Вибори-2019. Агреговані рейтинги кандидатів

Оцінка статті на цей момент: +1/-0
Читати Не читати Коментувати
  • 5728 Перегляди
  • 0 Коментарі
  • 29/01/2019Дата публікації

Ми взяли всі соціологічні опитування, яким можна довіряти, і показали на графіку агреговані рейтинги (потенційних) кандидатів у президенти України на виборах 2019 року, у відсотках від тих виборців, що збираються голосувати. Оновлено: 20 січня 2019 року.

Редакція Текстів

Це перша з нам відомих спроб застосувати "poll of polls" для даних соцопитувань українських служб, хоча за останні роки моделі подібного типу стали дуже популярними серед американських ЗМІ, в першу чергу – завдяки публікаціям сайту Fivethirtyeight.

Проблем з українськими опитуваннями чимало – у нас вони дуже рідко проводяться, навіть під час виборчої кампанії. Для порівняння, під час фінальної частини президентської кампанії 2016 року в США результати соцопитувань з'являлися ледь не щоденно. Однак за допомогою моделювання (якщо воно коректне) ви можете побачити динаміку рівня підтримки навіть у ті періоди, коли опитування не проводились.

Інша проблема, не менш важлива – немає гарантій, що навіть найбільш послідовні (у сенсі частоти опитувань) та найбільш респектабельні (результати яких найбільше збігалися з результатами виборів у минулому) соціологічні установи не будуть "накручувати" відсотки для замовника опитування. Йдеться не стільки про маніпуляції з арифметикою: цього можна досягти за допомогою "дизайну" опитування – наприклад, формулюючи відповідним чином запитання або формуючи вибірку відповідно до потреб замовника.

Тому для того, щоб якомога точніше оцінити "рейтинги" кандидатів, ми використали всі наявні на сьогодні результати соціологічних опитувань, проведені найбільш авторитетними соціологічними службами. Якщо зробити це правильно, то агрегований "рейтинг" буде точніше відображати рівень підтримки, ніж кожне окреме соцопитування.

Фактично ця модель дозволяє згладжувати (агрегувати) результати від різних соціологічних служб, враховуючи різні джерела похибок, у визначений спосіб.

Щоправда, поточний варіант моделі не використовує оцінку трендів, тому якщо опитувань немає довгий час, “невизначеність” моделі зростає.

Щоб подивитися модель і дані використаних опитувань, клікайте сюди

Модель експериментальна, і ми продовжимо працювати над нею протягом всієї передвиборчої кампанії.

TEXTY.ORG.UA — незалежне видання без навʼязливої реклами й замовних матеріалів. Щоб працювати далі, нам потрібна ваша підтримка.

Будь ласка, повідомте нам про ваш внесок на пошту texty.org.ua()gmail.com

Оцінка статті на цей момент: +1/-0
Читати Не читати Коментувати
 
 

Коментарі 0

Для того, щоб писати свої коментарі, залогіньтесь! Якщо ви не маєте логіну, тоді спочатку зареєструйтесь, щоб його отримати!