Л

«Льодовиковий період 3: Ера динозаврів». Сімейне щастя чи холостяцькі пригоди?

Те, що наскрізним мотивом «Ери динозаврів» є сім’я та інші способи організації сексуальних стосунків, здається очевидним. В центрі сюжету – сімейство мамонтів, що чекає народження дитини. Довкола них – інші персонажі, що на фоні мамонтячого сімейного щастя опиняються перед проблематичністю власного життя.

Глядач і автор: Оксана Щусь ("Останній Кінопоказ")

Передусім, це, звісно, лінивець Сід, для якого мамонти з їх майбутнім батьківством становлять свого роду ідеал, зразок можливого щастя. Але якому для реалізації цього «сімейного» ідеалу у власному житті не вистачає «другої половинки».

Тигр Дієго, який страждає від того, що в спільноті, орієнтованій на сімейні цінності, йому, любителю пригод, нічого робити.

Бак – ласка-самець, що живе вільним захоплюючим життям, що здається Дієго втіленням його мрій. Щоправда, хизуючись власним холостяцьким щастям, Бак крадькома розмовляє по уявному мобільному телефону з уявною коханкою.

Білка Скрет проміняла свій жолудь на кохання, проте не надовго

І, головне, навіть знаменита білка Скрет в цій серії забуває на деякий час про свій вічний жолудь, закохуючись в іншу білку.

Основна колізія стає зрозумілої під час розмови мамонта Менні та тигра Дієго на початку історії, - це суперечність між сімейним щастям, представленим мамонтами, та цікавим, сповненим пригод життям, якого прагне Дієго. Колізія ця вдало розв’язуються до кінця мультфільму.

Спільно пережиті героями пригоди свідчать про те, що «сім'я» та «цікаве життя» - речі жодним чином не взаємовиключні. «Для чого шукати пригод, коли вони поруч»,- підсумовує Дієго і вирішує залишитися у своїй зграї. Очевидно, в такому життєрадісному утвердженні сімейних цінностей та батьківства і полягає основне послання мультфільму.

Проте крім основного є ще, так би мовити, факультативні. Так, лінія Сіда, схоже, представляє модель неповної родини або усиновлення, як можливу стратегію організації особистого життя. Особливо для індивідів не наділених особливо привабливою зовнішністю. Приклад Сіда свідчить про те, що виховання дітей, навіть прийомних – також непогана інвестиція. Адже для дітей, принаймні на деякий час, батьки, не залежно від будь-яких їх характеристик, є основним об’єктом любові. Подивіться, для усиновлених динозаврів не грає жодної ролі те, що їх прийомний батько (мама?) – потворний лінивець, вони все одно його люблять.

Динозаври у мультику не головне, головне - любов

Цікавий випадок - також завжди самотній Бак, що все своє життя присвятив боротьбі зі страшним та кровожерливим динозавром Руді. Коли він нарешті знаходить друзів та отримує можливість приєднатися до їхнього безтурботного та безпечного життя, залишивши сповнений небезпек світ динозаврів, він вирішує залишитися.

Виявляється, він не може жити без Руді, якого так ненавидів. Він повертається, щоб і далі продовжувати з ним смертельно небезпечну боротьбу, бо саме це робить його щасливим. Схоже, це можна сприймати як ненав’язливий натяк на те, що задоволення можна отримувати різними способами, і кожен має на це право.

Мамонти - ідеал сімейного щастя

Але персонажем, що інтригує найбільше є, звичайно білка Скрет, що утворює своєрідний контрапункт всім іншим сюжетним лініям. На фоні всіх запропонованих моделей організації співжиття, Скрет в своїй вічній погоні за жолудем, що завжди тікає, втілює бажання в його чистому вигляді (сенс якого, як відомо, полягає в тому, щоб залишатися незадоволеним).

Щоправда, в цій серії, слідуючи загальній тематичній канві, Скрет також закохується: побачивши свій жолудь в руках в білки Скретті, він починає гнатися за нею, аж поки не виявляється, що насправді його цікавить саме білка, а не те, що він хотів у неї забрати. Проте, після нетривалого романтичного періоду та сімейних стосунків, забутий на деякий час жолудь знову з’являється в полі зору Скрета.

І, звісно ж, він не може втриматися від того, щоб знову почати за ним погоню. Адже саме ця погоня, схоже, і є для нього справжнім джерелом насолоди. Жолудь, в цьому випадку, - просто те, що дозволяє їй тривати.

культура кіно останній кінопоказ кінорецензія

Знак гривні
Знак гривні