Б

Блокуючи блокувальників: як припинили свавілля паркувальників

Комітет Прямої Дії, основне завдання якого - боротьба з незаконним блокуванням коліс автомобілів у Києві, розлякав 80% бригад блокувальників.

АВТОР: Антон Зікора

ФОТО: Олександр Сенько

Зрозуміло, що інакше як бандитизмом блокування коліс комітетчики не називають. Адже за словами активістів КПД ні Конституція України, ні Кодекс про адміністративні правопорушення, ні Закон про місцеве самоврядування, ні Закон про столицю не дає права київської владі позбавляти громадян права користуватися їхньою власністю. У даному випадку автомобілем.

Бізнес на $ 2 млн

Пік блокування коліс як спосіб заробітку працівниками «Київтранспарксервісу» припав на зиму цього року. При тому, що нормативний акт, який дозволив розгулятися блокувальникам, з'явився ще в 2002 році. Це було Рішення Київради N 47/207.

Кілька років цей документ був лише формальністю, але молода команда Черновецького створила за останні два роки мобільну структуру, закупила обладнання і пішла в наступ на бикуватих громадян, які люблять припаркуватися у забороненому місці.

Розблокували безкоштовно

На тисячах коліс з'явилися блокатори, автомобілісти стали лишатися кревних гривень. За підрахунками КПД, таке блокування коліс приносить два мільйони доларів на рік працівникам «Київтранспарксервісу».

Активісти КПД кажуть, що свого часу Генпрокуратура намагалася скасувати Рішення Київради, але депутати подолали її протест. Потім раптово прокуратура отримала одинадцять квартир із спецфонду Київміськадміністрації, і претензії раптово зникли.

Ще недавно паркувальникам виставлявся план: здати в касу гроші за одинадцять блокуваннь у день по всьому місту. Виходило приблизно 2200 гривень. Все, що зверху - чистий бонус у кишеню працівникам. Це нагадувало анекдот про мента: «Дали пістолет - і крутись як хочеш».

Так професія блокувальника стала однією з найбільш високооплачуваних у столиці. Активисти КПД кажуть, що знають всіх блокувальників, і, якщо ще півроку тому це були прості пішоходи з села, то сьогодні практично всі вони обзавелися непоганими іномарками.

Сама ж служба «Київтранспарксервісу» досить швидко пересіла з «Жигулів» на «Фіат Добло».

- Є дві групи ризику, які частіше за інших стають жертвами. По-перше, це молоді жінки, - продовжує Дмитро. - Уявіть, дівчина років двадцяти-двадцяти п'яти повертається до своєї машини на паркування і бачить перед собою три гарно вгодовані обличчя, часто неголені й дуже хмурі. Ці особи далеко не ввічливо повідомляють їй, що треба платити.

І вона, звичайно, вже не думає ні про що, крім власної безпеки, і готова швидше відкупитися. Були випадки, що блокувальники погрожували молодим жінкам згвалтуванням у випадку, якщо вони відмовляться платити за розблокування.

Друга група ризику - немісцеві. Люди, які київських законів не знають, провінціали, які бояться великого міста. Вони думають: «Хто його знає, що твориться у цій столиці». І платять - тільки попроси. А розблокування коштує від 100 до 300 гривень. Причому офіційно це називається оплатою послуг (!!!) по розблокуванню.

Активісти КПД не закликають ламати блокиратори або кидатися з монтіровками на співробітників «Київтранспарксервісу». Вони просто роздають листівки, в яких радять не платити за розблокування, а вимагати від паркувальників складання Акту про порушення порядку паркування, який надсилається до суду, а машина в той час розблокується.

Дмитро каже, що автомобілісту практично нереально програти цю справу в суді, бо закон повністю на вашому боці.

Комітет в дії!

Щоб на власні очі побачити, як працює Комітет, ми відправилися в рейд по Києву на машині Дмитра. Нам практично відразу ж пощастило: на вулиці Терещенківська ми побачили заблоковану «Октавію». Біля машини стояв чоловік із значком «Депутат міської ради», до якого вже підходили хлопці з «Київтранспарксервісу».

- Я Владислав Валерійович Вергун, депутат міської ради міста Українки. Приїхав сюди, щоб провести прес-конференцію в Укрінформі. Повернувся - побачив, що моя машина заблокована.

У депутата з містечка Українка, що під Києвом не було грошей, щоб заплатити за паркування. Допомогли і йому

Дмитрo видав депутату листівку і розповів, як уникнути оплати за «послугу». Владислав Вергун так і зробив: він сказав, що треба скласти Акт про відмову платити і розблокувати колеса. Перелякані паркувальники без зайвих розмов так і вчинили.

На наші запитання співробітники «Київтранспарксервісу» відповідати відмовляються: не кожен день нариваєшся на журналістів, депутата та активіста КПД одночасно.

Владислав Вергун, у свою чергу, сказав, що вже не вперше зустрічається в столиці з подібним явищем. Одного разу його вже намагалися оштрафувати паркувальники, але він, як депутат місцевої ради, при виконанні своїх обов'язків, має право паркуватися безкоштовно.

Про це він дохідливо повідомив співробітникам «Київтранспарксервісу» в присутності викликаних міліціонерів. Цікаво, які це обов’язки депутата з Українки виконував у Києві? На нашу думку, він не зовсім правий, бо плати за парковку мають всі не залежно від депутатського значка.

Та й депутати у нас зараз далеко не бідні.

ККД від КПД - 80%

- Цьому ми й вчимо, - коментує Гнап. - Цивілізоване протистояння незаконним діям. Щоправда, далеко не завжди вистачає знати свої права. Паркувальники хитрі і наполегливі хлопці. Вони тиснуть на громадян, заговорюють зуби, кажуть, що у них немає актів про відмову платити. Тому простої людині доводиться долати це.

Дмитро Гнап воює з блокувальниками для власного задоволення

- Але ж є й іншій бік медалі. Багато людей дійсно паркується в недозволених місцях і вважають, що так і треба.

- Не сперечаюсь. Навіть у своїх листівках ми закликаємо карати недисциплінованих водіїв. Але це потрібно робити законно, а не так, як зараз це відбувається. Тим більше що блокатори не вирішують проблему паркування.

- Чого ви в цілому домоглися за весь час вашої діяльності?

- На сьогодні активістами Комітету прямої дії звільнено від блокаторів близько тисячі водіїв, заощаджено для громадян понад 400 тисяч грн. З тридцяти бригад блокувальників у столиці залишилося приблизно п'ять. Тобто вісімдесят відсотків перестало існувати. Наш ККД склав 80%. З огляду на те, що наш рух ніким не фінансується, це дуже високий відсоток. Але ми будемо домагатися повного знищення блокування як явища.

- Що далі у ваших планах?

- У нас є два проекти. Один маленький. Він називається «Зупинимо смерть на переході!». В районі Жулян є пішохідний перехід, який межує з Київською окружної дорогою. Там часто ламається світлофор, і машини несуться на величезній швидкості. Тому там вже загинуло 22 людини, і нікому до цього немає справи. Щоб це все припинилося, потрібно всього 500 тисяч гривень для збудування наземного переходу. Думаю, скоро ми свого доб'ємося. Є і більш масштабний проект. Стратегічний. Він стосується створення ОСББ - Об'єднання співвласників багатоквартирних будинків у Києві.

До речі, є приводи думати, що це буде успішний проект, бо Дмитро Гнап - старий боєць. Свого часу він працював телеведучим на УТ1, але пішов звідти через незгоду з редакційною політикою керівництва.

В 2002 очолював виборну кампанію "Нашої України" в Донецький області. Потім працював у команді Романа Безсмертного, та розчарувався в політиці, тепер сконцентрувався на громадської діяльності.

А ОСББ дійсно дуже просунута фішка. Вона дозволяє людям стати господарями свого життя. І скоро ви прочитаєте про це на нашому порталі. Але це вже зовсім інша історія.

автомобілі київ місто транспорт самоорганізація суспільство

Знак гривні
Знак гривні