Аналітичний центр «Universitas»

Пов'язаний із соцопитуваннями
Неактивний останні 5 років

У контексті соцопитувань по виборах фігурує тільки у 2014 році.

Діяльність центру у 2014 році широко висвітлювалася інформагенцією «RegioNews», а сторінка «Універсітаса» на Вікіпедії створена користувачем Petroscherbyna1. Петро Щербина — керівник ІА «RegioNews», що пов’язаний із одіозними забудовниками у Київській області Анатолієм Федоруком та Володимиром Карплюком2.

У 2014 році у ЗМІ було багато піарних матеріалів «ЗАСТУПу» в інтернет- та друкованих ЗМІ3,4.

Заступник директора «Універсітаса» Дмитро Громаков за часів губернаторства регіонала Вілкула працював на нього як піарник5.

Близький до Інституту досліджень регіонального розвитку України: сайт Інституту містить деякі прес-релізи «Універсітаса».

Згідно з даними «Вікіпедії», «Універсітас» провів лише два великих дослідження. Зокрема, у вересні 2011 року «Універсітас» спільно з Інформаційним агентством «RegioNews» презентував результати дослідження «ТОП-44 якості життя великих та малих міст України», а 20 квітня 2012 рок «Універсітас» презентував Рейтинг прогресивного розвитку регіонів6.

Сайт (universitas.org.ua) не працює щонайменше з листопада 2014 року. Переглянути сайт можна тільки на web.archive.org7.


Докази зв’язків із іншими службами, що завищували рейтинг ЗАСТУПу

Контактний телефон для акредитації на прес-конференціях «Актив-груп» та «Універсітас» (обидві фірми завищували рейтинги ЗАСТУПу) — один і той самий: (093)230-27-708,9. Цей же телефон вказано для акредитації на прес-конференції 27.10.2014 голови Спілки молодих політологів України Андрія Єременка та віце-президента Асоціації політичних консультантів України Андрія Бодрова в інформаційній агенції «RegioNews» про підсумки виборів до Верховної Ради10.

Останнє оновлення: 2015 рік

Хронологія маніпуляцій

2014

Парламентські вибори

Піар ЗАСТУПу

«Враховуючи те, як зростає рейтинг ЗАСТУПу, він може стати великою несподіванкою цієї виборчої кампанії. Ми пояснюємо зростання кількості прихильників цієї політсили тим, що вони представили абсолютно новий підхід у передвиборчій кампанії»1.

— Ростислав Данилюк

Дані опитування:
ЗАСТУП: 2,6%. Уже в наступних опитуваннях «Універсітас» даватиме ЗАСТУПу значно більше — 5,73%.

Результат виборів:
ЗАСТУП: 2,65%.

Хто оприлюднив:
Ростислав Данилюк, керівник відділу дослідницьких програм аналітичного центру «Універсітас»

Оприлюднено:
08.10.2014

Проведено:
02—05.09.2014

ЗАСТУП

Прогнозували

5,73%

Насправді

2,65%

Завищення шансів ЗАСТУПу

Цікавий факт:
«Універсітас» називав себе єдиною соціологічною службою, яка проводила опитування в селах. Це робилося для того, щоб виправдати високі рейтинги «аграрної» партії ЗАСТУП1.

«Ключова відмінність екзит-полу полягатиме в тому, що акцент попереднього прогнозу виборів буде зроблений на дільницях сільської місцевості та невеликих населених пунктів».

— Дмитро Громаков

Соціолог Ірина Бекешкіна стверджувала, що екзит-пол «Універсітаса» від інших нічим не відрізнявся, окрім даних «ЗАСТУПу», який отримав 5,73%: «Подивіться, на всіх екзит-полах 35% — село, і всі це чудово розуміють. Але журналісти все одно пишуть, що ці «Універсітас» роблять в селі, а інші не роблять»2.


Хто оприлюднив:
Дмитро Громаков, заступник директора Аналітичного центру «Універсітас»,
Сергій Дем’янов, науковий консультант директора Аналітичного центру «Універсітас»3.

Замовник:
Інформаційне агентство «Українські національні новини»

Оприлюднено:
26.10.2014 (екзит-пол)