Центр «Третій сектор»

Дніпропетровська компанія. Повна назва: Центр розвитку місцевого самоврядування та місцевих ініціатив «Третій сектор».

Керівник «Третього сектора» Андрій Золотарьов у 2012 році піарив Наталію Королевську: «це політик, який має харизму, вміє діяти на стику парламентської та вуличної політики. І для нинішнього керівництва БЮТ вона є небажаним конкурентом»1. Також Золотарьов переконував, що «Україна — вперед» нібито упритул підійшла до подолання 5% бар’єру2.

У травні 2012 року керівник соціологічних проектів Сергій Дем’янов (у 2014 році як науковий консультант Центру «Універсітас» завищуватиме рейтинг «ЗАСТУПу») разом із директором Центру політичного маркетингу Василем Стоякіним давали партії «Україна — вперед» 5,4% (результат виборів — 1,58%)3.

У 2011 році від «Третього сектора» до Громадської ради при Дніпропетровській ОДА (яку тоді очолював регіонал Олександр Вілкул) входив Дмитро Громаков.

Хронологія маніпуляцій

2012

Парламентські вибори

Піар Компартії

«Розчарування в Партії регіонів зробило прихильниками Компартії лівих виборців Півночі, Сходу і Півдня країни, що виводить комуністів на інші позиції в цих регіонах», «кампанія КПУ сконцентрована на консолідації власного електорату навколо простих і зрозумілих пересічному виборцю гасел. Цим вона суттєво відрізняється від кампаній Партії регіонів і “Батьківщини”, суть яких зводиться до прямих звинувачень один одного»; «звільняється досить серйозна електоральна ніша для освоєння КПУ. Її обсяг можна оцінити в межах 20%, тобто Компартія теоретично має шанси повернути собі рівень популярності, як мінімум 2002 року».

— Сергій Бєлашко

Подібну приховану рекламу розмістили Інтерфакс, Українські національні новини, ТСН, Ліга.нет, Обозреватель, 24 канал, for-ua.com, bagnet.org, nbnews.com.ua та інші.

Джинса з цим опитуванням з’явилася також на телеканалі «Інтер»1.


Хто оприлюднив:
Максим Коровніченко, керівник соціологічних проектів Центру «Третій сектор»,
Сергій Бєлашко, директор Агентства соціальних комунікацій.

Хто проводив:
«Третій сектор»

Оприлюднено:
20.09.2012

Україна — вперед!

Прогнозували

5,4%

Насправді

1,58%

Завищення рейтингу партії Королевської

«Звертають на себе увагу високі результати нових політичних партій: Наталії Королевської “Україна — вперед!”, “УДАР” Віталія Кличка, а також КПУ, що свідчить про початок процесу перетікання “розчарованого” електорату до нових політичних проектів. І якщо УДАР і Королевська ділять між собою “помаранчевий” електорат Центру та Сходу України, то КПУ повертає свою стару електоральну базу за рахунок розчарованих електоральних груп ПР»1.

— З прес-релізу

Цікавий факт:

18.05.2012 на сайті gazeta.dp.ua з посиланням на ІАА «Іскра» Василь Стоякін критикує опитування «Третього сектора» за нібито завищені рейтинги Королевської і УДАРу і занижені КПУ. Пізніше реліз на сайті «Українських новин» було видалено, він доступний тільки у веб-архіві2.


Хто оприлюднив:

Василь Стоякін, директор Центру політичного маркетингу,
Сергій Дем’янов, керівник соціологічних проектів Центру «Третій сектор»

Оприлюднено: Проведено:
17.05.2012 27.04—06.05.2012

2010

Президентські вибори

Піар Володимира Литвина

Цікавий факт:
На «Інтерфаксі» з’явилася стаття (при цьому вказано, що вона розміщена на комерційних засадах), в якій стверджувалося, що Литвин лідирує в рейтингу довіри1.

«Найвищий рейтинг довіри В.Литвина пояснюється тим, що йому однаково сильно довіряють і на Заході, і на Сході країни».

— Андрій Золотарьов

Хто оприлюднив:
Андрій Золотарьов, керівник центру «Третій сектор»,
Тетяна Ярова, керівник дослідницьких проектів центру «Третій сектор»

Оприлюднено:
10.11.2009

TEXTY.ORG.UA — незалежне видання без навʼязливої реклами й замовних матеріалів. Щоб працювати далі, нам потрібна ваша підтримка.