Н

Ніхто не хоче виглядати як банкір

У Штатах, які продовжують страждати від економічної рецесії, пересічні менеджери великих міст знаходять порятунок у моді. Замість стандартних офісних і партійних костюмів народ одягається у джинси і кросівки, які ще не мають статусу ділової уніформи - хоча модні журнали вже пророкують цю тенденцію.

Підсумок нової ділової моди підбиває ”Нью-Йорк Таймз”.

Починаючи з минулого вересня – з того самого часу, як економіка економії витіснила економіку розкошів – більшість із нас піддали свої рахунки докладному переглядові. Кожна річ у списку сучасних ознак багатства тепер під прицілом прискіпливого ока ощадливості.

Тож логічно було б припустити, що безкінечно поповнюваний гардероб сучасного чоловіка підпаде під «скорочення». Безліч капелюхів, жилетів, дорогих джинсів – навіщо вони? Однак схоже, що ці речі якраз пом’якшують удар економіки для мешканця мегаполісу.

”Я не працюю в банку, я щось типу художника!”

Натомість на узбіччя стилю відправлено старий добрий костюм на три ґудзики: банальний і консервативний, завеликий та задорогий, що носився із прямою білою сорочкою та широкою оксамитовою краваткою.


З початком економічної кризи класичний діловий костюм, класична сорочка і краватка стали ненависними для багатьох людей

Як вдало висловився творчий директор чоловічого журналу GQ Джім Мур, «надто роздутий і нахабний в усіх непотрібних місцях». Не так давно такий вигляд означав успіх на Вол-Стріт. Зараз, коли почуття публіки до фінансових інституцій далекі від пошани, вішаки з дорогим італійським вбранням припадають пилом по всій країні.

В той час, коли двозначне падіння числа продажів спіткало роздрібну торгівлю, добрі новини з’явились з найменш очікуваного місця. Якщо прослідкувати періоди рецесії за останні 100 років, то можна виявити, що чоловіки набагато менше від жінок схильні зменшувати свої витрати на одяг. І вони припиняють купувати класичні ділові костюми — вони купують інші речі, змінюючи свій стиль. Деякі продавці одягу вже на цьому заробляють.

До мене приходять хлопці і кажуть: «Я більше не хочу виглядати як банкір!», признається Ерік Гольдштейн, власник Jean Shop - дорогого магазину, що спеціалізується на джинсовому одязі. Він радить своїм клієнтам виглядати як представники «творчих професій».

Такий вигляд все ще годиться для роботи, навіть для бізнес-ланчів. Проте він є достатньо несподіваним аби вас не запідозрили, що останнім часом ви подовгу відпочивали у просторих залах в тумані від сигарного диму за процедурою «дефолтного свопу».


Зак Ефрон на обкладинці GQ у веселенькому костюмчику і такій же сорочці - цей стиль сором'язливо називають "повсякденно діловий" (business casual)

Тільки погляньте на конкурс на «Найкраще одягнутого чоловіка» в журналі Esquire, або на останню обкладинку GQ із актором Заком Ефроном у приталеному костюмчику, блакитній картатій сорочці та чорній в’язаній краватці, і ви схопите головне.

”Банківський костюм помер”

Зібраний з усіх кутків гіпермаркету, наразі безіменний гардероб складається із спортивних речей для виїзду за місто, традиційних бізнесових аксесуарів, улюблених джинсів та кросівок.

«Банківський костюм помер, - констатує Юан Райлі, спеціаліст з інвестицій. - Ринкова непевність скасувала колишні правила стосовно одягу, каже пан Райлі. «Ви носили бізнесову уніформу, тому що хотіли підкреслити свій авторитет, але вона необов’язкова тепер. За день в мене було 5 зустрічей, і всі мої партнери були вдягнуті по-різному. Тепер немає дрес-коду, і доводиться думати над тим, що вдягти».

Вигляд, який так подобається сьогоднішнім чоловікам, сам по собі не новий - це продовження тенденцій, які побутували останні 3-4 роки. Приталені костюми. Оксфордські бавовняні сорочки. Вузенькі шерстяні краватки. Товсті светри.

“Мода не зупинилася і не змінилася, - каже Томі Фаціо, фешн-директор чоловічого сектору компанії Bergdorf Goodman. - Ці хлопці виглядають шикарно, хоч вони лише поліпшують попередні напрацювання, правильно використовуючи оригінальні тканини, брюки хакі, спортивні бавовняні куртки».

Пресс-служби Prada, Gucci, Barneys New York, Bergdorf Goodman та Paul Stuart підтверджують, що об’єм продажів чоловічого одягу наразі є більшим, ніж жіночого. Компанія з маркетингових досліджень NPD Group відслідковує результати роздрібної торгівлі одягом. Так от, рівень продажу чоловічого одягу, одиниця якого за ціною перевищує 100 доларів, зріс на 4,3 відсотка у порівнянні з минулим роком. Несподівана картина на фоні загальної анемії.

Так виглядав переможець конкурсу "Найкраще одягнутий чоловік" у 2007 році...

Фото: Esquire

«Це відрізняється від усього що ми бачили до цього часу, - каже Маршал Коен, головний аналітик NPD. За 32 роки роботи Коен бачив багато підйомів та спадів. - Зазвичай саме чоловічий одяг в першу чергу перетворювався на проблемний товар. Проте цього разу чоловіки вирішили навпаки».

Враховуючи те, що чоловіки взагалі, а чоловіки після 40 років зокрема, останнім часом потерпають від безробіття, більш молодіжний вигляд може надати їм більшої привабливості на полі конкуренції, аніж звичка вдягатись по-старому.

Виглядати обережним оптимістом

«Нудний одяг у минулому, - говорить Ерік Блюменкранц, страховий брокер з Манхеттену, який купував речі у Bergdorf на вихідних. - Я звик носити звичайнісіньку білу сорочку. Тепер я ношу картаті сорочки та більш жваві краватки. Для мене головне, щоб мій одяг виглядав професійно, я не приділяю багато уваги стилю. Але не хожу в тенісці та рваних джинсах!».

Як завжди, все зводиться до настрою. «Дотепер так багато невизначеності в економічній ситуації, що складно сказати, як треба до неї ставитися», каже Джем Вульф, адвокат у сфері мас-медіа. - Це стосується і того, що в таких умовах одягнути на роботу. Я думаю, що найкращий вихід - бути обережним оптимістом».

Обережний оптимізм в одязі для пана Вульфа означає - синій капелюх, светр, вузькі брюки і біла сорочка під краватку: «Це не суцільний оптимізм ділового костюму, але й не апокаліптичний настрій штанів хакі та теніски».

...А це претенденти на звання "Найкраще одягнутого" у 2009-ому

Фото: Esquire

Бажання міняти свій стиль посеред чисельних турбот може здатись дивним, тим більше, що придбати класичний костюм набагато легше за спроби знайти щось повсякденне і водночас елегантне та професійне. Та все ж таки, якщо все, що потрібно людині — це зміна гардеробу, то справи не такі вже й кепські.

ZaUA.org: Наші політичні та ділові лідери поки що не звернули увагу на тренд “обережного оптимізму” в одязі. Класичний дорогий костюм і далі залишається уніформою для пересічного “солідного чоловіка”. І фраза “виглядає як банкір” звучить в устах маленького українця не так зловісно, як у маленького американця.

мода криза світ тренд

Знак гривні
Знак гривні