Астрономи виявили найяскравіший об'єкт у Всесвіті (ВІДЕО)

Австралійські вчені виявили найяскравіший об'єкт у Всесвіті – квазар, який живиться чорною дірою та поглинає еквівалент Сонця за день.

Художнє втілення найяскравішого об’єкта у Всесвіті. Фото: ESO/M. Kornmesser/EPA

Про це пише The Guardian.

Світло небесного об'єкта, що у 500 трильйонів разів яскравіше нашого Сонця, подорожувало понад 12 мільярдів років, щоб досягти Землі. Його маса приблизно у 17 мільярдів разів перевищує масу Сонця.

Вчені Австралійського національного університету вперше помітили його за допомогою 2,3-метрового телескопа в університетській обсерваторії Нового Південного Вельсу в Кунабарабрані. Потім підтвердили знахідку за допомогою Дуже великого телескопа Європейської південної обсерваторії (ESO) з головним дзеркалом діаметром 8 метрів.

Результати, отримані дослідниками АНУ у співпраці з ESO, Мельбурнським університетом і французьким університетом Сорбонна, були опубліковані в журналі Nature Astronomy.

Провідний автор і доцент АНУ Крістіан Вольф сказав, що це найяскравіший з відомих об'єктів у Всесвіті, і що його неймовірна швидкість зростання означає "величезне вивільнення світла і тепла" – і що він сумнівається, що його рекорд коли-небудь буде побитий.

Світло випромінюється з "акреційного диска" діаметром сім світлових років. Саме в цей диск втягується матеріал і закручується по спіралі навколо чорної діри, перш ніж перетне горизонт подій.

Коли цей матеріал врізається в інший матеріал, він створює величезну кількість світла і тепла.

"Це схоже на гігантський осередок магнітної бурі з температурою 10 000 градусів за Цельсієм, всюди блискавки і вітри, що дмуть так швидко, що могли б облетіти Землю за секунду", – сказав Вольф

Співавтор доктор Крістофер Онкен сказав, що дивно, що він залишався непоміченим так довго і "ховався на виду".

космос відкриття астрономія наука