Громаков Дмитро

Громаков Дмитро

Дніпропетровський політолог. Директор агентства Українська проектна система (щонайменше 2009—2014), заступник директора Аналітичного центру «Універсітас» (2014).

Оприлюднював сумнівні соцопитування від таких маловідомих служб: Інститут процесів соціального розвитку, Фундація стійкого розвитку суспільства (на користь блоку «КУЧМА», 2007), Нью-імідж маркетинг груп (Катеринчук, 2008), Українська проектна система (Литвин, 2010, «Сильна Україна», 2014), Третій сектор («Україна — вперед!», 2012), Універсітас (ЗАСТУП, 2014), Інститут досліджень регіонального розвитку України (УКРОП, 2015).

Близький до «Українського вибору» Медведчука, має блог на їхньому сайті1.

Улітку 2015 року — офіційний представник штабу укропівця Геннадія Корбана на окрузі №205 (Чернігів).


Зв’язки з Вілкулом та Партією регіонів

За даними Еспресо.TV, Громаков відомий своєю плідною співпрацею з «ахметівцем» Олександром Вілкулом (другий у списку «Опозиційного блоку» у 2014 році). За губернаторства Вілкула Громаков працював у Дніпропетровській ОДА, де займався поліпшенням іміджу регіоналів. Сам Громаков зазначає, що з 2010 по 2011 рік був співробітником консалтингової групи губернатора Дніпропетровської області, а також заступником начальника управління регіональної політики Дніпропетровської ОДА2. Входив до Громадської ради при Дніпропетровській ОДА від Центру «Третій сектор» (2011).

У 2018—2019 роках фігурував уже як керівник Центру соціального інжинірингу «РАНД», який піарив Сергія Капліна та Олександра Мороза.

Хронологія маніпуляцій

2014

Парламентські вибори

Сильна Україна

Прогнозували

5,9%

Насправді

3,11%

Завищення «Сильної України», заниження «Опозиційного блоку»

У кількох ЗМІ одночасно вийшли статті із однаковими заголовками «“Опозиційний блок” не проходить до парламенту — дослідження».

«Спроба підмінити ребрендингову кампанію Партії регіонів делегуванням колишніх, найменш одіозних представників в “Опозиційний блок”, виявилася провальною. З одного боку, делеговані туди Партією регіонів люди не є політичними лідерами, тому завжди позиціонувалися як “менеджери”, а найбільш відомі з них (Добкін, Вілкул) взагалі є регіональними лідерами, що значно звужує ареал цього блоку та вікові цільові групи 35—50 років»1.

— Дмитро Громаков

Дані опитування:
«Сильна Україна»: 5,9%, Опозиційний блок: 1,8%.

Результат виборів:
«Сильна Україна»: 3,11%, Опозиційний блок: 9,43%.


Хто оприлюднив:
Дмитро Громаков, керівник «Української проектної системи»

Оприлюднено:
13.10.2014

Проведено:
01—10.10.2014

ЗАСТУП

Прогнозували

5,73%

Насправді

2,65%

Завищення шансів ЗАСТУПу

Цікавий факт:
«Універсітас» називав себе єдиною соціологічною службою, яка проводила опитування в селах. Це робилося для того, щоб виправдати високі рейтинги «аграрної» партії ЗАСТУП1.

«Ключова відмінність екзит-полу полягатиме в тому, що акцент попереднього прогнозу виборів буде зроблений на дільницях сільської місцевості та невеликих населених пунктів».

— Дмитро Громаков

Соціолог Ірина Бекешкіна стверджувала, що екзит-пол «Універсітаса» від інших нічим не відрізнявся, окрім даних «ЗАСТУПу», який отримав 5,73%: «Подивіться, на всіх екзит-полах 35% — село, і всі це чудово розуміють. Але журналісти все одно пишуть, що ці «Універсітас» роблять в селі, а інші не роблять»2.


Хто оприлюднив:
Дмитро Громаков, заступник директора Аналітичного центру «Універсітас»,
Сергій Дем’янов, науковий консультант директора Аналітичного центру «Універсітас»3.

Замовник:
Інформаційне агентство «Українські національні новини»

Оприлюднено:
26.10.2014 (екзит-пол)

2010

Президентські вибори

Володимир Литвин

Прогнозували

6%

Насправді

2,35%

Завищення рейтингу Володимира Литвина

Цікавий факт:
Прес-реліз оприлюднено на УНІАНі та Інтерфаксі, причому на УНІАНі новина (заголовок: «Найбільше управлінського досвіду у Литвина — опитування») мала позначку «На правах реклами», а на сайті Інтерфаксу — ні.

«23,5% опитаних громадян України вважають, що найбільше знань і досвіду для керівництва країною у Литвина. Прослідковується чітка тенденція в оцінці професіоналізму кандидатів, головним критерієм якої є “стабільність”. З приходом Литвина стабілізувалась кадрова чехарда в керівництві парламенту».

— Директор фірми «Нью-імідж маркетинг груп» Олег Синаюк)

«Зараз найбільше населення довіряє Литвину і на цьому фоні росте і його рейтинг. Литвин впевнено займає третє місце і відбувається зміна основних характеристик електоральних груп кандидатів. Цим пояснюється зміщення електорального центру і посилення позицій Литвина в південно-східній частині України, тобто в регіоні, де провідну роль в структурі економіки відіграє сільське господарство1.

— Експерт Дмитро Громаков


Дані опитування:
У 1-му турі Литвин на 3-му місці із 6%, він має найвищий рейтинг довіри (36,3%).

Результат виборів:
Литвин: 2,35%.

Оприлюднено:
25.11.2009

Володимир Литвин

Прогнозували

8,3%

Насправді

2,35%

Завищення шансів Володимира Литвина

«Якщо лідер гонки фактично визначений, то залишається інтрига в тому, хто ж потрапить у другий тур. Литвин, який закріплюється на третій позиції за рахунок голосів південного сходу країни і негативної рейтингової динаміки Тимошенко і Януковича, може розраховувати на потрапляння у другий тур»1.

— Олег Синаюк

«Чіткі зовнішньополітичні позиції Литвина, орієнтовані на поглиблення співпраці в рамках Єдиного економічного простору, дозволяють йому нарощувати свій електорат у сільських регіонах півдня і південного сходу країни».

— Дмитро Громаков

«Це повна глухість і підтасовування соціологічних опитувань. У штабу Литвина здали нерви. Вирішили потішити своє самолюбство, мовляв, ми не гірше інших»2.

— Старший співробітник Інституту соціології НАН України Ірина Бекешкіна


Хто оприлюднив:
Олег Синаюк, директор «Нью-імідж маркетинг груп»,
Дмитро Громаков, директор компанії «Українська проектна система»

Оприлюднено:
15.12.2009

Володимир Литвин

Прогнозували

2-е місце

Насправді

7-е місце

Завищення рейтингу Володимира Литвина

«Єдиним кандидатом, що показав зростання рейтингу в 1,5 рази за останнiй мiсяць, є Литвин».

— Олексій Ковтун

«Імовірними причинами зростання рейтингу Литвина стало його офіційне висунення кандидатом у президенти, а також зростання антирейтингу конкурентів. Хоча в абсолютному рейтингу поки Литвин посідає лише третє місце, виникає можливість його перемоги у другому турі — завдяки своєму мінімальному антирейтингу і прийнятності для електорату усіх регіонів»1

— Дмитро Громаков

Дані опитування:
У другому турі президентських виборів переможе Литвин: 29,8% проти 24,1% Тимошенко. У парі «Литвин — Янукович» так само перемагає Литвин: 32,2% проти 30,8% Януковича.

Результат виборів:
Литвин: 7-е місце із 2,35%.


Хто оприлюднив:
Олексій Ковтун, соцiолог агентства «Українська проектна система»,
Дмитро Громаков, експерт.

Оприлюднено:
04.08.2009

Проведено:
21—30.07.2009

2009

Опитування щодо вступу до НАТО

Українці нібито проти НАТО

Дані опитування:
Вступ до НАТО підтримують лише 12,5%, натомість 40% українців вважають Організацію договору колективної безпеки (ОДКБ) (створена Росією з участю деяких країн СНД. — ТЕКСТИ) найбільш прийнятною системою глобальної безпеки для країни. Понад 36% респондентів вважають, що Україна повинна залишатися нейтральною країною1.

«Несподіваний рівень інтересу до ОДКБ можна пояснити ефектом відносної новизни бренду, активності цього року руху “проти НАТО” і симпатією до російського політичного дискурсу, який на сьогодні ще не девальвувався».

— Олег Покальчук


Хто оприлюднив:
Дмитро Громаков, директор агентства «Українська проектна система»,
Олег Покальчук, креативний директор «Російсько-українського інформаційно-аналітичного центру».

Тип і назва опитування:
Телефонне опитування «Яка система глобальної безпеки найбільш прийнятна для України на сьогодні?».

Оприлюднено:
26.11.2009

Проведено:
04—10.11.2009

2008

Мер Києва

Микола Катеринчук

Прогнозували

2-е місце, 16,5%

Насправді

5-е місце, 4,44%

Завищення рейтингу Миколи Катеринчука

«Значне підвищення рейтингу Катеринчука пов’язано з двома виграними судовими справами проти спроб ТВК зняти Катеринчука з реєстрації, що значно консолідувало його електорат і визначило його як головного опозиційного кандидата».

— Дмитро Громаков

Хто оприлюднив:
Андрій Прокопенко (коментував “дослідження”), представник компанії «Нью-імідж маркетинг груп»,
Дмитро Громаков, політичний експерт

Оприлюднено:
30.04.2008

Проведено:
25—29.04.2008

Микола Катеринчук

Прогнозували

2-е місце, 18,3%

Насправді

5-е місце, 4,44%

Завищення рейтингу Миколи Катеринчука

«Позитивна динаміка рейтингу Катеринчука зумовлена тим, що на даний час у нього зафіксовано найбільшу кількість особистих зустрічей із виборцями у районах міста, тоді як кампанії інших кандидатів обмежені лише рекламними продуктами (роликами, листівками, плакатами тощо), що й обмежує можливості кандидатів розкрити суть своїх програмних позицій»1.

— Дмитро Громаков


Хто оприлюднив:
Олег Синаюк, директор «Нью-імідж маркетинг груп»
Дмитро Громаков

Тип опитування:
Телефонне

Оприлюднено:
08.05.2008

Проведено:
05—07.05.2008

2007

Парламентські вибори

Блок «КУЧМА»

Прогнозували

4,8%

Насправді

0,1%

Завищення рейтингу Блоку «КУЧМА»

«Блок “КУЧМА” нарощує кількість прихильників завдяки епатажним PR-акціям, наприклад, гаслу “Досить платити податки” та доволі агресивній поведінці лідера блоку. Цей виборчий блок підтримують ті респонденти, хто донедавна був схильний голосувати проти всіх або не визначився з власними політичними преференціями»1.

— Андрій Прокопенко


Хто проводив:
Фундація стійкого розвитку суспільства

Замовник:
Інститут процесів соціального розвитку

Хто оприлюднив:
Андрій Прокопенко (коментував “дослідження”), директор Інституту процесів соціального розвитку,
Сергій Кузка, керівник соціологічної служби Фундації стійкого розвитку суспільства,
Дмитро Громаков, експерт-соціолог,
Руслан Павленко, керівник дослідницьких програм Фундації стійкого розвитку суспільства.

Оприлюднено:
13.09.2007

TEXTY.ORG.UA — незалежне видання без навʼязливої реклами й замовних матеріалів. Щоб працювати далі, нам потрібна ваша підтримка.