Б

Безпечні вулиці проектують так, щоб на них неможливо було розігнатися. Приклад Івано-Франківська

Існує чітка закономірність: що вища швидкість автомобілів у місті, то більше летальних ДТП. Дослідження свідчать, що більшість пішоходів і велосипедистів помирають при наїзді автомобіля на швидкості 50 км/год, а при наїзді на швидкості 30 км/год більшість залишаються живими. Тому міста, які значно знизили кількість смертельних ДТП, на додаток до заборонних заходів проектують вулиці так, щоб на них неможливо було розігнатися. Адже, незважаючи на автофіксацію порушень і ефективну роботу поліції, люди все одно можуть помилятися.

Автор: Андрій Климчук, аналітик «Кампанії за безпечні дороги»

Щоб знизити швидкість, уживають ряд інженерних заходів. Це можуть бути як окремі зміни в інфраструктурі (острівці безпеки, підняті пішохідні переходи, кільцеві перехрестя, шикани, звуження смуг), так і повне перепланування вулиць, так звана дорожня дієта. Такі заходи особливо важливі в місцях, де багато пішоходів. Це райони житлової забудови, центральні вулиці міст, вулиці біля шкіл, парків, рекреаційних зон.

Українські міста поступово переймають європейський досвід у проектуванні вулиць. Одним із лідерів у впровадженні таких змін є Івано-Франківськ, де вже кілька років реалізують проекти, які покращують безпеку руху. Далі детальніше про них.  

Острівці безпеки

Острівці безпеки — це підняті ділянки посередині дороги, що створюють фізичний захист для пішоходів та знижують швидкість водіїв. Острівці встановлюють у місцях, де пішоходам потрібно переходити дорогу, але їх не так багато, щоб організовувати регульований перехід.

Кругові перехрестя

Перехрестя з круговим рухом безпечніші, ніж традиційні перехрестя. Це пояснюється тим, що водії мусять сповільнитися перед в'їздом на кільце. Швидкість руху при цьому становить 25—30 км/год. Зниження швидкості веде до пом’якшення наслідків у ДТП.

Підняті пішохідні переходи

Одним із рішень, що підвищує безпеку та комфорт пішоходів, є запровадження піднятих пішохідних переходів. Вони спонукають водіїв сповільнюватись до швидкості, що не призведе до летальних наслідків для пішоходів. Також вони набагато зручніші, оскільки дають можливість пішоходам перейти дорогу на одному рівні з тротуаром.

Дорожня дієта

Першим прикладом «дорожньої дієти» в Україні стала вулиця вул. Івана Павла ІІ в Івано-Франківську, де перетворили чотири смуги на дві. Такий перерозподіл дозволив створити острівці безпеки для захисту пішоходів, велосмуги для велосипедистів та окрему кишеню для поворотів.

Оригінал відео: Мирослав Федорків

Після реформи децентралізації українські міста отримали додаткові фінансові можливості. Такі зміни вже дали перші результати — почався активний ремонт доріг. На жаль, у більшості випадків це просто заміна асфальту на новий, що тільки погіршує безпеку, бо провокує водіїв перевищувати швидкість. Приклад Івано-Франківська свідчить, що можливий і інший підхід. Тому місцева влада повинна дбати не тільки про рівне покриття, а й робити вулиці безпечними й комфортними для всіх учасників дорожнього руху.

планування урбаністика місто івано-франківськ досвід

Знак гривні
Знак гривні