Імідж-контроль

Повна назва: Дослідницький центр «Імідж-контроль». З’явився у 2001 році.

На офіційному сайті в розділі «Політичний консалтинг» серед послуг — розробка піар-заходів щодо просування кандидата та допомога в розміщенні джинси у місцевих ЗМІ1.

У серпні — вересні 2012 року нібито проводив низку соцопитувань у мажоритарних округах: №158 (Сумська область), №83, 89 (Івано-Франківська область), №215, 217 (Київ), №108 (Луганська область), №126 (Львівська область).

Засновники та кінцеві бенефіціарні власники ТОВ «Імідж-контроль» (за даними Єдиного державного реєстру): Юрій Задирака, Юрій Бауман, Костянтин Малєєв, керівник — Еліна Калиниченко.

Хронологія маніпуляцій

2013

Ціннісно-політичні орієнтації виборців

Опитування без явних ознак маніпуляції

Цікавий факт:
Прес-реліз з’явився на сумнівному сайті politikan.com.ua, що є близьким до директор Агентства політичного консалтингу «Перспектива» Костянтина Малєєва1.

Дані опитування:
Різке наростання демократичних та радикальних настроїв, ~60% українців негативно оцінює діяльність президента Януковича і особливо прем’єра Азарова2.

Хто проводив:
«Імідж-контроль»,
Агенція політичного консалтингу «Перспектива»

Оприлюднено:
10.12.2013

Проведено:
28.11—07.12.2013

2012

Парламентські вибори (округи №88, 110 і 199)

Опитування без явних ознак маніпуляції

«Кандидат, який представлятиме список об’єднаної опозиції, має значні шанси виграти у цій ситуації. Більш того, для центральної України можна говорити про те, що один мажоритарник від опозиції — запорука перемоги»1.

— Костянтин Малєєв

Хто оприлюднив:
Костянтин Малєєв, директор Агентства «Перспектива»,
Олександр Ляпкало, аналітик дослідницького центру «Імідж-контроль»

Цікавий факт:
03.10.2012 Ляпкало завищуватиме рейтинг «Нашій Україні» уже як провідний аналітик «Перспективи».

Оприлюднено:
17.05.2012

2012

Парламентські вибори (округ №126)

Андрій Кіт

Прогнозували

1-е місце, 33%

Насправді

2-е місце, 25,04%

Завищення рейтингу ударівця Андрія Кота

Дані опитування:
Переможе Андрій Кіт (УДАР): 33%, 2-е місце — О. Канівець із 29,1%.

Результат виборів:
Переміг Канівець із 41,20%, Андрій Кіт: 2-е місце із 25,04%.

«Два тижні тому розрив між Котом і Канівцем становив 2%. Таким чином, Кіт впевнено закріплює лідерство».

— З пре-релізу

Цікавий факт:
На сайті ЗІК розміщено рекламну статтю від прес-служби Андрія Кота із плашкою «PR»1.

Оприлюднено:
17.10.2012

Проведено:
Час опитування: 03—10.10.2012

2012

Парламентські вибори (округ №158)

Олександр Волков

Прогнозували

44—46%

Насправді

40,14%

Завищення рейтингу одіозного Олександра Волкова

Цікавий факт:
Опитування замовила анонімна організація з США1,2.

За словами Костянтина Малєєва, округ №158 для дослідження був нібито вибраний випадковим жеребкуванням.

«Високий рейтинг “Батьківщини” на окрузі сформувався завдяки Олександру Волкову; «Хоча Волков змушений іти самовисуванцем, він скрізь заявляє свою приналежність до “Батьківщини” та підтримує Тимошенко»3.

— Політтехнолог Дмитро Фіщенко

«Люди хочуть, кандидата, принципового в політичних питаннях, щоб він був опозиціонером, і не залежав від влади. Також вони будуть голосувати за місцевих кандидатів, це гарантія того, що політики дійсно будуть відповідати за ситуацію на своїх округах»4.

— Костянтин Малєєв


Дані опитування:
Волков: 44—46%, Костенко: 21%, Сугоняко: 9,3%, Дружченко: 5,5%5.

Результат виборів:
Волков: 40,14%, Костенко: 23,51%, Сугоняко: 11,29%, Токар: 7,85%, Дружченко: 6,68%

Хто оприлюднив:
Костянтин Малєєв, заступник директора «Імідж-контролю»,
Дмитро Фіщенко, політтехнолог

Оприлюднено:
27.09.2012

Проведено:
Серпень — вересень 2012 року

2009

Ставлення киян до газового питання

Юлія Тимошенко — лідер сподівань киян

Дані опитування:
На запитання «Хто з політиків Вас найбільше розчарував за минулий рік?» 48,9% відповіли, що Ющенко, 31,5% — Тимошенко, 18,1% — Янукович, 9,3% — Литвин. А на запитання «Хто з політиків виправдає Ваші сподівання у цьому році?», лідирує Тимошенко: 24,7%, за нею йдуть Янукович із 23,7% та Яценюк із 18%.

Цікавий факт:
Прес-реліз із даними розміщено на сумнівному сайті politikan.com.ua, що є близьким до Костянтина Малєєва1.

Хто оприлюднив:
Олена Іващенко, аналітик «Імідж-контролю»,
Костянтин Малєєв, заступник директора «Імідж-контролю»

Оприлюднено:
14.01.2009

Оприлюднено:
10.01.2009

2008

Київські місцеві вибори

БЮТ

Прогнозували

1-е місце, 27,9%

Насправді

2-е місце, 22,79%

Завищення рейтингу БЮТ

Цікавий факт:
За два дні нібито опитано 10025 (!) осіб.

Дані опитування:
БЮТ: 27,9%, Блок Черновецького: 17,8%, Наша Україна: 9,7%, Партія регіонів: 7,1%, Народна самооборона: 5,6%, Блок Литвина: 3,4%, ГАК: 3,2%, КПУ: 1,9%, СПУ: 0,9%.

Результат виборів:
Блок Черновецького: 30,45%, БЮТ: 22,79%, Наша Україна: 9,7%.

Дані опитування:
Черновецький: 28,8%, Кличко: 25,7%, Турчинов: 1,6%1.

Результат виборів:
Черновецький: 37,72%, Турчинов: 19,13%, Кличко: 17,97%.


Хто оприлюднив:
Олена Парахонська, соціолог,
Юрій Бауман, заступник директора компанії «Імідж-контроль»,
Олексій Голобуцький, заступник директора Агентства моделювання ситуацій

Оприлюднено:
27.03.2008

Проведено:
22—23.03.2008

2006

Парламентські вибори

Серія опитувань із завищеним рейтингом партії «Віче»

Цікавий факт:
На сайті Богословської перераховані служби, за якими у березні 2006 року «Віче» долало 3% бар’єр: це Всеукраїнська соціологічна служба, «Імідж-контроль» та Центр «Пошук»1. Всіх їх об’єднує те, що вони оприлюднювали сумнівні результати.


1

Оприлюднено:
23.02.2006

Проведено:
18—20.02.2006

Цікавий факт:
За три дні нібито опитано 20 000 (!) осіб.

Дані опитування:
Блок Вітренко (3,3%), ПРП-Пора (3,5%), Блок “Не так!” (3,6%) і партія “Віче” (3,1%)2.


2
Оприлюднено:
07.03.2006

Проведено:
03—05.03.2006

Цікавий факт:
За три дні нібито опитано 20 000 (!) осіб.

Дані опитування:
Блок “Не так!”: 4,2%, Віче: 3,4%, Блок Вітренко: 3,2%, Пора-ПРП: 3,2%, блок НДП: 3,2%3.


3

Оприлюднено:
10.03.2006

«“Віче” вперше вийшло на рівень, який дає їм шанс потрапити до ВР»; «“Віче” (2,5%) і “Не так!”, на відміну від Блоку Вітренко, є скоріше непрохідними, ніж прохідними»4.

— Юрій Бауман

Цікавий факт:
На презентацію в «Інтерфаксі» прийшло лише 5 журналістів і жодного телеканалу.

2004

Президентські вибори

Завищення рейтингу Медведчука і Мороза

Дані опитування:
Медведчук: 10,4%, Мороз: 8%.

Дані КМІС:
Медведчук: 4,6—4,9%, Мороз: 4,9%1,2.

Дані СОЦІС:
Медведчук: 4%, Мороз: 5%3.

Цікавий факт:
Не визначилися нібито лише 6%, хоча до виборів залишалося півроку (!). Зазвичай доля невизначених лишається 15—35% до самих виборів. Дані по невизначених від інших служб за той самий час: КМІС: 20,5%, Социс: 19,3%.

Замовник:
Інститут політичного моделювання

Оприлюднено:
11.03.2003

Проведено:
Cічень — лютий 2003 року

2002

Парламентські вибори

Жінки за майбутнє

Прогнозували

3-є місце

Насправді

8-е місце

Завищення рейтингу партії «Жінки за майбутнє»

Цікавий факт:
Заступники директора «Імідж-контролю» Костянтин Малєєв та Юрій Бауман заявляли, що нібито вперше в Україні було опитано майже 20 тисяч респондентів з усіх 25 областей. Обсяг та структура опитування нібито забезпечували достовірні рейтинги і вдвічі-втричі підвищували точність результату. Міфічний «Демократичний блок прагматиків» мав 10% (в інших службах нічого подібного не спостерігалося).

Директорка Майя Позняк заявляла, що опитування «Імідж-контролю» більш об’єктивні, бо 1) мали більшу вибірку — однак це вимагає значно більшого часу на проведення (понад місяць), при цьому правильно підібрана вибірка навіть у 2000 осіб дає адекватні результати; 2) «ми працювали тільки з тими, хто від початку не відмовлявся від участі у виборах, а тому статистична похибка становить не більше 0,5%» — однак це теж не нововведення, бо всі служби ставлять запитання про партії тільки до тих, хто відповів, що збирається голосувати1.


Дані опитування:
«Жінки за майбутнє»: 3-є місце2.

Результат виборів:
«Жінки за майбутнє»: 8-е місце.

Результат виборів:
Майя Позняк, директор «Імідж-контролю»,
Костянтин Малєєв, заступник директора «Імідж-контролю»,
Юрій Бауман, заступник директора «Імідж-контролю».

Оприлюднено:
Листопад 2001 року

TEXTY.ORG.UA — незалежне видання без навʼязливої реклами й замовних матеріалів. Щоб працювати далі, нам потрібна ваша підтримка.