З

Зліт дозволено! Тексти представляють інструмент для контролю за авіаційною бюрократією

Хто отримав права на дефіцитні міжнародні рейси, яка ситуація з міжнародними угодами про повітряне сполучення, чи літають авіакомпанії за отриманими маршрутами – досліджуйте за допомогою нового інтерактивного інструменту від Текстів.

Над проектом працювали: Надія Романенко, Анатолій Бондаренко, Надя Кельм, Влад Герасименко

Зліт дозволено!

За кожним регулярним рейсом українських авіакомпаній стоїть низка формальних процедур. Для початку, держава має укласти міжнародну угоду про повітряне сполучення з іншою країною.

Деякі угоди передбачають “відкрите небо” – безлімітне сполучення між країнами (на карті ці країни позначені насиченішим синім кольором), інші ж накладають обмеження на кількість рейсів та маршрутів, і навіть на кількість призначених авіакомпаній. Доступні рейси Державіаслужба розподіляє між авіакомпаніями.

Вільних рейсів за популярними напрямками, такими як Ізраїль чи Туреччина, завжди бракує. Щоб зрозуміти, чи є «вільні місця», авіакомпанії потрібно було подивитися в міжнародних угодах, скільки рейсів дозволено, скажімо, до Тель-Авіва, а потім співставити цю інформацію з вже наданими «правами на експлуатацію повітряних ліній». Всі ці дані є у відкритому доступі, але у вкрай незручному для людини вигляді.

Наша веб-аплікація показує необхідну інформацію в одному місці. До того ж, ми взяли розклади українських авіакомпаній і додали фактичний стан речей. Адже можливі ситуації, коли хтось має право на рейс, але не літає.

Щоб дослідити, куди літають українські авіакомпанії, клікайте сюди

інтерактив літаки авіація datavis відкриті дані

Знак гривні
Знак гривні