Н

Новий рік між парканами. Хотіли, як у Європі, вийшло, як в Африці

Офіційно це називається: "Новий рік між двома дзвіницями". Ідея прекрасна, оформлення теж, гарна новорічна музика. Єдина ложка дьогтю - паркани і машини. "У Києві потужне автомобільне лоббі", - говорила в.о головного архітектора столиці Ганна Бондар. І цього разу воно знову перемогло. Мерія не наважилася перекрити весь автомобільний рух на території святкування.

Автор: Орест Зог

"Публічний простір для пішоходів – найважливіша частина міста. Це священний простір", - говорив один із найвизначніших нинішніх урбаністів Пеньялоса про автомобілі і пішоходів. Коли автомобілі заважають пішоходам - це ознака міста третього світу.

Київ хотів зробити святкування новорічних свят затишним по-європейськи, але пішов на компроміс і перекрив лише незначну частину дороги. А пішоходів, ніби звірів у зоопарку, заховали за парканами. Вийшло, як в Африці.

Щоб пройти від однієї дзвіниці до іншої, треба перейти три дороги, на двох з яких почекати по півтори-дві хвилини на світлофорі.

У дні масових гулянь тісні проходи між будиночками перетворяться на київське метро в годину пік. А щоб відвідувачі ярмарки не заважали автомобілям і не виходили на проїжджу частину — їх відгородили парканом.

Паркани, сором’язливо прикриті соснами

Усе через те, що комусь не вистачило сміливості зробити цю зону повністю пішохідною і звільнити тротуари від припаркованих авто.

Ось так виглядає Володимирський проїзд удень.

Вигляд на Михайлівську площу з Софійської дзвіниці. Червоним кольором підсвічено паркани

Напливу людей ще не має, але вечорами перейти дорогу вже складно. На переході біля Софіївської площі світлофор для пішоходів працює зеленим 15 секунд, а червоним 45. Люди не встигають пройти і йдуть на червоне

Фото зроблене вранці, людей мало, але під час напливу людей цей паркан суттєво заважатиме

Парковка на переході - явище наскільки масове, що поліцейські не справляються

Знову паркани

Дві смуги забрали для будиночків, решту залишили для машин та транспорту. Насправді, можна було весь цей простір віддати пішоходам, а транспорт пустити в об'їзд. Крім того, половина залишеної проїзної частини використовується як парковка. Суддів та міліцію, що звикли паркуватися прямо під своїми вікнами, принаймні на час новорічних свят можна було б обмежити таких привілеїв.

Виникає логічне запитання, як організувати рух тролейбусів №16 і № 18, котрі їздять цими вулицями? Варіант рішення: на час свят тролейбуси можна замінити автобусами, які б розверталися до Софіївської площі, або, якщо це можливо технічно, переробити лінії живлення тролейбусів так, щоб вони розверталися до чи біля Софії. А з Хрещатика до "Різдва між дзвіницями" пустити спеціально оформлений новорічний транспорт. У крайньому разі залишити смугу лише для тролейбусів, і закрити рух для іншого транспорту.

Біля пам’ятника Хмельницькому евакуатор забирає «Хюндай», що став між автобусами, які привезли дітей.

Поліцейський стежить за евакуацією автівки на Софійській площі

Однак з боку Рильського провулку, що також прилягає до площі, увесь простір прямо-таки кишить припаркованими машинами.

Рильський провулок. Цим автівкам не місце біля входу до відпочинкової зони

А ця трійка взагалі залізла на пішохідну зону. І це в десяти метрах біля входу у відпочинкову зону

Ось так весь цей автомобільний хаос виглядає згори (вулиця ліворуч — Рильський провулок)

Наголошуємо, що вся критика стосується лише неповного перекриття автомобільних доріг. В усьому іншому формат свята набагато кращий, ніж у "домайданівські" часи.

рідзво новий рік паркани київ автомобілі

Знак гривні
Знак гривні