по 28 червня 2008 року, Швейцарію відвідали 4.5 мільйонів туристів, а Австрію - 2.5 млн. Проте, якщо придивитись уважніше, мова йде не про іноземних туристів, а лише про відвідувачів (visitors).

Скільки саме серед “відвідувачів” було іноземців сказати точно складно. Але не будемо занадто скептичними - туристів таки дійсно було багато, хай і ми не можемо навести точні статистичні дані.

Проте чи дійсно Україна в тих самих умовах, що й Австрія з Швейцарією?

Для того щоб відповісти на це питання, потрібно розуміти специфіку такого роду подорожей. У молодих європейців дещо інше бачення світу та організації відпочинку. Це бачення передбачає оренду авто і подорож до якогось з європейських міст. Той хто був у Празі, Берліні, Барселоні чи Амстердамі зрозуміє про що мова - на вихідні ці міста наповнюються мешканцями з інших європейських країн, які приїзжають, просто щоб розважитись, потусуватись у клубах, попити пива і просто відпочити.

Єврочемпіонат стає лише додатковим аргументом на користь саме такого проведення відпочинку, але сама ідея "витає в повітрі" ще до цього.

Власне, футбол їх і не особливо цікавить. Просто якщо вони знають, що в цей час в місті проходитимуть матчі, то напевне будуть не проти за пивом трошки повболівати в якомусь громадському місці. Але якщо раніше ніякого інтересу до країни у них не було - то вболіватимуть швидше з дому, з місцевого пабу, але не з країни-хоуста.

Такого ґатунку подорож не передбачає довгих планувань, попередньої підготовки і головне - не є витратною для середньостатистичного європейця.

Чи відповідає цим критеріям Україна?

Візу скасували - безперечно це плюс. Але чомусь ця подія не заповнила ані Київ, ані інші українські міста (за винятком хіба що Львова, та й то вельми скромно там все насправді), іноземними туристами. В той час, як наприклад, в сусідню Польщу іноземці масово приїздять потусувати на вихідні уже зараз, без усіляких Євро.

Тут можна наводити безліч аргументів про місцевий сервіс, інтегрованість, про мєнтів, які не знають англійської мови, імідж країни та міста, але якщо ці фактори важко обчислити, то є два інших, які до того ж є ключовими.

Мова йде про транспортну інтеграцію і аккомодацію. Ці два фактори виконують роль такого-собі “фладгейту”. Тундра красива, і мабуть багато людей хотіли б її відвідати, але якщо туди важко добратися - то навряд чи вони це колись зроблять. А якщо там ще і нема де ночувати, то поїдуть туди тільки особливо відважні туристи-екстремали.

В Цюріх або Відень можна добратися поїздом, автобусом, літаком або авто (власним, або орендованим). Всі ці варіанти легко вкладаються в бюджет 50-100 є. в обидва кінці на людину. Особливо спритні, озброєні лише інтернетом можуть знайти ще дешевші пропозиції.

В Україні, де ось уже більше року триває війна за монопольний ринок авіаперевезень, присутній лише один лоу-кост. Та й той в Україні пропонує не надто привабливі ціни, якщо порівнювати з внутрішнім європейським ринком. Є ще МАУ - “майже лоу-кост”, та ще й сервіс трохи кращий. Тим не менше, поїздка, скажімо з Лондона до Києва навряд чи обійдеться дешевше 200 євро (із зворотнім квитком).

Ця ціна, звичайно, не критична, але це вже не входить до категорії лоу-костів, відтак говорити про фокусування на вищезазначеній аудиторії вже не можна. Інші варіанти подорожі, скільки б не говорили про центральне розташування України, та ще й при її розмірах, як реальну альтернативу, розглядати не вийде.

З готелями ситуація не краща. В прем’єр-палацах може й захочуть оселитись заможні фанати, які купують “hospitality packages”, які включають весь набір послуг, але як ми вже з’ясували їх загальна кількість не буде великою. Звичайні ж туристи, які навіть місць на матч не роздобули, шукатимуть дешевих економічних пропозицій.

Стандартною є практика, коли через сайт типу booking.com бронюється хостел або готель до 3х зірок, вартістю до 50 євро за ніч. А тепер зайдіть і спробуйте зробити це на тому ж booking.com. На момент написання статті, там пропонувалось всього 54 пропозиції з Києва. Для порівняння у Варшаві 188 готелів, у австрійському Клагенфурті, найменшому місті Євро 2008, їх 133.

Про інші українські міста я навіть не згадую. До того ж, з 54 варіантів, лише 10 знаходяться в найнижчому ціновому сегменті. Обізнані мандрівники вже давно знають, що у Києві та Львові набагато дешевше можна зняти апартаменти з добовою оплатою. Проте, це не масштаб для континентального івенту і та категорія туристів, про яку ми говоримо не розбиратиметься в таких тонкощах.

За тиждень-два до євро така людина зайде на сайт, побачить, що вільних місць немає, або вони за скажено високою ціною і просто спостерігатиме за футболом з дому чи з місцевого пабу.

Ну і на завершення, ще один цікавий факт. На Євро 2008 другою за кількістю заявок на попередній продаж квитків була Німеччина. Зрозуміти чому так не складно: пряме географічне сусідство, відсутність мовних бар’єрів в обох країнах. Екстраполювати цей факт на Євро 2012 не складно. Росіянам до України і віз не потрібно, і країна в цілому знайома і до дикого українського сервісу звикати не треба. Навіть рівень англійської у “ментів” північно-східних сусідів не хвилює - у них вони “не гірші”.

Можливо я в цій статті був занадто скептичним. Мої знайомі іноземці, викладені тут аргументи сприйняли не так категорично. Проте ніхто з них не є завзятим футбольним фанатом і жоден з них ще не сказав однозначно, що збирається відвідати Україну в період Євро 2012. Виходить дивна ситуація: українці фінансують Євро 2012 з власної кишені, шляхом сплати податків, а потім ще й самі ж окуповуватимуть інвестиційний проект шляхом купівлі квитків на футбольні матчі.

Можливо, варто нарешті опуститись на землю і не сприймати Євро 2012 через призму радянізованої пропаганди, а просто як звичайний масовий захід? Як мінімум, не виділяти політикам кредит довіри тільки тому, що вони як тупуватий студент скрізь тицяють заученим зворотом, в якому присутні слова Євро 2012.

Від редакції:

у нас була ідея порівняти витрати на Євро-12 з тими грішми, котрі привезуть туристи і зробити інфографіку. Проте ми стикнулися з проблемою: немає розрахунків, скільки витратять туристи під час Євро. Єдине що взагалі є - це середні витрати на туриста в Австрії в 2008мому (43 євро на людину).

Але по-перше, використати цю цифру не можна, занадто багато різних чинників впливають на неї, і в Україні вона може дуже сильно відрізнятись.

По-друге, якщо порівнювати прибутки від туристів з затратами на підготовку, то зрозуміло, що вони будуть в десятки разів меншими. Такі інвестиційні проекти завжди плануються із горизонтом не менше 5 років. Але їх успішність якраз і залежить від того, чи буде створено достатньо привабливий туристичний імідж для країни під час самого Євро, коли природньо до країни буде прикута найбільша увага.

Якщо є ідеї, як обрахувати потенційні прибутки від Євро-12, - пишіть у коментах.

***

Сайт TEXTY.org.ua існує завдяки пожертвам читачів.

Фінансова підтримка кожного з вас дуже важлива для нас. Звертаємося з проханням здійснити пожертву на підтримку ТЕКСТІВ.

Наш рахунок на ПейПел: ykarchev@gmail.com

Наш гаманець у гривнях на ВебМані

U336801545841

Рахунок на BitCoin: 12A3CXQop4ofhJWTmdfffC1m2F5vVu1Wq1

Гроші на рахунок можна слати і на телефон

096 551 68 93

- це Київстар, телефон тільки для збору пожертв, зв'язатися з нами можна по емейлу texty.org.ua равлик gmail.com

Якщо ви зробили пожертву, то просимо повідомити нас по емейлу texty.org.ua равлик gmail.com і вказати, на яку платіжну систему ви переслали кошти

Оцінка статті на цей момент: +4/-2
Читати Не читати Коментувати
 
 

Коментарі 22

Для того, щоб писати свої коментарі, залогіньтесь! Якщо ви не маєте логіну, тоді спочатку зареєструйтесь, щоб його отримати!

1. Отже, всього 730 тисяч людей, протягом чемпіонату.

Автор певно знає, що на футбол їдуть тільки одинокі мужики. Не може бути щоб фанат, скажімо, з німеччини купив на матч квитки собі і сину, та взяв в дорогу дружину та доньку. максимум 730 тисяч!!! Еге ж?

2. В нашому ж випадку кількість запитів на квитки з країн учасниць склала аж 88%.

Автор полінувався пояснити, що таке запит. Це кількість квитків, які хочуть купити фанати? Чи, скоріш за все, це заявка, в якій можна було вказати кілька матчів і до чотирьох квитків на кожен (тобто заявка може містити від 1 до 31*4=124 квитків)? Однак це дрібничка для наших калькуляцій. До речі я так і не зрозумів цей відсоток взятий із заявок що виграли, чи із заявок що подалися?

3. Та все ж, я навіть дещо занижу показник і уявлю, що кількість українців, які хочуть відвідати матчі в Україні була нижчою і склала 80%.

Пан Тарас, дуже вміло оперує інформацією про те скільки ЗАПИТІВ (бажаючих? заявок? де ж це кляте посилання на статистику DW? і взагалі що таке DW, чому не посилатися на UEFA?) поступило. Звісно він впевнений що всі українці що виявили бажання придбати квитки, обов"язково це зроблять. Тим паче всім відомий той факт, що наша нація ніколи не була і не буде здатною баригувати квитками. Не кажучи вже про зловживання перекупництвом.

4. Так якщо загальна статистика "20% для країни-учасниці на матч" буде дотриманою, це дасть всього 40%.

=)))) А якщо не буде дотриманою? Втім тут імовірність 50 на 50. Або буде або ні.

5. Власне, футбол їх і не особливо цікавить

Це Геніально! На цьому і завершую критику. Хоча ні. Додам, що даний аналіз - лайно собаче.

Аргументи автора цілком адекватні. Ваші зауваження сумнівні,мяко кажучи, а можна сказати і так, як ви.

Жоден вміняємий європеєць не приїде сюди без заброньованого квитка, тому перепродувати їх не буде кому.

Як на мене на футбол і їдуть, щоб від дружини втекти. А тягати її з собою, ще й без квитка на матч... Дивна логіка.

1. По першому пункту вже є відповідь. Серйозно, на дворі 21 століття. Футбольні фанати - це що турецькі паші якісь, чи середньовчна королівська знать, які тільки з дворянами і прислугою пересувається по континету? Нонсенс.
2. Це кількість заявок. Як могли виграти в 19 раз більше людей, ніж доступно квитків?
Подавати заявку, звісно, можна було на більшу кількість квитків. Але реально при такому оверсабкріпшині виходить "одна людина - один квиток".
Плюс, дублюбвання заявок тільки підсилює висновок статті, оскільки значиь, що реальних людей подало заявок ще менше, ніж зазначено. Тобто навіть ті показники, які наведені не будуть досягнуті, оскільки хтось піде на два-три матчі. Хоча на попередніх ЄВРО та Світових кубках в середньому фанат відвідував один матч на стадіоні.

3. Чемпіонат Євро - це всього лише бізнес венчур. Ось сайт Євро 2008 http://euro2008.com/. Тому першоджерел більше немає. У вас є підстав не Довіряти Дойче Веллє, яка посиляється на речників УЄФА?

4. "Втім тут імовірність 50 на 50. Або буде або ні."
that's not how probability theory works :)))

Спробую роз'яснити свої міркування по пункту номер два на дурному прикладі, який має право на життя. 12 англійців подало 12 заявок. В кожній заявці англієць вказав, що хоче прийти з трьома своїми друзями на три матчі збірної Англії в групі, плюс на фінал. Отже 12 заявок з Англії замовили 12*4*(3+1)=192 квитки. У свою чергу 22 українця подало 88 заявок (кожен по 4 налупашив). В кожній заявці українець замовив квиток на себе і на вірного побратима. Замовляли на 1 матч збірної України, що буде в Києві і на фінал. Отже 88 заявок з України замовило 88*2*(1+1)=352 квитки.
Отже розподіл квитків вже не такий як заявок. (не 12 і 88, а 35 і 65). Також нагадаю, що 3/4 квитків ненадійні, бо замовлялися тільки для того щоб підвищити імовірність виграшу, або для спекуляцій. Скоріш за все це будуть квитки для продажу в останній момент і хто їх придбає невідомо апріорі. Сподіваюся тепер зрозуміліше чому вся ваша математика не годиться.

По перше, чому немаэ приватних інвестицій (окрім готелів)?
Була надія, що Євро примусить виробити якийсь цівілізований механізм залучення приватних інвестицій у інфраструктуру. Не виробили. Хтось - не вмів, хтосб не бажав віддавати місце заробітку на бюджеті та т.ін.
По-друге, відносно роздумів автора. Звісно, це пргноз. І вимагати від прогнозу документованих обгрунтувань кожної цифри не можна.
На мій погляд, прогноз гіпертрофує справжні проблеми, але називає їх точно.
Наприклад, коли точно визначиться, хто де грає, можливо, вболівальники з тих країн збільшать активність.Треба враховувати всіх, хто приїжджає разом з командою, не всі з них йдуть на стадіон.
Далі, автор забуває про числених імігрантів з пост СРСР в європейських країнах, для яких також немає мовних проблем і сервіс знайомий. Більше за те, у багатьох є де зупинитись. І приїхати в Україну багато хто з них хоче, але часу та приводу немає. А тут Євро.
Є просто цікаві. Але зрозуміло, що про мільони мова не йде, в цьому автор правий.
На сам кінець, дуже б хотілось, щоб в коментарях не було лайливих виразів. Редакція знов скаже, що це не моя справа. Але є якийсь емоційний фон цього ресурсу і дуже не хотілося б, щоб він порушувався.

Принципова неточність. Скасування віз до України реально збільшило приток туристів в Україну в рази. Про це говорить і офіційна статистика і мої особисті спостереження.

це правда, але все одно ця кількість не йде ні у яке порівняння з містами Чехії, Польщі чи Словаччини.
по-друге, із статистикою треба бути обережним. Річ у тім, що скасування віз дуже сильно експлуатується малим та середнім бізнесом. Люди сидять по 3 місяці в Україні, далі виїзджають на день з країни і знову повертаються.
Сам по собі цей факт є тільки позитивним, але це все ж таки не те саме що туризм.
А ось реальний рівень розвитку туризму імхо чи не найкраще відображає саме кількість готелів.

Цей коментар вилучено автором.

Про реальний розвиток туризму в Україні, нажаль, не йдеться і тут автор статті розставив правильні акценти. Заткнули позиченими грошими дири спортивних арен - ось і вся підготовка до Євро.

А моя думка така: нахріна мені платити за те, що хтось вирішив втілити мрію дитинства за чужий рахунок?
І нахріна мені оті розрахунки і чиїсь міфічні прибутки, якщо мене оббирають, як липку?

Вам, як і мені держава не потрібна. Та більшість без неї не може. Отже, право приймати рішення залишається за нею.

Що це Ви таке сказали??? Мені - потрібна.

"нахріна мені платити за те, що хтось вирішив втілити мрію дитинства"

А хіба не держава втілює свої мрії за ваш рахунок? Наприклад, будує стадіони, атомні блоки, корвети, вертолітні майданчики?

Навряд держава має власні мрії. От Вітя - так. Але Вітя - то не держава. Він просто парєнь с рабочєго посьолка.
Але його туди обирали для покращення, так би мовити, а не втілювати мрії.
Наша держава і суспільство ще не спроможні мати запобіжників від зловживань мрійників.

Держава — формальний інститут, який є формою організації політичної спільноти під управлінням уряду. Отже це якраз і є Вітя на пару з Кольою. І всі держави постійно зловживають. Просто різні суспільства мають різний рівень терпимості. А він виробляється десятиліттями. І з нашими лідерами навряд чи ми доживемо до того дня коли суспільство буде готове відстоювати свої інтереси.

Шановний "Петріот8", звичайно, щось обговорюючи тут, ми так чи інакше, "ганяємо порожняк":))) Але ж не до такої міри...

розрахунки 1 можливий квиток = 1 можливий турист - це сміх, звісн) як і репліки про "жоден нормальний європеєць без квитка не поїде" ))

хоч і довго довелося чекати адеквату, але він з'явився десь ближче до середини - там де мова вже пішла і про готелі, і про інфраструктуру.

єдине шо мене в цьому радує, як любителя авіації, що ситуація з аеропортами зрушила з мертвої точки. інакше ці сараї б вічно стояли.

А ви не в курсі, що відбувається з рівненським аеропортом? Ніби планувалося його використати як запасний для Львівського. Чи відбуваються там якісь зміни? Якщо так, то які?

14 лютого у приміщенні аеровокзалу Рівненського аеропорту відбудеться Диско-шоу «LOVE Party». Від 21 години 14 лютого і до 6 ранку наступного дня на гостей грандіозної дискотеки чекає море музики від діджеїв DJ Artist, DJ Deltaplan, DJ Gram, MC Tonka, показ відео на двох великих екранах, стриптиз, виступи піджейок, лазерне шоу, bubble-show, Smoke, запальні конкурси та розваги. Зал аеровокзалу обігрівається.

Джерело: rivnepost.rv.ua/lenta_msgshow.php?t=1296734460
---
=)))))

нічо там не відбувається

Мені це обговорення схоже на ситуацію:
Сидить група розумах в диліжансі, який щойно пограбували і розмірковує: от, якщо злодюга бандит не буде бухати - то він наші гроші і не проп'є... А як не проп'є, то колись, коли перестане грабувати диліжанси (з 2012 року:))) там будуть вже інші проекти), він побудує будинок своїм дітям на місці покинутого пустиря... Це буде дуже корисно для нас, адже ми спостерігатимемо там чудовий будинок:))))))))))))))
Завжди треба оптимістично дивитись у майбутнє і робити вигляд, що ми обговорюємо розумні речі:)))))))) Це дозволить нам почуватися філософами...

http://news.finance.ua/ru/~/7/0/all/2011/05/29/240000

а медіа все далі годує людей байками. де ж вони ті мільйони знаходять...

Вони не тіьльки "знаходять мільони". ВОни ще практичні висновки роблять і над учнями шкіл знущаються. Початок учбового року перенесено ан 15 серпня. Навіщо? Щоб в травні вже не вчитись. Студенти маютьзвільнити гуртожитки для гостей Євро. А школярам навіщо? За компанію.